מגזין יולי-אוגוסט 2019 עלה לאוויר

גיליון יולי-אוגוסט זמין לקריאה באתר.

תאמרו לי מה אומר לכם "אתגר הפקק" ואומר לכם מי אתם. אם אתם חושבים על הכבישים בארץ, אתם כנראה מבלים יותר מדי זמן בדרכים ופחות ברשתות החברתיות. אם אתם חושבים על ידוען מבצע בעיטה סיבובית, כנראה גם אתם נחשפתם לשגעון הדי מטופש הזה. אבל, אם אתם אנשי פלסטיק, "אתגר הפקק" מקבל בימים אלו משמעות רלוונטית אליכם במיוחד – הנחיה אירופאית חדשה המחייבת את יצרני הבקבוקים להתאים את קווי היצור והתבניות, תוך חמש שנים, ליצור של פקקים בלתי נתיקים. כלומר, כאלו שלאחר הפתיחה יישארו מחוברים לבקבוק וכך בתקווה, יושלכו יחד איתו למחזור. כתבה בנושא זה נמצאת בגיליון עם סקירה מקיפה על התחום.

ואם במחזור עסקינן, ההיבטים המקומיים שלנו, לא פחות מעניינים מאלו העולמיים. לאחר כתבה בנושא התוכניות האסטרטגיות למיחזור וטיפול בפסולת, שהופיעה לפני כמעט כשנה בגיליון ספטמבר, המצב בתעשייה המקומית עדיין בסימן שאלה. חוסר היציבות הפוליטית מורגש ולמרות התוכניות הקיימות נראה שעד שלא תוקם הממשלה הבאה, עם הסמכות לתיקצוב, לא נזכה להתקדמות בשטח. היצרן הישראלי, בפרט זה שפניו ליצוא, עושה מאמצים לעמוד בקריטריוני יצור לא פשוטים ונראה שדווקא בביצה שלנו, אין מי שיודע לנצל זאת.

גם בתערוכת ה-K המתקיימת השנה נראה שנושא המיחזור והקיימות יתפוס מקום משמעותי במיוחד. פתרונות רבים תומכי קיימות יוצגו בתחומי המיכון וחומרי הגלם ובגיליון זה תוכלו לקבל הצצה מקדימה לחלקם כפי שהשתקפו בכנס עיתונאים מקדים בו לקחה גם PlasticTime חלק. כל זאת, לצד נושאים נוספים, כדיגיטליזציה, אוטומציה ואינטגרצית מערכות שממשיכים את המגמות שהוצגו בתערוכת ה-K הקודמת.

השנה נזכה גם להתייחסות משמעותית לפתרונות בתחום הרכב. התיחסות זו מעניינת מכיוון שהיא אינה בהלימה לירידה המשמעותית שרואים בתחום. כפי שדיווחנו בגיליון הקודם, ההתקדמות הזהירה לכיוון ייצור רכבים חשמליים ואוטונומיים גורמת ליצרניות הרכב לשבת על הגדר ולחוש לאן נושבת הרוח, לפני שהן מתחייבות לייצור מלאים מיותרים של חלקים לרכבי בנזין. כך, למרות שלא צפויה האטה כללית, נוצר מעין "בור תזרימי" של ייצור חלקים. מציאות זו גורמת לשינוי מגמה עולמי ולראשונה מזה תשע שנים בהם התעשייה נמצאת בצמיחה, ניתן לראות ירידה משמעותית של כ-10% בממוצע במספר המכונות החדשות שנמכרו ברחבי העולם. תחומים אחרים, כמיחזור ובניה, נמצאים בעליה אך זו אינה מספיקה על מנת לפצות על הירידה בתחום הרכב.

עוד בגיליון, סקירה על הזדמנויות להשתלבות של התעשייה המקומית בדרום אמריקה, חדשות מקומיות כאיחוד המפעלים מנטין ואולטרפלסט וחילופי מנכ"לים באמרז, ימי עיון ועוד. 

 

קריאה מהנה!

נעה אלבוחר