תקשורת נתונים מהירה בעזרת ULTEM של SABIC

שיתוף פעולה בין SABIC ו- Blovelight הוליד מערך עדשות המשולב סיבים אופטיים בטכנולוגיית WDM מתקדמת בו ה-ULTEM החליף חלקי מתכת וזכוכית וייעל את מערכי הייצור וההרכבה

כמויות המידע וצריכתו בעולמנו הדיגיטלי עולות בהתמדה, ואנחנו צורכים אותו ברוב שעות הערות שלנו. בנוסף, רצפות הייצור במפעלים עוברות טרנפורמציה דיגיטלית וחיבור לתעשייה 4.0 והתוצאה היא שיש צורך בעוד ועוד כבלים אופטיים שיתמכו בתעבורת המידע. חברת SABIC, שיתפה פעולה עם Blovelight הסינית בפיתוח של מערכי עדשות משולבות סיבים אופטיים, מהראשונות בעולם, בטכנולוגיה לריבוי חלוקת אורך גל – WDM (Wavelength-division multiplexing). טכנולוגיה זו מאפשרת שידור בו זמנית של אורכי גל מרובים של אור על סיב בודד, ומשיגה גידול משמעותי בקיבולת רוחב הפס. 

יעילות בתהליכי ייצור של טכנולוגיית WDM
תמונה 1: רכיב WDM אשר חלקיו עשויים מ-ULTEM של SABIC המשמש לתקשורת מהירה של סיבים אופטיים.

מערך העדשות המיוחד יוצר מ-ULTEM, פוליאתראימיד (PEI) השקוף לקרינת Near-IR, ושימש כדי ליצור מחבר משולב (בעבר יוצר ממתכת), ומערך עדשות (בעבר יוצרו מזכוכית) אשר יצרו את רכיב ה-WDM. המודול שפותח על ידי Blovelight הפחית משמעותית את העלויות לעומת חלקי המתכת והזכוכית וגם ייעל את תהליכי הייצור וההרכבה. מערך זה עומד בדרישות התקן Telcordia GR-468 עבור התקנים אופטו-אלקטרוניים, ועשוי לתרום לאימוץ רחב יותר של סיבים אופטיים מסוג WDM. "אני מעוניין להודות לצוות ULTEM resin של SABIC על תמיכתם המצוינת בפיתוח מודול ה-WDM המשולב שלנו", אמר David Guo, נשיא חברת Blovelight. "ה-ULTEM בעל הביצועים הגבוהים איפשר לנו ליצור פתרון מתקדם זה עבור שוק התקשורת האופטית. אנו מצפים לשיתוף הפעולה הבא שלנו עם החברה".

שיתוף פעולה הנמשך מעבר לחומר הגלם

ה-ULTEM נמצא בשימוש בעדשות סיבים אופטיים כבר כעשור, ועל בסיס הצלחה זו חברת Blovelight פיתחה את המערך החדש. "זוהי דוגמה לשיתוף פעולה עם לקוחות שמתרחב הרבה מעבר לאספקת חומרים גרידא", אומר Scott Fisher, המנהל העסקי של חטיבת החומרים והתוספים ULTEM ב-SABIC. "הצלחנו לעזור ל- Blovelight להשיג את מטרתה לא רק על ידי חומר חדשני, אלא גם מומחיות בתכנון, פיתוח ועיבוד היישומים במרכז המצויינות האופטו-אלקטרוני שלנו", הוא מוסיף. מרכז זה מדגיש את ההתמקדות של SABIC בקידום טכנולוגיית הסיבים האופטיים, המאפשרת תקשורת מהירה, אמינה, חסכונית באנרגיה ובעלת קיבולת גבוהה.

יתרונות משמעותיים לאופטיקה מתקדמת

טכנולוגיית WDM מהווה אפשרות חסכונית יותר באנרגיה עבור תקשורת נתונים בהשוואה לטכנולוגיות מסורתיות, במיוחד אם מדובר במרחקים ארוכים. ה-ULTEM תורם לתהליך על ידי ייעול בתכנון, בייצור והחלפת חומרים מסורתיים ויקרים יותר. הוא מאפשר חופש עיצובי גדול יותר לעומת זכוכית, וייצור בנפח ובמהירות גבוהים ללא צורך בתהליכי גימור כמו השחזה והברקה. בנוסף הוא מעביר יותר מ-88% מקרינת Near-IR (אורכי גל של 850 – 1550 nm). אינדקס השבירה שלו גבוה והוא מצטיין ביציבות ממדית בטווח טמפרטורות רחב (מינוס 40 מעלות צלסיוס עד 85 מעלות צלסיוס) לצד חוזק מכאני גבוה.

למידע נוסף:
סוכית, דני סטלמן,
050-649-1261, [email protected]