למי שלא נכח באירוע, וגם למי שישמח לתזכורת – בואו לקרוא על כנס הלקוחות השנתי של כפרית

בכנס שיתפה החברה בחידושים מעניינים לצד דיווח על הפעילות השוטפת והאסטרטגיות לעתיד. אל הכנס הגיעו משתתפים מתחומים שונים של תעשיית הפלסטיק הישראלית

תמונה 1: כנס הלקוחות השנתי של כפרית. בין המרצים: נדב גולדשטיין, חנה שוורץ, אלון קסלר, מייק קופר, ירדן ג'רבי.

לאחר הפסקה של שלוש שנים, חזרה קבוצת כפרית לקיים את כנס הלקוחות שהפך למסורת עד שהופיעה לה הקורונה. אנשי תעשיית הפלסטיק התכנסו כדי לשמוע על חלק מהחידושים האחרונים בהם החברה עוסקת ומפתחת. הכנס התחיל בדברי ברכה של מר איציק שריר, יו"ר החברה ולאחר מכן סקר דניאל זינגר, מנכ"ל הקבוצה את התפתחותה בתקופה האחרונה: רכישת שתי חברות שהרחיבו את סל המוצרים של החברה, פתיחת אתר ייצור חדש בסין, הטמעה של מיתוג חדש, בנייה של מערכות להעמקת חווית הלקוח ושיפור תהליכי בקרת איכות. הקבוצה חצתה את רף מיליארד השקלים במחזור המכירות שלה בשנה האחרונה, עם EBITDA של מעל 100 מיליון ₪. אלון קסלר, מנהל פעילות ישראל, הציג את הנעשה בכפרית ישראל ואת היעדים לתקופה הקרובה. רגע מרגש נרשם כשהוצג שיתוף הפעולה של כפרית עם "גדולים במדים", עמותה המאפשרת שילוב בעלי אוכלוסיות מיוחדות כחיילים בצה"ל. לבאי הכנס הייתה גם הזדמנות לפגוש פנים מול פנים את אלופת העולם ובעלת מדליה אולימפית, ירדן ג'רבי, אשר הגיעה לספר על הקריירה שלה, ההתמודדויות עם הקשיים והאתגרים בדרכה למדליה.

משפרי עיבוד PFAS Free

את החלק הטכנולוגי של הכנס פתחה חנה שוורץ, מנהלת הפיתוח והטכנולוגיה בכפרית. ההרצאה הראשונה עסקה במשפרי עיבוד ללא PFAS (Per- and PolyFluoroAlkyl Substances). היות והקשר פחמן-פלואור הוא קשר חזק, החומר אינו מתפרק בקלות ונמצא כי הוא יכול להזיק לגוף האדם ומשכך הרגולציות בקנדה וארה"ב החלו לאסור את השימוש בחומרים האלו החל משנת 2019, כאשר אירופה נמצאת בעקבותיהם. רשימת החומרים האסורים בשימוש תפחה למעל עשרת אלפים חומרים, כאשר גם פלואורו-פולימרים, המשמשים בעיקר כמשפרי עיבוד בתעשיית הפלסטיק, החלו להיכנס "לרשימה השחורה". 

לפלואורו פולימרים אפיניות טובה למתכות והם מצפים את חלקי הבורג ומאפשרים זרימה טובה יותר של ההיתך. בהינתן האיסור לשימוש בחומרים אלו, מציעה כפרית חלופות PFAS Free אשר עונות לרגולציה. סל המוצרים החדש מתאים לכל סוגי היריעות ואף למוצרים אחרים כגון הזרקה ושיחול של יישומים עבי דופן (לוחות, צנרת). למשפר העיבוד PA 00892, לדוגמה, עמידות בטמפרטורה של 235 מעלות צלסיוס ומומלץ להשתמש בו במינון של 1%-2%. פתרון זה עוזר בעיקר למניעת שבירת היתך. פתרון נוסף, PA 00893, עמיד תרמית ב-255 מעלות צלסיוס. אחוז המינון המומלץ הוא 0.5% – 2% והוא מונע הצטברות חומר על שפתי הדיזה (Die build up) והיווצרות ג'לים. 

