פולירם מרחיבה את סל המוצרים הממוחזרים לתעשיית הרכב עם חומרים מפוליפרופילן, ניילון ואלסטומרים תרמופלסטיים

בעזרת החברה הגרמנית, MCT Polyram, לפולירם יש את היכולת להציע מוצרים מעניינים, המשלבים בתוכם חומרים ממוחזרים. הם מתאימים בעיקר להזרקה וניתן לבצע התאמה לשיטות עיבוד נוספות

קביים עשויים PP בתוספת סיבי זכוכית (Karilen-P) בשילוב ידית עשויה TPE מבוסס SEBS (Karilen-E) מבית פולירם.
קביים עשויים PP בתוספת סיבי זכוכית (Karilen-P) בשילוב ידית עשויה TPE מבוסס SEBS (Karilen-E) מבית פולירם.

לפני כשנה רכשה פולירם את חברת MCT הגרמנית, העוסקת בייצור ושיווק מוצרים ותוספים מפוליפרופילן (PP) ומאלסטומרים תרמופלסטיים (TPE), בעיקר לתעשיית הרכב הגרמנית. תוספת זו מרחיבה את סל הפתרונות שפולירם מציעה לתעשייה. כמו כן, היא מאפשרת לפולירם להציע פתרונות מחומרים ממוחזרים מפסולת תעשייתית (PIR) וגם פסולת לאחר שימוש צרכני (PCR) אשר הדרישה אליהם הולכת וגוברת.

KARILEN-P: מוצרים מ- PP 
חלק לתעשיית הרכב, עשוי PP + טלק מחומר גלם ממוחזר 25% (Karilen-P) מבית פולירם.
חלק לתעשיית הרכב, עשוי PP + טלק מחומר גלם ממוחזר 25% (Karilen-P) מבית פולירם.
חלק לתעשיית הרכב, עשוי PP+טלק מחומר גלם בתולי (Karilen-P מבית פולירם.
חלק לתעשיית הרכב, עשוי PP+טלק מחומר גלם בתולי (Karilen-P) מבית פולירם.

סל המוצרים החדש בפולירם מיועד בעיקר לאביזרים שונים בחלל הפנימי של הרכב, ומשלב חומרים ממוחזרים ממקורות PCR. אחד היתרונות המשמעותיים ש-MCT הצליחה להשיג הוא מקורות איכותיים וקבועים לחומרי הגלם, המאפשרים לה להציע מוצרים העשויים מ-25% חומר ממוחזר באיכות גבוהה ובייצור הדיר במיוחד. הם עומדים בתקנים מחמירים במיוחד, כמקובל בתעשיית הרכב, כולל עמידות גבוהה לשריטות (Scratch resistance). בסל המוצרים ניתן למצוא גם חומרים המיוצרים ב-PP בתולי והם מתאימים גם לתעשיית המזון ובעלי אישורים מתאימים. החומרים מתאימים לעיבוד בהזרקה, אולם ניתן גם לבצע התאמות לעיבוד באקסטרוזיה עבור שיחול צנרת ופרופילים.

KARILEN-E: מוצרים מ-TPE עם טווח רחב של תכונות קושי
מוצר לתעשיית הריהוט, עשוי SBS (Karilen-E), מבית פולירם.
מוצר לתעשיית הריהוט, עשוי SBS (Karilen-E), מבית פולירם.

סל חומרים נוסף בפולירם הוא מוצרי KARILEN-E עשויים מאלסטומרים תרמופלסטיים (TPE), בעיקר SBS ו-SEBS. קושי החומרים נע מחומרים רכים בקשיות 50 Shore A ועד חומרים קשים בקשיות של 60 Shore D. גם מוצרים אלו יכולים להכיל אחוזים ניכרים של חומרים ממוחזרים. בפולימרים הרכים ניתן לשלב עד 20% חומרים ממוחזרים, ובפולימרים הקשים ניתן להגיע אף ל-55%. 

המוצרים זמינים בצבע שחור כסטנדרט, ובנוסף גם בצבעים בהירים ובצבע לבן, דבר המעיד על איכותם הגבוהה של חומרי הגלם הממוחזרים. בנוסף, ניתן לשלב תוספי UV ותוספים אחרים על פי דרישה. הם מתאימים לשילוב בטכנולוגיית  Overmold או K2 במוצרים בהם נדרשת נוכחות של חלקי גומי וכן לתעשיית ההנעלה כסוליות וחלקים אחרים המשמשים כבולמי זעזועים. 

מיחזור PET ו-PA לאחר שימוש צרכני (PCR) במפעל באנגליה

אתר פולירם שבאנגליה מיועד לפעילות מיחזור. לשם מגיעים חומרי PET ו-PA ממוחזרים לאחר שימוש צרכני (PCR) שעברו מיון וגריסה. הם ממשיכים לתירכוב ושדרוג על מנת להתאים למגוון תעשיות: תחום הריהוט, מוצרי צריכה וגם בתחום הרכב. האתר התחדש לפני מספר חודשים בקו ייצור המגדיל את יכולות המיחזור. פעילות מיחזור ה-PET באתר באנגליה ייחודית לכל קבוצת פולירם.

סינרגיה של ידע וניסיון בין פולירם ו-MCT

רכישת חברת MCT מהווה את יריית הפתיחה של כניסתה של פולירם לתחום החומרים האלסטומריים והממוחזרים. אולם פעילות המיחזור של פולירם לא מסתיימת שם. גם באתר הייצור בישראל, היא מציעה פתרונות המאפשרים קידום של מיחזור מעגלי – קבלת חומר שהוא פסולת ייצור, שילוב תוספים אשר ישפרו את תכונותיו והחזרתו לקו הייצור. פתרון מקומי זה חוסך שינוע גלובלי של פסולת, מקטין עלויות פינוי והטמנה וכן עלויות לוגיסטיות שונות. 

הניסיון הרב של MCT בשימוש וייצור עם חומרים ממוחזרים מהווה מקור ידע בחברה. לאחרונה התקיים כנס חברות בנות גדול בפולירם, בהשתתפות עשרות עובדי החברה מרחבי העולם. הכנס היווה הזדמנות לשיתוף ידע וניסיון בין שתי החברות. פולירם שוקדת על הגדלת פעילותה של MCT אל מחוץ לגבולות גרמניה, כאשר מוצרים מובילים יהיו זמינים גם במלאי בארץ, לטובת הלקוחות המקומיים.

למידע נוסף:
פולירם, עמית קורן, [email protected]