קרן קדמה ממשיכה במסע הקניות בתעשיית הפלסטיק – במגעים לרכישת 50% מפוליטיב

שנת 2022 הסתיימה עבור קרן קדמה עם רכישת מלוא האחזקה בקבוצת זריחה, ו-50% מפלס-פיט. שנת 2023 מתחילה עם רכישה פוטנציאלית נוספת של הקרן בתעשיית הפלסטיק, והיא מצויה במשא ומתן מתקדם לרכישת 50% מפוליטיב – יצרנית יריעות לחקלאות, תמורת כ-130 מיליון שקלים

פוליטיב הינה חברה בבעלות פרטית של האחים המייסדים אבנר ואריה גולן. המפעל המרכזי של החברה מתמחה בייצור יריעות רב שכבתיות לתעשייה ולחקלאות, ונמצא בקיבוץ עינת. החברה מתחרה עם גניגר הבורסאית, הפעילה גם כן בתחום היריעות.

פוליטיב רכשה ב-2015 את מפעל מטאור מבקעת הירדן, המייצר רשתות הגנה בפני חרקים לתעשיית החקלאות. ב-2013 רכשה החברה מפעל לייצור יריעות במקסיקו, המשרת את השוק במדינות אמריקה הלטינית.

בימים אלה קרן קדמה מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת מחצית מחברת פוליטיב בשווי של כ-130 מיליוני שקלים, המשקפים לחברה שווי של כ-260 מיליון שקלים.

רק לאחרונה דיווחנו על שתי עסקאות של הקרן בתעשיית הפלסטיק: רכישת מלוא האחזקות של קבוצת זריחה המתמחה בייצור בהזרקה, ורכישה של 50% ממניות פלס-פיט מאזור התעשיה בר-לב, הפועלת בתחום הצנרת והמחברים. הרכישה של פוליטיב מעמיקה האחזקות של קדמה בתעשיית הפלסטיק הישראלית ומבטאת הבעת אמון בה, גם בתקופה הכלכלית הנוכחית.

קרן קדמה הוקמה ב-2006 על ידי שלושה: אורי עינן, גלעד הלוי וגלעד שביט השותפים בה. הם מגיעים מרקע מקצועי מגוון ומחזיקים בחזון משותף, למצוא חברות ישראליות מבטיחות ולתמוך בהן בהרחבת הפעילות. הקרן מחזיקה בין היתר את יקבי כרמל, רשת ACE, אוטו דיפו וקבוצת ש.א.ל לציוד טכני וסי-דאטה לציוד תקשורת ומיחשוב.