תוספי d2p של חברת SYMPHONY מביאים תועלת בהארכת חיי מדף, הגנה משריפות ושמירה על הסביבה

אם נוכל להגיד משהו אחד הנכון לכל התוספים המגוונים שמציעה לנו החברה – הוא שהם מעניינים. תוספים למניעת עובשים, הרחקת מיקרואורגניזמים קטנים כווירוסים ואף גדולים כחרקים, מכרסמים ותוספים המעודדים התכלות כפתרון לפסולת הזולגת לסביבה

תמונה 1: דוגמאות ליישומים לתוספי SYMPHONY ביריעות מוגנות FR לבניה, הגנה מפני וירוסים וחיידקים במתגי חשמל והגנה מפני גדילת ביו-פילם בצנרות מים.

סל התוספים של חברת SYMPHONY הבריטית מגוון במיוחד. הוא כולל תוספים אנטי-מיקרוביאליים ואנטי פטרייתיים, תוספים נוגדי חרקים ומכרסמים, סופחי אתילן להארכת חיי מדף, מעכבי בעירה ותוספים מעודדי התכלות d2w לפלסטיק סטנדרטי. המשותף לכולם הוא שמדובר בתוספים פונקציונאליים בעלי השפעה משמעותית על המוצר הסופי. 

תוספים אנטי-מיקרוביאליים ואנטי-פטרייתיים למגוון יישומים

מזה יותר מעשור, חברות מובילות לאפיית לחמים משתמשות בתוספי החברה בשקיות לאריזות. אלו מאריכים את חיי המדף של מאפים ושומרים על טריותם. תוספים אנטי-מיקרוביאליים ניתן לשלב גם בצינורות להובלת מים למניעת היווצרות ביו-פילם המזהם את המים ומצר את חתך הצינור הזמין להובלה. שימוש נוסף לתוספים הוא בריהוט כמו שולחנות, דלפקים ומשטחי עבודה וכן במקומות ציבוריים החשופים למגע רב כמו מפסקי אור, שלטים וידיות בתחבורה הציבורית. שם הם מונעים מעבר של זיהומים ומחלות שיכולות להתפרץ במהירות בגלל השימוש הציבורי הנרחב. 

התוספים האנטי-מיקרוביאליים נבדקו ונמצאו יעילים ב-99.99% גם בחיסול ווירוסים, כולל וירוס הקורונה. SYMPHONY צופה גידול שנתי של 7% בתחום זה, לאחר שעלה למודעות הציבורית מאז המגפה.

פתרונות בתחום מעכבי הבעירה

SYMPHONY פעילה גם בתחום מעכבי הבעירה ומציגה פתרונות העומדים בתקנים בינלאומיים מחמירים וברגולציות בתחום בטיחות השימוש והגיהות:RoHS  וEPA-. "בתחום מעכבי הבעירה אנחנו צופים קצב גידול שנתי של 8%, בעיקר בתחום הבנייה אשר בו השימוש בפלסטיק נמצא בעלייה מתמדת", אומר Michael Laurier, מנכ"ל החברה.

שימוש ב-d2w (להפיכת הפלסטיק הרגיל לביו מתכלה) יקטין את השפעת הפסולת הזולגת לסביבה

לצערנו, לא מעט אריזות ופסולת פלסטיק זולגות לסביבה. נשארות שם, מזהמות וגורמות לנזק. כיום כבר ברור לחלקנו כי קיימת תפיסה מוטעית בהנחה כי רוב הפלסטיק ניתן לאיסוף ומיחזור. תפיסה שקיימת כבר למעלה משני עשורים ומתעלמת מהעובדה כי למרות כל המאמצים, רק 9% מהפלסטיק אכן ממוחזר. 

אלפי טונות של פלסטיק אינם מוצאים את דרכם לזרמי המיחזור, בין כי אלו אינם קיימים במקומות מסויימים ובין אם בגלל חוסר תשומת לב של הציבור שקיימת גם במקומות בהם יש מערכות מסודרות לטיפול ומיחזור בפסולת. לובי חזק לשימוש בפולימרים מתכלים בקומפוסט עוזר לקדם החלטות לא ישימות ולעודד טכנולוגיה של התכלות בקומפוסטים תעשייתים שאינם נפוצים אצלנו.

תוספי ההתכלות של SYMPHONY מסייעים בדיוק במקרים כאלו. הם אינם מפריעים למיחזור אך מספקים פתרון במידה והאריזה זלגה לסביבה הפתוחה. טכנולוגית d2w עליה הם מבוססים נבדקה באופן מעמיק על ידי מדענים באוניברסיטאות בלונדון וצרפת וכן במרכזי מחקר העוסקים בחקר פולימרים ומי ים במסגרת פרוייקט Oxomar. המדענים בפרוייקט פרסמו את מסקנותיהם וציינו כי תוספי d2w מאפשרים התכלות משמעותית ויעילה אשר אינה מזיקה או רעילה לסביבה.

מדינות כמו איחוד האמירויות, ערב הסעודית, מקסיקו ומדינות נוספות אשר יודעות כי אין ביכולתן לאסוף פסולת פלסטיק למיחזור, כבר אימצו את הטכנולוגיה ומחייבים רגולטורית את השימוש בה בעיקר באריזות ומוצרי פלסטיק חד פעמיים. 

למידע נוסף:
Eko&Clean, אלי עמיר, 050-303-9426, [email protected] ,www.ekopico.com