רימוני נמכרת חלקית לקרן פימי בעלות של 150 מיליון ש"ח

חצי ממניות השליטה של החברה, בבעלות שלושת האחים לבית רימוני, נמכרו לקרן פימי. השליטה על החברה תהיה משותפת כאשר ליו"ר הדירקטוריון מונתה שותפה בכירה בקרן פימי – גב' לילך אשר -טופילסקי

רימוני חברה משפחתית שהייתה בשליטת הדור השני של מייסד החברה: האחים לבית רימוני, גדי, רפאל ודני. האחים החזיקו כ-75% ממניות החברה בחלוקה כמעט שוייונית כשאר דני רימוני מכהן כמנכ"ל החברה ואליו מצטרפים לדירקטוריון גם אחיו, רפאל וגדי. ב-2/8/2020 נחתם הסכם מכירה של חצי ממניות האחים לקרן פימי בתמורה ל-150 מיליון ש"ח. מחיר זה משקף פרמיה של 19% על מחיר המניה ושווי חברה של 400 מיליון ש"ח. שווי החברה לפני הודעת המכירה עמד על 335 מיליון. לאחר המכירה מזנקת המניה בבורסה בכ-30%.

רימוני, שרשמה תשואות מרשימות ב-2017 וב-2018, רשמה ב-2019 תשואה שלילית של כ-38%. מחיר המניה צנח לאחר פרסום תוצאות הרבעון השלישי של 2019, שכלל ירידה של כ-22% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ב-2018. הירידה בהכנסות נובעת מסיום פרוייקטים ארוכי טווח בתחום הרכב, ירידה בשער החליפין מול הדולר והאירו ומעבר של חלק מהלקוחות, ובהם לקוח עיקרי, לייצור עצמי.

לאור התוצאות, החברה לא חילקה דיבידנד רבעוני. עם פרסומן, הודיעו שלושת בעלי השליטה בחברה: רפי, גדי ודני רימוני, כי כחלק מתוכנית צמצום ההוצאות בחברה הם יקטינו את שכרם, משכר חודש של 120 אלף ₪ כל אחד לשכר חודשי של 60 אלף ₪ כל אחד. צעד זה נראה כמאמץ כנה לשמר את אמון שוק ההון בחברה.

עם התפרצות משבר הקורונה צנחה המניה באמצע מרץ 2020 בכ-30%. הירידה בשוק הרכב השפיעה על החברה אולם היא פיצתה על כך בעליה בתחום המדיקל שכללו גם פרוייקט לייצור מכונות הנשמה למשרד הביטחון. ואכן, תוך שבועות מעטים התאוששה המניה. דיבידנט של 25 מיליון ש"ח חולק בסוף מאי והמניה עלתה ב-20% עד לסוף יולי בהשוואה לערכה בסוף 2019.

רימוני חוותה בשנים האחרונות שינויים משמעותיים וצמיחה אנאורגאנית. באוקטובר 2019 השלימה את הרכישה של RPM. בתחילת 2018 רכשה את חברת “פרידריך תעשיות פלסטיק”, שנקלעה לקשיים ולאחר מכן רכשה ומיזגה לתוכה את חברת הפיתוח “שירן הנדסה” ודרך כך גם עברה לאחזקה מלאה בחברת MPE.