אינפימר הודיעה על צימצום והתיעלות

לאור העדר הכנסות ותזרים מזומנים שלילי, הודיע חברה על צמצום פעילות והפחתת שכר הבכירים עד להכנסת מקורות השקעה נוספים

אינפימר נוסדה ב- 2013 במטרה להביא לתעשייה חומרי גלם המבוססים על פסולת ביתית. טכנולוגיית החברה הופכת את הפסולת הביתית למשאב ייחודי בעל ערך לתעשיית הפלסטיק, דבר המאפשר לצמצם את כמות הפסולת המועברת להטמנה.

ב-14 לנובמבר הודיעה אינפימר לבורסה על תוכנית צימצום והתיעלות שמטרתה לייצב את תזרים המזומנים. בהתאם, צומצם כח האדם בחברה ושכר הבכירים צומצם גם הוא. החברה הבהירה כי לאור מקורות המזומנים של החברה, אין ביכולתה להמשיך את הפעילות השוטפת במתכונתה הקיימת. לשם כך, תידרש החברה להשקעה נוספת. אינפימר הודיעה כי היא גם מנהלת מגעים עם צדדים שלישיים להשקעה אולם נכון למועד הפרסום טרם הושגו הסכמות.

הודעה זו פורסמה מספר ימים לאחר שהחברה הודיעה על ביטול זיכרון דברים להשכרת שטח בפארק תעשיות בר-לב שבכרמיאל. לצד הודעות אלו, יצאה החברה לפני כחודש בהודעה אופטימית יותר המדווחת על התקשרות עם יצרן פלסטיק בינלאומי שבחן ואישר את מוצריה והזמין 1000 טון של חומר.

צמצום שכר הבכירים

על מנת להתמודד עם המצב, הודיעה החברה כי שכר הבכירים בה יצומצם. שכרו של מנכ"ל החברה, משה דיין, שעמד על 80 אלפי ש"ח לחודש ל- 5 אלפי ש"ח. בנוסף, דמי הניהול והחזר הוצאות דלק של המנהל הטכנולוגיות הראשי בחברה, יובל תמיר, שהוא גם מייסדה, שעמדו על עלות של 70 אלפי ש"ח יעוכבו. שינויים אלו יהיו בתוקף בחודשים נובמבר דצמבר בלבד 2019 ויוחזרו חזרה אם וכאשר החברה תגייס הון נוסף של לפחות חצי מיליון דולר.

ביצועי החברה בשנים האחרונות

החברה מתקשה לייצר הכנסות והציגה תזרים מזומנים שלישי בתקופה האחרונה. במחצית הראשונה של 2019 דיווח החברה כי הכנסותיה עומדות על כ-50 אלף שקל בלבד. גם בשנים 2017-2018 היו הכנסות החברה מצומצמות ועמדו יחד על כ-180 אלף שקל. לאור כך, מניית אינפימר איבדה כ-40% בשנה האחרונה, דבר המשקף לחברה שווי של פחות מ-30 מיליון שקל.