חברת אז-אור היא הנציגה הבלעדית של יצרן אירופאי בולט המתמחה בעגלות אוטונומיות שיתופיות ופתרונות שינוע. לקוחות עולמיים כמו P&G, ROYER ,Unilever, וגם כתר – שכבר רכשה ומפעילה חמש עגלות אוטונומיות של החברה בהצלחה רבה
המחסור בעובדים מחריף, במיוחד בעבודות רוטיניות ומסוכנות. משימות שפעם התבצעו בעזרת עבודת כפיים עוברות אוטומציה המשחררת מפעלים מהצורך בגיוס והכשרת עובדים. Milvus ROBOTICS הטורקית, הפועלת בתחום השינוע האוטומטי, מפתחת ומייצרת עגלות רובוטיות אוטונומיות שיתופיות הנמצאות כבר בעבודה אצל יצרניות מובילות בעולם: P&G, ROYER ו- Unilever וגם כתר ישראל. כל לקוחות החברה, ביניהם כאלה הנמצאים בארצות הברית, ברוסיה ואפילו בניו-זילנד, זוכים לשירות מקיף מתחילת ההתקשרות ולתמיכה לאחר ההטמעה.
Milvus ROBOTICS רואה את ישראל כיעד מרכזי לפעילות
Mihca Erikel, מנהל פיתוח עסקי ב- Milvus ROBOTICS מספר על יעדי החברה בישראל: "אנחנו רואים בישראל שוק מרכזי וחשוב. המדינה מאוד מפותחת טכנולוגית ומתאפיינת בפתיחות לחדשנות. הקירבה של ישראל לטורקיה מאפשרת זמני אספקה קצרים. אז-אור מייצגת את פעילותינו בישראל, כאשר היעד שלנו: להפוך לספק העגלות האוטונומיות הגדול ביותר במדינה במהלך השנתיים הקרובות".
מספקים פתרונות אוטומציה כוללים ולא רק מוצרי מדף
על גמישות החברה בפעילותה מול השוק מספר Mihca: "אנחנו יודעים לספק פתרונות מותאמי לקוח, ולא רק מוצרי מדף. העגלות שלנו מתאימות לאינטגרציה עם כל מערכת שינוע ופתרונות אוטומציה שכבר קיימים במפעל. מכיוון שהן החומרה והן התוכנה של העגלות הרובוטיות מפותחות בחברה, קל לנו להכניס בהן שינויים לפי דרישה, ולספק במהירות. בעבודתנו מול Unilever ומול כתר זה בדיוק מה שקרה".
מקרה לקוח – אוטומציה של רצפת ייצור ב- Unilever
נספר כאן על פרויקט של החברה באחד המפעלים הגדולים של Unilever בטורקיה (אתר Konya HPC) המהווה דוגמא להטמעה מוצלחת של הטכנולוגיה.
האתגרים
המפעל של Unilever סבל מתהליכי שינוע תוך מפעליים ארוכים, שגרמו לבזבוז זמן, לטעויות ולתקריות בטיחותיות. ארבעה סוגים של חומרים נזקקים לשינוע מסביב לשעון לאורך יותר ממאה נקודות חלוקה היוו בעיה מסובכת שהצריכה פתרון חכם.
האתגר הראשון היה חוסר יעילות עבודת השינוע. היא גזלה שטח רב וסיכנה את העובדים, תוך הסתמכות על עבודת כפיים. בשעות עמוסות במיוחד, עלות העבודה הידנית חצתה את סף ההיתכנות הכלכלית ונגרמו עיכובים שפגעו ביעילות הייצור. בנוסף, שיטת החלוקה הישנה גררה איתה רעות חולות כמו אחסון חומרי גלם ברצפת הייצור וחוסר ארגון במחסנים, כאשר שינועים חוזרים הלוך ושוב הובילו לא אחת לטעויות באחסון.
