חידושים המקדמים קיימות בתערוכת K 2022 הקרובה

מתוך כארבעים יצרנים שחברת קוטרימקס מייצגת בארץ, שש תצגנה חידושים בתחומי קיימות בתערוכת K 2022 הקרובה בדיסלדורף. סקרנו את החידושים הבולטים בתחום – אשר מקבלים תשומת לב משמעותית בתערוכה הקרובה

כפי שהשמש זורחת במזרח ושוקעת במערב, כך תערוכת ה-K מתקיימת פעם בשלוש שנים כסדרה. אפילו מגפה עולמית לא יכלה לה. התערוכה תתמקד השנה בקיימות, שמירה על האקלים והסביבה ודיגיטליזציה. חברת קוטרימקס מייצגת מספר חברות חומרי גלם מובילות ששמו את הנושא הזה בעדיפות גבוהה. פרשנו לכם על קצה המזלג את החידושים שיוצגו.

תמונה 1: מתקן קיבוע שהודפס מ- LUVOCOM 3F eco PET, חומר גלם ממקור ממוחזר של קבוצת LEHVOSS.
חומרי גלם התומכים בקיימות ומיחזור של חברת SK GEO CENTRIC

החברה- ששינתה את שמה לאחרונה מ- SK GLOBAL CHEMICALS ל-SK GEO CENTRIC, על מנת לשים דגש וזרקור על מוצריה בגזרת הקיימות, השיקה לאחרונה את מותג הפוליאוליפנים REPLUS המבוסס על מוצרים ממוחזרים לאחר שימוש תעשייתי(PIR)  וצרכני (PCR). חומרי גלם אלו מאופיינים בתכונות אחידות המאפשרות ייצור הדיר עם אצוות שונות של חומרים ממוחזרים. לכל אצווה של חומר גלם ממקור ממוחזר יוצמד דף טכני (TDS) ו-COA  פרטני בדומה לחומרים בתוליים.

 REPLUS מתבסס על פחתים תעשייתיים לאחר תהליכי ניפוח של בקבוקים ומכלים (PIR) שהחברה אספה מלקוחותיה וכן על פסולת לאחר שימוש צרכני (PCR), כאשר המטרה היא לערבב בין שני הסוגים (עד 70% PCR ) בתהליך הגירעון הסופי. חברת SK  הקימה לשם כך מפעל ייעודי שבכוונתה להרחיב בשנים הקרובות. 

בנוסף, יוצג חומר גלם HDPE  חדש המיועד למתיחה חד כיוונית (MDO) המתאימה במיוחד לייצור אריזות mono material המבוססות על פולימר אחד בלבד ומתמחזרות בקלות. עבור תחום היריעות יוצגו שני חומרי גלם חדשים מבוססי HDPE אשר יקנו ליריעה תכונות הדומות ליריעה מבוססת PET. קיימות בשורות גם עבור יצרני יריעות BOPE, אשר יוכלו להתרשם מחומר גלם עם שיפור בחלקות ובמקדם החיכוך המאפשר יריעה עם גלגול חלק ותנועה חלקה במכונת האריזה. 

SK Geo Centric Hall 8a / E41

LUVOTECH eco – חומרים ברי קיימא של קבוצת LEHVOSS 

החברה הגרמנית תציג חומרי גלם ממוחזרים שמקורם במיחזור מכאני ומיוצרים תוך שימוש ב-100% חשמל ירוק! חומרי הגלם PC/ABS ו-PEEK מיוצרים באיכות גבוהה בזכות טכנולוגיית ecX (eco compounding eXperience) עם טביעת רגל פחמנית משופרת והשפעה סביבתית קטנה יותר. איכות זו מושגת בזכות ידע רב שנים בפורמולציות, בדיקה זהירה של חומרים ותרכוב נכון לצד שיתוף פעולה ארוך עם ספקים ידועים באיכותם. 

תמונה 2: חומרי SEPTON BIO המבוססים על קנה סוכר

חומרי הגלם ברי הקיימא לא עוצרים רק בשיטות הייצור המסורתיות, אלא ניתן למצוא אותם גם בעולם הדפסת תלת הממד בשם LUVOCOM 3F eco – חומר גלם המכיל 90% PET ממוחזר. חומר גלם זה מתאים לשיטות ההדפסה FFF (Fused Filament Fabrication) ו-FGF (Fused Granulate Fabrication).

חידושים אלו לצד חידושים נוספים כגון חומרים פלסטיים המחליפים מתכות, חומרים מרוכבים, תרכיזים שונים ועוד ניתן יהיה לראות בביתן החברה.

LEHVOSS Hall 8a / G33

פולימרים ממקור מתחדש היישר מיפן

חברת Kuraray תציג את סדרת SEPTON™ BIO, סדרה ייחודית של מוצרי HSBC המכילה עד 80% חומרי גלם ממקור מתחדש המבוסס על קני סוכר. פולימרים אלו מתאפיינים בזרימת היתך מהירה יותר, עמידות בלחצים מכאניים ויכולות אחיזה ושיכוך זעזועים טובות יותר בטווח טמפרטורות רחב. עוד בביתן החברה, מוצרי EVAL המתמקדים ב-EVOH.

Hall 7a / D06 Kuraray

חברות נוספות המציגות ב-K 2022

חברות נוספות המיוצגות ע"י קוטרימקס תראינה נוכחות ב-K. חברת Cabot השווייצרית תציג באולם 6 ביתן E62, חברת EVAL , יצרנית ה EVOH  הגדולה בעולם תציג כאמור בביתן משותף עם חברת Kuraray, וחברתMitsubishi Chemical  מציגה מחוץ לאולם 4 ביתן 04.1. גם הן כולן תצגנה חידושים בתחום הקיימות ופתרונות ירוקים לקווי המוצר שלהם. נתראה באוקטובר!

למידע נוסף:
יואב בןארצי,קוטרימקס,054-451-0375[email protected]