מהיר כברק, חזק כרעם – הרובוט החדש של SEPRO

בתערוכה הוצג אב הטיפוס של ה- ThundeRbotהחדשני, פרי תכנון מאומץ של החברה. בנוסף, הודגמו תאי ייצור עם רובוטים קרטזיים, ותוכנה לבקרה מרחוק ואנליזה SEPRO Connect 

תמונה 1: אב הטיפוס של הרובוט המהיר ביותר של חברת SEPRO, ThundeRbot

מי שביקר בביתן של חברת SEPRO ב-Fakuma קיבל זכות ראשונים להתרשם מאב הטיפוס של הרובוט המהיר ביותר של החברה. מכיוון שאנחנו יודעים שבגלל המצב לא רבים מישראל אכן הגיעו לתערוכה נביא כאן דיווח על הפיתוח האחרון. ה- ThundeRbot של החברה מציג תאוצת שיא בציר Z העומדת על 80 m/s2. חברת SEPRO שוברת את השיא של עצמה כאשר הרובוט המהיר ביותר שלה עד כה, S5-25 Speed, הוא בעל תאוצה של 55 m/s2 והרובוט הקרטזי הסטנדרטי שלה הוא בעל תאוצה של 30 m/s2. 

על מנת להשיג זאת, בוצעו ברובוט מספר שיפורים: צמצום משמעותי של משקל הזרוע בעזרת קורות המשוריינות בסיבי פחמן במקום אלומיניום ושילוב מסילות חלולות ושינוי מיקומים של מכלולים שונים על פני הזרוע. כך הושגה ירידה של כ-6 קילוגרמים במשקל הזרוע. יחד עם זאת, יציבות הזרוע שופרה באמצעות קורות סיבי פחמן מחוזקות, ממשקי מכאניקה משופרים ומנגנוני שימון עצמי. ב-SEPRO מעריכים כי חלק מהחידושים אלו יאומצו גם בתכנונים של רובוטים עתידיים. בתערוכה ה- ThundeRbotעסק בפריקה מהירה ביותר של כוסות דקות דופן. זמן הפריקה היה 0.79 שניות בלבד מתוך זמן מחזור כולל של תא הייצור שעמד על כ-3 שניות. 

מלבדו הציגה החברה עוד 12 רובוטים נוספים והדגישה את הצורך בשילוב רובוטים בפעולות שונות כמו פריקת מוצרים, הרכבה, סימון ואריזה לקבלת פתרונות אוטומציה מלאים. כל הציוד ההיקפי היה תחת הבקרה של SEPRO Visual+. כמו כן, השיקה החברה את תוכנת אנליזת המידע SEPRO Connect אשר הראתה בזמן אמת נתונים על רובוטים הפועלים ברחבי התערוכה, במרכז הטכנולוגיה של החברה בצרפת ובאתרים שונים של לקוחותיה. לוח הבקרה סיפק מידע על מצב הרובוטים, ייצור, תחזוקה וצריכת האנרגיה בכל מקום. כמו כן, הוא אף התריע במידה והיו שינויים בצריכת האנרגיה.

למידע נוסף:
פרומתאוס פוטשניק, דוד פוטשניקוב,
058-454-5004, [email protected]