SABIC תומכת בדרישה הגוברת ל-PC בישראל

את ה-PC על נגזרותיו השונות להכתיר כפולימר המצטיין של הקורונה. למה? מכיוון שהוא משמש במגוון יישומים שהפכו לרלוונטיים יותר מתמיד – מחיצות הפרדה שקופות לשמירה על היגיינה, חיפויי קיר, חלקים לתעשייה הרפואית ויריעות למסיכות מגן

hospital doctors surgery corridor

התפרצות הקורונה זעזעה את תעשיית הפלסטיק העולמית והמקומית. כולנו היינו צריכים להסתגל לשיטת עבודה אחרת לצד שינויים חדים בהרגלי הצריכה ובביקושים.

את השינוי הזו הרגישו בצורה בולטת בסוכית, הנציגה הישראלית של SABIC ו-MOMENTIVE בישראל. אלו מתמחות בחומרים רפואיים (סיליקונים, PC ותרכובותיו) וכן ב-PE הנפוץ ביישומיי אריזה. דני סטלמן, האחראי על מוצרי SABIC בישראל מספר: "העלייה בביקושים יצרה פעילות מוגברת בחברה כאשר חלק גדול מהעבודה נעשה בבית. את מחסן הסיליקונים שלנו איישנו בצורה מוגברת לטובת הלקוחות. נעזרנו בשירותים לוגיסטיים חיצוניים על מנת לוודא שכל לקוח יקבל את החומרים בזמן ובמהירות האפשרית".

PC ללוחות לשמירת ההגיינה

תחום אחד בו חלה עליה משמעותית הוא לוחות PC ליצירת מחיצות ומשטחי חיפוי היגייניים. הפרדות אלו מספקות חציצה מהירה ושקופה והפכו לנפוצות לא רק בבתי חולים אלא גם בכל מקום בו יש הצטברות אנשים: קופות בחנויות, מעדניות, סופר-מרקטים ועוד.

"לפני כמה חודשים, ללא קשר לקורונה, נוצר מחסור בשוק של PC בעקבות משבר של אחד הספקים העולמיים. המשבר גרר איתו עליה במחירים ו-SABIC, השחקנית העיקרית בשוק הצליחה לעמוד בביקושים העולים. הקדמה זו שימשה כהכנה טובה למגפת הקורונה שהגיעה לאחר מכן ואפשר ל-SABIC להיערך למערך ייצור מוגבר. על כן, למרות העלייה החדה בביקושים מצליחה SABIC לשמור על רמת מחיר טובה ללקוחותיה ולעמוד בדרישות האספקה".

לאחרונה השיקה SABIC לוח לציפוי קירות הגייני. הלוח יוצר מסדרת חומרי LEXAN™ של החברה, תוך שימוש בתוספים אנטי-מיקרוביאליים. הלוח נבדק ונמצא כמגן מפני 99.99% מהזיהומים החיידקיים. SABIC נכונה לחלוק את הידע שהיא צברה בתחום ולהדריך את לקוחותיה בפיתוחים דומים.

חומרים לתעשייה רפואית

בתקופה זו חלה עליה גם בתחום החומרים לתעשייה הרפואית. בתחום זה יש ל-SABIC מגוון פתרונות מבוססי PC ונגזרותיו. סוכית עומדת בקשר עם חברות בתחום ונמצאת במגעים מתקדמים לשילוב מוצרי SABIC במכונות הנשמה תוצרת הארץ.

כאן חשוב להזכיר כי מכונות הנשמה, כמו גם כל ציוד רפואי אחר, צריכים לעבור ניקוי עם חומרים אגרסיביים על מנת למנוע גדילה של חיידקים ווירוסים והעברתם לחולה. לצורך כך פיתחה SABIC לאחרונה משפחת קו-פולימרים חדשה של PC  – LNP™ ELCRES™ CRX , בעלי עמידות כימית גבוהה לחומרי חיטוי רפואיים. פולימרים חליפיים כגון PS, ABS, PET אינם מראים עמידות דומה.

יריעות למסיכות מגן

ל-PC תפקיד נוסף בייצור משקף ומסיכות מגן. "המחסור העולמי בציוד הגנה אישי גרם ליוזמות רבות בתעשייה המקומית. סוכית עשתה כל שביכולתה לעמוד בביקוש ולעזור לפיתוח מהיר ומוצלח יחד עם תמיכה צמודה מ-SABIC. אתרי הייצור של ה-PC בהולנד, ספרד ואף באיטליה עבדו כרגיל, למרות המצב", מספר דני.

עליה בתחום האריזה

העלייה בתצרוכת המזון הביתי גוררת עליה באריזה. SABIC, אחת היצרניות המובילות ל-LLDPE המשמש באריזות גמישות. "SABIC היא ספק נאמן וראשית ללקוחותיה הקיימים. רק לאחר מכן הפננו משאבים למיזמים חדשים תוך מתן תמיכה טכנית", מספר דני.

סיליקונים לתעשייה הרפואית והביטחונית

"בתחום הסיליקונים סוכית מייצגת את MOMENTIVE ומחזיקה מחסן בישראל. העלייה בדרישה הייתה בעיקר ליישומים רפואיים וביטחוניים כאשר תעשייה הביטחון עבדה בצורה מלאה והוחרגה מהמגבלות במשק".

למידע נוסף:

סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]