מה לא עושים בשביל שירות לקוחות, אפילו לנהוג 35,000 קילומטר בכמה חודשים

כשגיא, טכנאי התקנות בסיסמטריק, נסע להתקנה בארה"ב במרץ 2020, הוא לא שיער בדעתו שיחזור לארץ חזרה רק אחרי שמונה חודשים. אולם נראה ששום מגפה עולמית או סגרים, לא יעצרו את החברה מלהמשיך ולתת שירות

תמונה 1: מראות מהדרך בארה"ב, בנסיעות בין לקוח ללקוח.

כבר דיברנו לא מעט על האופן שבו השפיעה מגיפת הקורונה על התעשייה שלנו, ובעיקר על הפיתוחים החדשים בתחום השירות מרחוק, שבאו בעקבותיה. אבל בכתבה הזו תשמעו על חברה שלקחה את שירות הלקוחות צעד אחד קדימה.

בתחילת מרץ בשנה שעברה, שלחה חברת סיסמטריק את הטכנאי גיא שניידר לשירות לקוח בארה"ב. הביקור, שאמור היה לארוך ארבעה ימים, הפך לו למסע של שמונה חודשים תמימים, שבמהלכם התנייד לרוב באוטו מלקוח ללקוח לכל אורכה של ארה"ב. השירות שסיפק, כלל את שתי ההתקנות הראשונות בארה"ב של מערכת מד העובי החדשה בחוג סגור של החברה, וכמו כן התקנות של מערכות ואקום למינון ושינוע של חומרי גלם. הדבר היה חריג מאוד בנוף באותה התקופה. טכנאים מחו"ל לא הגיעו וגם טכנאים מקומיים מיעטו להסתובב ולתת שירות. המסירות הזו זכתה להערכה רבה מצד הלקוחות שבחלק מהמקרים הפכה לידידות של ממש.

בחרתי להתחיל את הריאיון עם השאלה שאולי הכי מסקרנת – כמה שונה היה לחוות את הקורונה במדינה זרה?

"אני מכיר את התרבות האמריקאית עוד מלפני פרוץ המגיפה, התגוררתי שם לתקופה לפני כמה שנים", מספר גיא. "אני חושב שההבדל המהותי ביותר הוא גורם הבהלה. לא הורגשה שם היסטריה ברחובות, כפי שהורגשה כאן. היו שחששו לצאת מהבית, אך מרבית התושבים המשיכו את חייהם כרגיל. הדבר נכון במיוחד באזורים הכפריים בהם יש יותר תעשייה. המגבלות שהיו בארץ מעולם לא היו שם. אף פעם לא סגרו את המסעדות, תמיד אפשר היה להזמין טייק אווי. מאוד חשוב לאמריקאים להמשיך לעבוד ולא לפגוע בכלכלה. המפעלים לא הערימו קשיים לכניסה אליהם, רק בדקו חום".

האם נתקלת בחברות נוספות שעשו צעד דומה?

"ממש לא. מה שהחברה שלנו עשתה בהחלט חריג לטובה. אפילו טכנאיים מקומיים מארה"ב היה קשה להשיג וחברות מקומיות נמנעו מלצאת מהמשרדים לקריאות שירות. כולם ניסו להסתדר בכוחות עצמם. התניידתי שם רק ברכב, חששנו מטיסות ומצאתי עצמי לפעמים נוסע שלושה ימים רק כדי להגיע ללקוח הבא. במהלך התקופה עברתי ב-35 מדינות וחציתי את ארה"ב מחוף לחוף 6 פעמים. זה 35,000 ק"מ בכמה חודשים, די מטורף.

תמונה 2: נקודות הביקור השונות בהם היה גיא במשך 8 חודשים של שהות בארה"ב. חציה מחוף לחוף 6 פעמים ברכב.
כטכנאי היחידי בארה"ב, יצא לך לעשות דברים שאתה לא מורגל בהם, רק משום שכבר היית שם?

"בטח", הוא עונה. "עשיתי את ההתקנות הראשונות של פרויקט מד העובי בחוג סגור, המיועד לקווי ייצור של צינורות. בגלל שזה מוצר חדש לגמרי של סיסמטריק, הייתי צריך ללמוד את התהליך כמעט מאפס. גם מבחינת הקמה של המערכת וגם במתן השירות".

"הייתה לי גם התקנה במקסיקו של שלוש מערכות מינון לקו ניפוח תלת שכבתי, שכללה שליטה ובקרה בבלון והתקנת מד עובי. במידה מסוימת זה כמו לבצע שלוש התקנות שונות וגם את זה עשיתי לראשונה עצמאית. יש בזה המון יתרונות. אני מרגיש שהתפחתי מאוד מבחינה, לומדים הכי טוב כאשר אין ברירה".

תמונה 3: גיא שניידר, טכנאי סיסמטריק, בהתקנת מערכות מינון ובקרת עובי על קו ניפוח רב שכבתי במקסיקו.
האם חברות אמריקאיות העריכות את המסירות הזו של השירות שהפגינה סיסמטריק?

"כמובן. בתרבות האמריקאית יש חשיבות גדולה מאוד למענה מקומי ומהיר, והם מאוד העריכו את העובדה שאני שם. חלקם אף הזמינו אותי להתארח אצלם במטרה להנעים את השהות שלי במדינה זרה. רבים מהם גם קישרו אותנו לחברות נוספות עם המלצה חמה. יצא לי לתת שירות גם לחברות ישראליות שמייצרות בארה"ב. האנשים בארץ הם מאוד שמחו לשמוע קול בעברית מעברו השני של הקו", מוסיף גיא בחיוך.

לא הרגשת בודד לפעמים?

"בגלל ההיכרות עם הלקוחות, רוב הזמן מרגישים בחברה טובה. אבל היו ימים ששהיתי במלון לגמרי לבדי וזה מרגיש קצת ריק. בפעמים המעטות שלקחתי טיסות יצא שהייתי לבדי על המטוס. לא תכננתי מראש שהות ארוכה, הגעגוע העיקרי היה לכלב שלי. לא חשבתי שנפרד לתקופה כזאת ארוכה והחברים ששמרו עליו במקור לכמה ימים, גילו להפתעתם שאימצו חית מחמד חדשה".

היית חוזר על החוויה?

"זה נחמד לעשות משהו שונה כל כך והצלחתי לשלב טיול עם עבודה. החוויה הייתה מוצלחת ומלמדת ונתנה לי קפיצה בהתפתחות המקצועית". כראיה, מספר לנו גיא שהוא עתיד לעשות רילוקיישן קבוע לארה"ב, ברגע שתיפתח השגרירות. "זו ההוכחה הכי טובה לכך שנהניתי", הוא מסכם.