יריעות UV חכמות לחקלאות, הידידותיות לדבורים המאביקות

ידוע שסביבות עשירות בגופרית, המשמשת כחומר הדברה ירוק ויעיל המותר לשימוש נרחב, מפריעות למנגנון  ההגנה של מייצבי קרינה, מזיקות לפולימר וגורמות ליריעות הפלסטיק לדגרדציה בתכונות טרם זמנן ועל כן נדרש שימוש במייצבי UV מיוחדים מאוד. אתגר נוסף למייצבי ה-UV הוא בתחום החרקים המאביקים, דוגמת הדבורים, אשר משתמשות בקרני ה-UV לניווט (אור מקוטב).  כך בחממות מכוסות ביריעות עם ייצוב קרינה גבוה וחסימה מלאה של קרינת ה UV (עד ל-380 nm) נצפתה ירידה בפעילות הדבורים: ירידה במספר הביקורים בפרחים, קושי בחזרה לכוורת, הכוורת נכנסת למצוקה עקב אובדן פועלות שיצאו מבלי לשוב ואיסוף לא מספק של אבקה הגורם לרעב וצמצום אוכלוסייה בכוורת ואף פוגע בתנובת היבול. 

לאור העובדה שאין ידע מחקרי בתחום אורכי הגל המשמשים את הדבורים, ביצעה כפרית מחקר רחב יריעה אשר כלל ניסיונות שדה בחוות הבשור, במערך חממות גדול. שם, בשיתוף עם פרופ' ארנון דג, מומחה בעל שם עולמי בתחום הדבורים, נבדקו 8 הרכבים הכוללים מייצבי קרינה ייחודיים שונים ובוצעו ספירות של הדבורים הנמצאות בתהליך האבקה. לאחר עיבוד התוצאות, התקבלו תוצאות מובהקות באשר לתחומי החסימה השונים המאפשרים פעילות מיטבית של דבורים. כך יכלה כפרית לפתח מייצבי UV חכמים אשר יכולים לעבוד בסביבה עשירה בגופרית. הם חוסמים בצורה סלקטיבית את קרינת ה-UV המסוכנת ליריעות, ומאפשרים לאורכי הגל ההכרחיים לפעילות הדבורים לעבור. שימוש בתרכיזים אלו ביריעות חכמות הניב גידול ביבול בחממות הניסוי, כתוצאה מפעילות האבקה אופטימלית.

שיתופי פעולה מעניינים עם חברות סטארט-אפ

"חלק מהאסטרטגיה של כפרית הוא שיתופי פעולה והשקעה בחברות סטארט-אפ אשר מאפשרים לנו להיחשף מוקדם לטכנולוגיות חדשניות אשר להן פוטנציאל לשנות את פני התעשייה שלנו", הסביר נדב גולדשטיין, סמנכ"ל  פיתוח עסקי בכפרית. במסגרת ההרצאה שלו הוא סיפר על שתי חברות סטרטאפ אשר בהן כפרית משקיעה לצד שיתוף פעולה משמעותי בתחומי הפיתוח והמכירות:

הראשונה היא Nemo Nanomaterials, אשר פיתחה תרכיזים של ננו צינוריות פחמן בעלי פיזור (דיספרסיה) מעולה במטריצה הפולימרית. בזכות כך, ניתן להקנות לפולימרים תכונות מוליכות או סיכוך אלקטרומגנטי (EMI shielding). ההתנגדות החשמלית המשטחית המתקבלת היא 102 – 105 אוהם/מ"ר. לצד מוליכות ניתן לקבל שיפור בתכונות מכאניות. בנוסף, מוצרים אלה מאפשרים חופש עיצובי והם מקיימים יותר בהשוואה לשימוש בפיח כחומר מוליך. טכנולוגיה זו רלוונטית לתחומים שונים בתעשיית הרכבים החשמליים, תחבורה מתקדמת, אנרגיה מתחדשת ומוצרי האלקטרוניקה.

