חברת MAS מציגה מקרה לקוח המדגים את יתרונות מיחזור יריעות באקסטרודר דו בורגי

MAS מציעה קו מיחזור שלם המשלב בתוכו עיבוד התחלתי באקסטרודר דו בורגי עם חד בורגי בהמשך. התוצאה תהליך מהיר יותר המתרחש בטמפרטורות נמוכות המשמרות את תכונות החומר

תמונה 1: מנכ"ל קסקסדה Daniel Nedev מדגים את עמידות לקרע ואת השקיפות של HDPE ממוחזר שיוצר בעזרת תהליך המיחזור של MAS.

מיחזור חומרי גלם בטכנולוגיה ייחודית, מצליח לשמר את תכונות החומר המקורי. נביא כאן מקרה לקוח של חברת Kaskada מבולגריה המתמחה במחזור יריעות PE לאחר שימוש. החברה השקיעה לאחרונה בציוד של חברת MAS. המערכת שהותקנה כוללת יחידת שטיפה יבשה DRD –Drying and Cleaning system בה משתמשים כמערכת ייבוש לחומר שעבר שטיפה רטובה. בנוסף, כוללת המערכת אקסטרודר דו בורגי, מצויד בפילטר היתך אוטומטי משוכלל CDF, ובהמשך משולב אקסטרודר חד בורגי. הוא מצויד בשלושה פתחים בגיאומטריה ייחודית, למיקסום שחרור גזים ומקושר למערכת גירעון תחת מים.

האתגרים במיחזור סטנדרטי באמצעות אקסטרודר חד בורגי

"ברוב תהליכי המיחזור נהוג שהחומר השטוף מוזן ל-cutter‐compactor ומשם עובר לאקסטרודר חד-בורגי ארוך מאד. כוחות החיכוך ב-cutter‐compactor, פולטים חום, המסייע לאידוי הלחות. אולם בחלק מהמקרים הייבוש אינו מספק. לדברי מנכ"ל חברת  Kaskada, Daniel Nedev. "המיחזור באקסטרודרים חד-בורגיים מתאפיין ביחס אורך/קוטר D/L שיכול להגיע ל-52:1. המשמעות היא שהיתך עובר דרך ארוכה בתוך הצילינדר והטמפרטורה שלו עולה בעקבות כוחות הגזירה מתמשכים. עד הגעתו אל תחנת הגרעון, טמפרטורת ההיתך עלולה לעלות ב-40 עד 60 מעלות מטמפרטורת העיבוד הסטנדרטית שלו. דבר זה גורם לדגרדציה תרמית מסוימת של היתך. מסיבה זו מתקבל חומר גלם ממוחזר בעל תכונות ירודות. ניתן לפצות חלקית על כך באמצעות תוספים ותרכוב, אבל התוצאה לא אידיאלית. לכן חיפשנו חלופות".

תהליך מיחזור משופר המבוסס על אקסטרודר דו בורגי

"בסיוע הציוד של MAS האוסטרית הצלחנו להגיע לתוצאה משופרת", אומר Daniel. " קו מיחזור משולב, של אקסטורדר דו בורגי ובהמשכו אקסטרודר חד בורגי, אופיין והוקם. בשלב הראשוני, היריעות עוברות שטיפה וניקוי מקדים המשאיר אותם עם שישה לשמונה אחוזי לחות. חומר הגלם עובר דרך יבשן DRD מתוצרת החברה. לאחר מכן מוזן החומר לאקסטרודר קוני דו-בורגי קצר, פרי פיתוח של MAS בו מסתובבים הברגים במקביל (Conical co rotating twin screw). אקסטרודר זה מאופיין בחתך הזנה גדול המתאים לחומרים בצפיפות נמוכה. תכנון זה מייתר את הצורך בפלסטו-קמפקטור לדחיסת הפתיתים. ייחודיות האקסטרודר הוא שמירה על כוחות גזירה מתונים, תוך ערבוב מעולה של ההיתך. גם שלב הפלסטיזציה של החומר מתקצר משמעותית ואינו פוגע בתכונות מכאניות בתהליך המיחזור בהשוואה לעיבוד באקסטרודר חד-בורגי. 

תמונה 2: קו מיחזור תוצרת MAS הכולל אקסטורדרים חד ודו בורגיים, בשילוב יחידת סינון היתך ביניהם.

לאחר מכן, ההיתך ממשיך אל יחידת הסינון (CDF (Continuous Disc Filter המוגנת בפטנט, לניקוי ממזהמים. לבסוף, ההיתך מגיע אל אקסטרודר חד-בורגי הכולל יחידת שחרור גזים רחבה מאד, ואל יחידת הגירעון.

יתרונות תהליך המחזור של MAS

התהליך כולו מצריך ציוד נרחב יותר מהתהליך הסטנדרטי. אולם היתרון שהוא מספק גדול: זמן העיבוד מתקצר משמעותית ונעשה בטמפרטורה נמוכה יותר של 160 עד 210 מעלות המשמרת את תכונות החומר. יתרונות נוספים כוללים צריכת אנרגיה נמוכה (0.34 קילוואט לק"ג בלבד בתפוקה של 650 ק"ג לשעה), נטרול ריחות לוואי שקיפות מצוינת ורמת הצהבה נמוכה.

למידע נוסף:
Poly-M, משה הנדל, 052-820-8136,  [email protected]