פלסטופיל ממשיכה להתרחב ורוכשת את פולישק שבדרום

פלסטופיל רוכשת את פולישק שבניר יצחק בתמורה ל-13 מיליון ש"ח. מדובר בעסקה נוספת בתחום היריעות הגמישות שמבצעת החברה בתוך פחות משנה. הרכישה החדשה תאפשר לה להרחיב פעילות בייצור יריעות מונו הניתנות למיחזור מלא בזרם ה-PE

פלסטופיל קיבוץ הזורע

פלסטופיל חתמה על הסכם לרכישת מלוא האחזקות בפולישק שבדרום בתמורה ל-13 מיליון ש"ח. פולישק, חברה בבעלות פרטית הוחזקה על ידי שני שותפים. מחזור המכירות שלה עמד על כ-55 מיליוני ש"ח, בשנים 2022 ו-2021, ואילו ב-2020 עמד המחזור על 48.6 מילוני ש"ח.

פולישק מתמקדת בייצור יריעות PO מתוחות (Mono Oriented PE). אלו משמשות כתחליף ליריעות למנציה (BOPET או BOPP) ומאפשרות לקבל יריעה המבוססת כמעט כולה על טהרת ה-PE שמיחזורה אפשרי וקל בזרמי המיחזור הקיימים כמעט בכל מדינה ומדינה. עיקר פעילות החברה, 98%, מיועדת לייצוא לאירופה וארה"ב. הדבר מובן במיוחד לאור הרגולציה הגוברת לעידוד אריזות הניתנות למיחזור. תחום נוסף, אך משני, בו פעילה פולישק הוא יריעות TWIST לסוכריות. גם כאן מדובר ביריעות מבוססות PE מתוח המהוות תחליף מצויין למיחזור בהשוואה ליריעות צלופן או PVC. גם בהשוואה ל-PP או PET המשמשים לאריזות TWIST יש ל-PE יתרון: זרם יריעות PE גמישות קיים כמעט בכל מתקן מיון ומיחזור, דבר שאינו נכון עבור PP או PET.

דוגמאות לאריזות המיוצרות מיריעות MOPE של פולישק הניתנות למיחזור מלא.

הפעילות החדשה שנרכשה משתלבת בתוכנית האסטרטגית של פלסטופיל להתרחבות וביצוע רכישות תוך הגדלת נפחי פעילות בתחומי הליבה שלה או בתחומים סינרגטיים. להערכת החברה, השלמת העסקה תגדיל את סל והיצע המוצרים של החברה בתחום פתרונות למחזור, תגדיל את מספר הלקוחות ותאפשר לה להרחיב את פעילותה בחו"ל.

רק באוקטובר האחרון דיווחנו כאן על השלמה העסקה לרכישת מור תעשיות פלסטיק על ידי פלסטופיל בתמורה ל-105 מילוני ש"ח. נרי נהוראי, מנכ"ל קבוצת פלסטופיל מספר: "עולם היריעות המתוחות אינו חדש לנו. אנחנו בחיפוש מתמיד אחר חדשנות שתוכל לענות על צרכי השוק החדשים בתחומי קיימות ופולישק נותנת לנו דריסת רגל משמעותית בתחום. מוצריה יכולים להשתלב עם מוצרי פלסטופיל ומור לתחומי הלמינציה. כך נוכל לספק פתרון אריזה שלם, מתמחזר, כולו בייצור עצמי. החיבור יאפשר לנו התפתחות נוספת גם באירופה עם כניסה ללקוחות חדשים".

"אנחנו משקיעים מאמצים רבים בתחום הקיימות. כבר כיום ממחזרת הקבוצה כולה כ-1000 טון יריעות בשנה, הן של פחת פנימי והן של יריעות לאחר שימוש צרכני סופי. היעד הסופי עומד על מיחזור של 1000 טון נוספים. מאמץ המיחזור מופנה לשימוש בחומרים שהיו על "מסלול הפינוי לשם הטמנה". הם עוברים תהליך טיוב המאפשר להחזירם לשימוש כגלם. אני סמוך ובטוח שהניסיון הרחב שפלסטופיל ומור תעשיות פלסטיק מביאות איתן בתחומי האקסטרוזיה של היריעות ישרתו אותנו היטב גם בפולישק. נביא להתייעלות ושיפור האיכות כאשר שיתופי הפעולה בין החברות השונות בקבוצה יביאו לשלם הגדול מסך חלקיו".

יניר אהרונסון, מנכ"ל פולישק אומר: "פולישק השיגה בשנים האחרונות דריסת רגל משמעותית בשוק האירופאי. אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם מעל ל-100 קונברטורים כולל עבודה צמודה עם חברות TIER1 . החברה נמצאת בגידול והרחבה של הפעילות. החיבור לקבוצת פלסטופיל הבורסאית, הגדלה בצורה משמעותית, יאפשר לפולישק לממש את הפוטנציאל שלה בשנים הקרובות. צוות העובדים המיומן, וההתמחות של פולישק במתיחה חד כיוונית ייחודיים וישרתו את פלסטופיל גם בתחומי הפיתוח לפתרונות מקיימים הצוברים תאוצה בשנים האחרונות".