בנוסף הוצגה Kenaf Ventures, העוסקת בגידול ועיבוד של קינף. כפרית פיתחה תרכיזים המשלבים סיבים טבעיים שמקורם בצמח זה. אלו מצמצמים את השימוש בפלסטיק ממקור פוסילי ומקטינים את טביעת הרגל הפחמנית. את צמח הקינף משלבת החברה בתרכיז באחוזים משתנים של 10%-40%. הסיבים הטבעיים מקנים עמידות תרמית, בידוד אקוסטי, משפרים תכונות מכאניות כמו כפיפה ומתיחה, ומקנים לתערובת טביעת פחמן שלילית. היישומים מגוונים – בידוד, תעשיית הרכב, אריזות לקוסמטיקה, מוצרי הזרקה, תעשיית הטקסטיל, יישומים רפואיים ועוד.

תוספים לצילוב UV – הדרך להקנות חוזק וקשיחות ליריעות Mono-PE

את שיתוף הפעולה השלישי עם חברת ההזנק N3Cure, המתמחה בפיתוח של מולקולות מצלבות לצד מערכת המקרינה אור UV, הציג הטכנולוג מייק קופר. תרכיז ה-Crossitol של החברה מכיל פוטו-איניציאטורים אשר גורמים ליצירת קשרי צילוב בין שרשראות הפוליאתילן בחשיפה לקרינת UV. כך מתקבלת יריעה משופרת מבחינת תכונות מכאניות, עם עמידות גבוהה לניקוב ונגיפה, ומעל לכל, שיפור משמעותי בעמידות התרמית של היריעה. שיטה זו מאפשרת צילוב סלקטיבי והפתרון כולל מערכת שלמה המכילה גם את התרכיז וגם את מכונת הצילוב הנדרשת.

יריעות מצולבות מתאימות ליישומים מאתגרים מבחינה מכאנית ותרמית, בהם יריעת PE רגילה נכשלת. ביניהם: יריעות שרינק, יריעות VSP ויריעות BOPE עם שכבה חיצונית בעלת עמידות תרמית משופרת. היריעות ניתנות למיחזור מלא, מאפשרות מעבר ליישומי יריעות Mono ותומכות בקיימות המהווה ערך ליבה בכפרית. 

הקמת KASA – חברת סחר בשיתוף עם SJD 

כחלק מהאסטרטגיה למתן שירות הוליסטי ומקיף ללקוחות, הציג רועי לוי, מנהל שיווק ומכירות, את KASA, חברת הסחר לפולימרים, תרכיזים ותערובות שהוקמה כשותפות עם חברת SJD (ספיר-יעקובי-דוידס). שתי החברות המייסדות מביאות איתן את כל הטוב שיש להן להציע: גב כלכלי איתן, ניסיון רב שנים בסחר גלובלי ועבודה עם ספקים גדולים ובעלי מוניטין, ניסיון עשיר בפיתוח ויכולות מעבדה והבטחת איכות מפותחות. צוות המכירות המנוסה של KASA מספק שירות מהיר ואיכותי ללקוחות החברה. הקמת החברה מאפשרת לכפרית להציע סל מוצרים רחב יותר עם יכולות שלא היו קיימות עד עתה דוגמת תרכיזי מלאנים, פולימרים כמו PS, ABS, חומרי Off-Spec ו-Near Prime.

כפרית כבר מזמן לא רק חברת תרכיזים. מחויבותה לחיבור אנשים, כשרון וטכנולוגיה למען עתיד תעשיית הפלסטיק באה לידי ביטוי בדברים שהובאו בכנס. מחכים כבר למפגש בשנה הבאה!

למידע נוסף:
כפרית, רועי לוי, 054-648-7367, [email protected]