כפרית מציעה תרכיז חדש לדילול וחיסכון ב-EVOH

לדילול אין השפעה משמעותית על רמת החסמות, והיא חוסכת בחומר גלם יקר. שימוש בתרכיז מאפשר קבלת חסמות בינונית ללא שימוש בניילון לקבלת יריעות Mono המתמחזרות במלואן

תמונה 1: תמונה מיקרוסקופית של השתלבות ה-CON-Xtend 21 במטריצת ה-EVOH.

אספקת EVOH סדירה ממשיכה להוות אתגר עבור אנשי הרכש ברחבי העולם. הבעיה נגרמת עקב חוסר באחד מהמרכיבים העיקריים של ה-EVOH, הלוא הוא ה-VAM (Vinyl Acetate Monomer). גם כאשר מצליחים לשים את היד על כמות נכבדת של EVOH, המחיר בשמיים. 

כפרית מציעה את CON-Xtend 21 המאפשר להשתמש בכמות קטנה יותר של EVOH ביריעה ועדיין לקבל רמת חסמות גבוהה לחמצן. זו הכרחית לשמירה על אורך חיי המוצר על המדף ולא ניתן לוותר עליה.

כיצד התרכיז עובד?

ה-EVOH יוצר שכבת חסמות אחידה בתוך היריעה. כאשר מכניסים את תרכיז ה-CON-Xtend 21, החלקיקים נכנסים לתוך מטריצת ה-EVOH כמו מלאן, ומבצעים "דילול" שלו, ללא פגיעה באחידות השכבה וכפועל יוצא, ללא פגיעה ברמת החסמות. 

החומר עמיד בטמפרטורות של עד 230 מעלות צלסיוס, ובעל MFR של 2.5 גרם/10 דקות. התרכיז אינו משפיע על יכולת ההדבקה של שכבת ה-EVOH לשכבת ה-Tie אולם כדאי לבצע בדיקות על מנת למצוא את לוודא חוזק הדבקה תקין בין השכבות.

מבדיקות שנעשו במעבדת כפרית נמצא כי הוספות של 20% ו-40% לא פגעו משמעותית ברמת ה-OTR. במהלך ניסיונות ריצה ארוכים לא נראה כי התרכיז גורם להצטברות חומר על הדיזה או היווצרות ג'לים ולא נצפו הפרעות זרימה. 

יתרונות השימוש ב-CON-Xtend 21

היתרון המיידי הוא כמובן חיסכון ב-EVOH והאפשרות לייצר כמות גדולה יותר של מוצרים עם אותה כמות של EVOH. כמו כן, התרכיז מאפשר התאמה מדוייקת יותר של רמת החסמות ליישום הסופי. בעזרתו ניתן לשנות את רמת החסמות של EVOH מחסמות גבוהה (HB) לבינונית (MB). על כן, הרכבים שבעבר השתמשו בניילון כשכבת חסמות בינונית, יכולים כעת להסתמך על שכבה דקה של EVOH בלבד בתוספת CON-Xtend 21. כך  תוכר היריעה כ-Mono material  ותוכל לעבור מיחזור בקלות. 

למידע נוסף:
כפרית, רועי לוי,
054-648-7367, [email protected]