LUBRIZOL מרחיבה את משפחת מוצרי הפוליאוריתן התרמופלסטי (TPU)

חטיבת הפולימרים ההנדסיים של תאגיד LUBRIZOL, הקיימת כבר למעלה מ-55 שנים, השיקה לאחרונה שני פיתוחים חדשים המרחיבים את משפחת ה-TPU שלה. הפיתוחים תואמים לדרישות הרגולטוריות האחרונות השומרות הן על בריאות האדם והן על איכות הסביבה.

TPU עם מעכבי בעירה ללא הלוגנים

בוועידת CABLES 2019 שהתקיימה בדיסלדורף בתחילת חודש מרץ הציגה LUBRIZOL הרחבה נוספת למשפחת ה-Estane® שלה: Estane® ZHF 90AT8 NAT01 המתוכנן במיוחד עבור כבלים ברובוטיקה, בבניה ובתקשורת (תמונה 1, 1A). החומר החדש מורכב מ-TPU בתוספת מעכבי בעירה שאינם מבוססים על הלוגנים ותואמים לדרישות הרגולטוריות האחרונות.

מוצרי הפוליאוריתן התרמופלסטי פותחו, לראשונה, על ידי חברת LUBRIZOL לפני 60 שנה. הם מפגינים ביצועים גבוהים ונמצאים בשימוש נרחב בציפוי של חוטים ושל כבלים עקב הדרישה לעמידות טובה לאש. הם מפגינים התפשטות אש וצפיפות עשן נמוכה וכן פועלים גם בהגבלת החמצן כפי שמשתקף באינדקס LOI גבוה. על תכונות אלו נוספת גם עמידות מצויינת להידרוליזה וכן עמידות לשחיקה ולמזג אוויר. פתרונות ציפוי הכבלים של LUBRIZOL מפגינים גם ביצועים טובים בטמפרטורות גבוהות תוך שמירה על התכונות המכניות.

מוצרי ה-TPU ממשפחת Estane® ניתנים למיחזור, יציבים ועמידים בפני עייפות החומר כתוצאה מכיפופים חוזרים. הפולימרים החדשים ממשפחה זו, המשמשים להגנת כבלים, כוללים דרגות קשיות שונות ודירוג הבעירה שלהם נע בין V-2 ל-V-0 (על פי תקן UL-94).

"באירוע CABLES 2019 חלקנו את הפיתוחים החדשים שלנו, פתרונות פולימריים מעכבי בעירה נטולי הלוגן העומדים בתקנים, בסטנדרטים ובמבחני הבעירה של כבלים אלקטרונים" אומר פביו מורלי (Fabio Morelli) מנהל הפיתוח העסקי החדש בחטיבת הפולימרים ההנדסיים של מדינות EMEAI (אירופה, מזרח תיכון, אפריקה והודו). "המומחים שלנו בחנו היטב את הדרישות ואת המפרטים של התעשיה ושל יצרני הכבלים העיקריים, וכתוצאה מכך פיתחו סדרה של פתרונות פולימריים שקובעים סטנדרטים חדשים וגבוהים בתעשייה. TPU מפגין תפקוד טוב יותר לאורך זמן ומוצרינו מתוכננים לעמידות מרובה ולהתנגדות לחום" הוא מוסיף.

טקסט חלופי
כיתוב תמונה

תמונה 1: Estane® ZHF 90AT8 NAT01 – TPU עם מעכב בעירה ללא הלוגנים, מתאים ליישומי כבלים לרובוטיקה, תקשורת ובניה.

TPU נטול טולואן לשמירה על הסביבה

לסדרת ה-Pearlbond™ של החברה, המכילה TPU לדבקים ואבקות המשמשים להדבקת יריעות ואריגים ומצטיינת בחוזק היתך גבוה במיוחד, מצטרף מעכשיו מוצר חדש, Pearlbond 1170L, שייחודו בכך שהוא נטול טולואן וידידותי לסביבה. החומר החדש מצטרף לשני אחיו הבוגרים, Pearlbond 1160 ו-Pearlbond 1160L.

החומרים עתירי הביצועים האלו נמצאים בשימוש נרחב ביישומי קצה תובעניים כמו זרנוקי אש, מנעלים, רהיטים, מוצרי לבוש, סרטי הדבקה בחום, סרטי הלחמה ובגימור הפנימי ברכבים (תמונה 2). סל מוצרים זה מהווה פתרון אידיאלי למוצרים קלי משקל וידידותיים לסביבה (נטולי טולואן) ומפגין יתרונות מפתח כגון: זמן מחזור קצר, תכונות הרטבה טובות מאוד ועמידות למים מצויינת. בנוסף זהו חומר אידיאלי לייצור יריעות ולוחות עקב חוזק ההיתך הגבוה שלו ואחוז הג'לים הנמוך שבו.

"יצרני דבקים, המחפשים פתרונות לייצור דבקי HOT MELT יעילים, חסכוניים וניתנים למיחזור, ישמחו להשתמש בתוספת החדשה לסדרת Pearlbond™. הפולימר Pearlbond 1170L החדש משלב את התכונות האלה ביחד עם שיפור בעמידות לחום ובמחזורי הכביסה והייבוש הנדרשים. לקוחותינו מעריכים את הרב-גוניות, האמינות והנוחות של הפתרון החדש שאנחנו מציעים לאפליקציות תובעניות" אומר גונזלו לוונברג (Gonzalo Löwenberg), המנהל הטכני הגלובלי של חטיבת הפולימרים ההנדסיים של החברה.

 

להכניס תמונות 2, 2A, 2B

תמונה 1: יישומים הדבקה אפשריים לסדרת ה- Pearlbond™ של LUBRIZOL.

 

 

למידע נוסף: RawMat טכנולוגיות, אסף אינקס, 08-934-0637, 050-3732941, [email protected]