לבן ונקי: מפחיתים עשן וריחות בתהליך Extrusion coating

שימוש בצבע לבן בתהליך של ציפוי באקסטרוזיה מביא איתו הרבה "כאבי ראש": מיגרציה של חומרים לשפתי הדיזה, הצטברות לכלוך, עשן וריחות לוואי לא רצויים. תוסף מציעה דרך חדשה לעבודה נקייה ונוחה, לאורך זמן

תמונה 1: מסטרבאץ' ME800047 של תוסף. ייעודי לתהליכי Extrusion coating

תהליכי ציפוי של שכבות דקות באקסטרוזיה, בטכנולוגיה של Extrusion Coating, הם תהליכים מורכבים המבוצעים בטמפרטורות גבוהות הקרובות לרוב לנקודת הדגרדציה של החומר. עקב כך, עלולות להיווצר בעיות תפעוליות, בעיות באיכות הציפוי וכן מפגעים סביבתיים בקו הייצור.

אחת הבעיות האופייניות בתהליך שכזה היא הצטברות זיהומים בפיה (Die Buildup). אלו נוצרים מדיפוזיה של תוספים מיגרטיביים מתוך החומר לפני השטח ושריפה שלהם בשפתי הדיזה החמה. זיהומים אלו יכולים ליצור בעיות זרימה, להתנתק משפתי הדיזה ולחדור כג'לים ביריעה ולפגוע באיכות הציפוי. מעבר לכך, נוצר גם מפגע סביבתי, כאשר ריח חזק ועשן מורגשים באופן תדיר בסביבת העבודה.

בעיה אופיינית נוספת היא תופעה של היצרות רוחב היריעה (Necking). תופעה זו נגרמת בגלל תכונות הזרימה של ההיתך ומשפיעה על איכות הציפוי.

אפשר לפתור את זה

ME800047 של חברת תוסף הוא מסטרבאץ' לבן החף מהחסרונות שהוזכרו למעלה. זאת בזכות עמידות תרמית גבוהה ופיזור אחיד שלו במטריצה הפולימרית. יתרונות נוספים ומשמעותיים נובעים מכך שהתוסף אינו מכיל תוספים מיגרטיביים. על כן, השימוש בו מפחית את תדירות הג'לים ואת הצטברות הזיהומים והלכלוכים בדיזה, והדבר מתורגם ישירות לתדירות נמוכה יותר של טיפולי ניקיון, אחזקה והחלפת פילטרים בקו. העדר תוספים מיגרטיביים עוזר גם לשמר את השפעת טיפולי הקורונה לאורך זמן. ליריעה אחיזת צבע טובה וניתן להדפיס עליה בקלות. גם מבחינה סביבתית מתקבל יתרון כאשר מורגשת הפחתה בכמות העשן והריחות אשר נוצרו בזמן הייצור.

תכונה נוספת המקנה יתרון לחומר היא חוזק צביעה גבוהה. כך ניתן לעבוד גם באחוזים נמוכים או בשכבות דקות במיוחד, ועדיין לקבל יריעה הומוגנית ואיכותית עם גוון ואטימות תקינים.

הציפוי החדש מכיל שיפור גם בתכונות זרימת ההיתך. הנשא הפולימרי של הציפוי מאפשר זרימה אחידה ושומר על יציבותו הממדית, גם במצבו כהיתך. כך תופעת ה- Necking פוחתת בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות בתעשייה.

מגוון לבנים נוספים

תוסף מספקת צבעים לבנים למגוון אפליקציות נוספות ומיוחדות כגון: BOPP, Hygienic films, Fibers& Textile, Protective films, Injection molding.

למידע נוסף:

תוסף, סעיד אגא, 054-266-4482, [email protected]