מגזין נובמבר-דצמבר עלה לאוויר

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

מגזין חדש עלה לאוויר וניתן לצפיה בקישור הבא, מגזינים נוספים זמינים גם הם לצפיה בלחיצה כאן.

תערוכת K 2019 במספרים: 224,116 מבקרים, מ 168- מדינות שונות. 3,330 ביתנים, מ 66- מדינות שונות, מתוכם 12 של חברות ישראליות. אגדה סינית עתיקה מספרת על קללה מפורסמת אותה "מברך" אדם את שונאיו: "שתחיו בזמנים מעניינים". אם נשליך זאת לרגע על התעשייה שלנו, אנחנו באמת חיים בתקופה ״מעניינת״. תקופה בה השיח הציבורי מתמקד בכלכלה מעגלית ובקיימות ומפנה זרקור גדול על התעשייה ופועלה בתחום.

צרכני הקצה ונציגיהם המחוקקים לוקחים ברצינות את נושאי הקיימות ודורשים גם מהיצרנים לגלות אחריות דומה. הדבר מטפס הלאה ונוגע בכל שרשרת הערך, עד ליצרני מכונות היצור ויצרני חומרי הגלם. אם בתערוכות קודמות בלטו יותר נושאי אוטומציה, תעשיה 4.0 וכד׳ אשר, אפשר לטעון, יש להן קשר יותר ישיר ליעול התעשיה ושיפור איכות תוצריה במאפיינים מגוונים, בתערוכה הזו הדגש על נושאי הקיימות והכלכלה המעגלית היה יוצא דופן.

דוגמה לכך ניתן לראות בהכרזה של Nestle העולמית על יעדי מיחזור מאתגרים במיוחד: עד 2025 100% ממוצרי החברה יהיו ניתנים למיחזור וכן האריזות עצמן יכילו 15% חומר ממוחזר. על כך מוסיפה Nestle אתגר נוסף והוא שמוצרי החברה אכן ימוחזרו בפועל בשיעור של 30% לפחות. זו פעם ראשונה שהחברה קושרת עצמה ליכולות המיחזור הקיימות בפועל בכל מדינה ומדינה ומתחייבת לספק פתרונות המתאימים לתשתית המיחזור הקיימת. מי שמכיר את תשתית המחזור הישראלית, עשוי לתהות כיצד החברה מתכננת לעמוד ביעדים אלו אצלנו. אולי הדבר ישמש כקטליזטור לעשייה בתחום?

החברות הישראליות כפרית ותוסף הציגו סל תוספים שתומכים במחזור, עליהן תוכלו לקרוא בגיליון זה. עוד ישראלית בולטת היתה חברת UBQ, המייצרת חומר גלם מפסולת ביתית ממוחזרת. מוצר החברה עורר עניין רב ואף קיבל חשיפה גדולה גם בביתן של NGR, ענקית ציוד המיחזור העולמית. כתבה על החברה נביא בגיליון הבא.

חברות ישראליות נוספות שתוכלו לקרוא עליהן בגיליון זה, Sysmetric הציגה פיתוח חדש ופורץ דרך בתחום מדידות עובי צנרת וליעד הציגה מערכת למדידות צבע inline בתהליך הייצור. LaborSave הכריזה על אחריות לכל החיים למערכת פריקת השקים האוטומטית שלה. בנוסף, פולירם הכריזה לראשונה בתערוכה על התרחבות הייצור לאירופה המאפשרת לה לא רק קרבה לבית הלקוח אלא גם הרחבה של יכולותיה הטכנולוגיות. כתבה בנושא ניתן לקרוא בגיליון. נאחל שנמשיך לחיות בזמנים מעניינים ושנשכיל להתפתח, להשתפר ולאתגר את עצמנו בכל פעם מחדש.

קריאה מהנה,
נעה אלבוחר