הפתרון
השלב הראשון היה תכנון מעמיק לשינוע חכם שהתמקד בצמצום עלויות תוך שיפור זמני האספקה. בשלב זה, Milvus ROBOTICS הריצו סימולציות, חישבו את כמות העגלות האוטונומיות הדרושה ותיכננו מחדש את רצפת הייצור. גם זמני תגובה, כמויות החומר המשונעות והאחסנה לצד קווי הייצור הוגדרו. בהמשך, מוקמו עמדות החלוקה באופן אופטימלי באמצעות עגלות אוטונומיות, והוגדר אזור שתפקד כמשטח הכנה עבור העגלות, בדרכן בין המחסן לרצפת הייצור. אזור זה סיפק הפרדה פיזית בין אזור בו עבדו מלגזות (מחסן) לאזור החלוקה וריכוז אזורים של עבודה ידנית במקום אחד. כך התקבל פתרון יעיל, מסודר ופשוט לניטור.
לאחר מכן, הוכנסו אמצעי טעינה ופריקה אוטומטיים שקיצרו גם הם את זמני התגובה, תוך הבאה בחשבון של שיקולים כמו ארגונומיה ובטיחות. כל השיפורים הפחיתו את התלות בגורם האנושי – נקודה כאובה במיוחד למפעלים סביב העולם.
בפתרון המוצע חומרי הגלם מגיעים אל קווי הייצור, מוטענים או נפרקים, תוך צמצום אחסונם לצד מכונות הייצור – למניעת בזבוז שטח או עיכובים הגורמים להפסקות מכונה. העגלות שעובדות עם סוללה חשמלית, מטעינות את עצמן עצמאית (באמצעות אלגוריתם הקובע מי מהן תטען בכל זמן נתון), ועבודתן משולבת במערכת ה-ERP וה-WMS של המפעל.
הטמעת השינויים
תהליך האינטגרציה וההכשרה ב- Unilever בוצע פנים אל פנים. ממשק האדם-מכונה של העגלות הרובוטיות מצריך לימוד קצר בלבד, כאשר הצוות של Milvus ROBOTICS סיפק תמיכה מקיפה נוספת מרחוק.
"התרשמנו במיוחד מהירידה לפרטים והדיוק שהושקעו בתכנון ההנדסי. Milvus ROBOTICS ניגשו לפרויקט בעודם מציבים את הצרכים שלנו במקום הראשון, וגם הציעו שיפורים שאפשרו אוטומציה מלאה של המפעל. הם היו דייקנים וקשובים. בזכות התקשורת הטובה והראש הפתוח שלהם לרעיונות חדשים ולבקשות, קיבלנו פתרון מקיף התפור בדיוק למידותינו". Atakan Nergiz, מנהל הנדסה אתר Konya HPC ,Unilever, טורקיה.
העגלות האוטומטיות
Milvus ROBOTICS מתכננת את מוצריה תוך הצבת נושא הבטיחות בעדיפות עליונה. העגלות מנווטות באזורים צרים. הן מצוידות בסורק לייזר (lidar) ומצלמות תלת ממד המסייעות בהתנהלותן במרחב, ובבלמים אלקטרומכניים לבלימות מיידיות. בנוסף, העגלות מגיעות עם אביזרים משלימים המתאימים למשימות שונות.
- מתקן לשינוע משטחים – מאפשר שינוע של חלקים אל קווי ייצור, איסוף משטחים ריקים ופסולת. הוא מספק גם תמיכה ארגונומית לפועלים בעת פירקה והטענה.
- התאמה למסועים נעים, רצועה או גלילים – מאפשרת שינוע חלקים לגבהים שונים המתאימים למסועי ההזנה והפריקה של מכונות הייצור.
- חיבור וו לגרירת מטען – מאפשרת חיבור של עגלה רגילה לעגלה החכמה, מגדיל את הנפח הניתן להובלה. מתאים לשינוע לפי צורך (On-demand) המבטל את הצורך באחסון ביניים.
לחברה מספר דגמים המתאימים לפעילות בסביבה תעשייתית. הדגמים הגדולים ביותר SEIT1500 ו- SEIT1500S מתאימים לנשיאת מטענים במשקל של עד 1500 ק"ג. בנוסף אליהם זמינים גם דגמים עם יכולת נשיאה של 100, 250 ו-500 ק"ג.
למידע נוסף,
אז-אור, רוני נער052-869-9939, [email protected]