קבוצת כפרית מגדילה את נוכחותה בצפון אמריקה עם רכישת החברה הקנדית ABSA

לחברה החדשה יכולות תירכוב פולימרים הנדסיים וגם חומרים ממוחזרים לפי דרישה מותאמת לקוח, כולל הוספת סיבים ומלאנים. היא מצטרפת ל-POLYFIL USA ו-KAFRIT NA החברות בקבוצה ופועלות גם בצפון אמריקה 

תמונה 1: אירוע החתימה, רכישת חברת ABSA הקנדית על ידי קבוצת כפרית. בתמונה: מודי פרוס, חואן קסטנדה (מנכ"ל POLYFIL USA) ודניאל זינגר – קבוצת כפרית, לצד מייק פינק, דן דורשט ומייק גילפין – ABSA.

אירועי השבעה באוקטובר הותירו חותם עז על חברת כפרית ועובדיה. רבים מהם איבדו בני משפחה, והחברה גם שכלה שלושה מעובדיה. עוד סמוך לאירוע עצמו, מנכ"ל החברה, דניאל זינגר אמר כי על אף האבדות, רוחה של כפרית לא נשברה והקבוצה נשארת חזקה ואיתנה. הוכחה לכך קיבלנו בתחילת חודש ינואר, כאשר כפרית הודיעה על רכישת מלוא האחזקה בחברת ABSA – חברה משפחתית קנדית הממוקמת בקיימברידג' אונטריו. עלות העסקה עומדת על 14.6 מ' דולר קנדיים כאשר ל- ABSA מחזור מכירות העומד על כ-14 מ' דולר קנדי, ורווח נקי של 2.4 מ' ב-2023. 

יכולות חדשות המגדילות את סל הפתרונות של כפרית 

לחברה החדשה שלושה תחומי פעילות: תירכוב מותאם אישית לדרישות הלקוחות של תרכובות בגודל קטן עד בינוני, גריסה וערבוב חומרים המשלבים כ-35% חומרים ממוחזרים PIR וכן פעילות מצומצמת של סחר והפצה של חומרי גלם. לתחום זה נכנסה כפרית לאחרונה גם בישראל עם הקמתה של חברת ההפצה KASA. 

ברצפת הייצור של החברה הקנדית ניתן למצוא שישה קווי אקסטרוזיה. המיקום הפיזי של ABSA בלב התעשייה הפולימרית בקנדה, מסייע לה במתן זמני שירות קצרים במיוחד של 10-5 ימים בלבד. יעילות הייצור הגבוהה, עם מערכת תפעול יעילה הנשענת על אוטומציה וסטנדרטיזציה תורמות משמעותית לרווחיות החברה 

התרכובות שהחברה מציעה מבוססות על פוליפרופילן, פוליאמיד, וכן TPU ו-PC/ABS. בהן ניתן לשלב סיבים, בעיקר זכוכית ופחמן וכן מלאנים מסוגים שונים. המוצרים מיועדים בעיקר לתעשיית הבנייה, מוצרי צריכה, מדיקל, רכב והתעשייה הכללית. כך מחזקת ABSA קו שלם של תרכובות תרמופלסטיות בתחום בו הייתה פעילה רק חברת הבת DELTA KUNSTSTOFFE הגרמנית, אותה רכשה קבוצת כפרית בסוף 2022. לצד זאת, מביאה איתה ABSA גם יכולת וידע בעבודה עם חומרים ממוחזרים דרישה ההולכת וגוברת בשוק, שירותים טכניים ברמה גבוהה והכל תוך חיזוק הנוכחות של הקבוצה בצפון אמריקה 

ממשיכים לעשות "עסקים כרגיל" 

בדומה למדיניות של קבוצת כפרית אותה יישמה בהצלחה בכל הרכישות בשנים האחרונות, גם הפעם צוות ההנהלה והבעלים הקודמים של החברה, הכולל את המנכ"ל מייק פינק, סמנכ"ל המכירות, דן דורשט ואת סמנכ"ל התפעול, מייק גילפין, יישאר על כנו, וימשיך להוביל את החברה ולפעול יחד עם הנהלת כפרית להמשך פיתוחה. 

המגעים לרכישת החברה החלו לפני כחצי שנה, עליהם היה אמון בין היתר גם נדב גולדשטיין ז"ל. מודי פרוס, סמנכ"ל הכספים ותומס ברנדהרדט, סמנכ"ל פרויקטים אסטרטגים הביאו אותם לסיומם המוצלח. "אני שמח כי למרות כל האתגרים, הצלחנו להשלים את העסקה בזמן יחסית קצר", אומר תומס. "הדבר מעיד על החוזקה שלנו כחברה. צירופה של ABSA לקבוצה, יאפשר לנו לרתום את הניסיון שלה ולקבל גישה ללקוחות ומחוזות חדשים בקנדה וצפון ארה"ב, תוך התרחבות הפעילות המקומית שם. שיתופי פעולה מקצועיים נוספים, עם שאר חברות הקבוצה, מתוכניים גם הם להמשך".  

חדשות אלו מרגשות במיוחד לאור המצב בישראל בחודשים האחרונים. נאחל לקבוצת כפרית בהצלחה והמשך עשייה פוריה בעתיד! 

למידע נוסף:
כפרית, רועי לוי, 054-648-7367, [email protected]