SABIC מציעה חומר חדש ממשפחת ה- ULTEM לחלקים ממותכים לתעשיית האלקטרוניקה

ULTEM™ DT1820EV מתאים למיתוך בטכנולוגיית PVD ומספק אלטרנטיבה משתלמת ופשוטה משמעותית בהשוואה לחלקים ממתכת או מפולימרים ממותכים אחרים על בסיס PC

 

תמונה 1: חלקי פלסטי בהזרקה, המיוצרים מ- ULTEM™ DT1820EV לאחר תהליך ציפוי מתכתי בשיטת PVD ליישומי אלקטרוניקה.

שוק האלקטרוניקה הצרכנית משתנה באופן קבוע והדרישה לעיצובים חדשניים ומושכים עולה. אחד הגימורים שזוכה לאהדה אצל הצרכנים הוא גימור מטאלי מבריק אשר אינו משתנה לאורך זמן ובמקביל גם חזק מספיק להגן על המוצר. בהתאמה לכך משיקה SABIC תוספת חדשה למשפחת חומרי הגלם של ULTEM. הפולימר החדש בעל פני שטח עם ברק ייחודי אשר ניתנים לציפוי וצביעה בקלות. זאת לצד עמידות ל-UV ולכימיקלים שונים. הוא מתאים במיוחד לשימושים במסגרות למסך המגע בטלפונים ושעונים חכמים, טבעות דקורטיביות במצלמות ועוד. 

חלקים מטאליים במחיר מופחת

מיתוך של מוצרי אלקטרוניקה מתקבל באמצעות תהליך Physical Vapor Deposition (PVD): אידוי חלקיקי המתכת בסביבת וואקום המצפים את המוצר המוזרק. בתהליך מתקבלת שכבת הציפוי דקיקה וחזקה העמידה לקורוזיה, שחיקה ושריטות. ULTEM™ DT1820EV מתאים לשיטת ציפוי נפוצה זו.

אולם החוזק המאכני של המוצר אינו תלוי רק בציפוי אלא גם בחוזק הפולימר. החומר החדש, DT1820EV בעל קשיחות פני שטח גבוהה לצד זרימה גבוהה אשר תומכת במוצרים דקי דופן. המודול הגבוה שלו מאפשר אחיזה טובה יותר בשכבת הציפוי המתכתית ומונע פגיעה מכאנית בה. 

בשוק קיימים חומרים מתכתיים רבים אשר מתאימים לשיטות ציפוי זו ומפגינים תכונות טובות ומראה אסתטי. אז מהו הערך המוסף שמביא איתו הפולימר החדש של SABIC? התשובה טמונה בעלות. בהשוואה למתכת, עלות הפולימר נמוכה ב-25%! כך ניתן לקבל מכשירים מרשימים מבחינת הנראות והחוזק, בעלות תחרותית ובמשקל נמוך. 

יתרון על פני ציפוי מתכתי של PC

פולימר נוסף שניתן לציפוי מתכתי הוא PC. אולם שם יש לבצע תהליך מיתוך אחר, nonconductive vacuum metallization (NCVM) וכן לעבוד עם PC המרוכב עם מלאני זכוכית. בהשוואה לכך, מיתוך בשיטת ה-PVD פשוט יותר ומאחד בתהליך אחד שלושה שלבי ציפוי שונים. גם ברמת הנראות יש לשיטת ה-PVD יתרון, מיתוך בשיטת NCVM עבה ונוטה להצטבר בפינות ובקצות החלק ולמנות קצוות חדים ונקיים.

שדרוג משמעותי למוצר בעלות נמוכה

Scott Fisher, מנהל הפיתוח העסקי של משפחת חומרי ה- ULTEM מספר: "החומר החדש מאפשר ליצרנים רבים לשדרג את המראה של המוצרים שלהם מבלי לשלם את העלויות הגבוהות הקיימות לחומרים מסורתיים כמו חלקי מתכת. חופש העיצוב המושג בעזרתו גבוה במיוחד, והמעבר לעבודה עם חומרים תרמופלסטיים בעלת יתרונות רבים. החומר יהיה זמין גם בגרסה ידידותית יותר לסביבה – המבוססת על חומרים מתחדשים".

למידע נוסף:
סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]