תוסף מתחדשת בתקן ISO 22000 לבטיחות מזון לטובת גידול עתידי בתעשיית האריזות

התקן החדש רלוונטי לחטיבת התרכיזים הלבנים והתוספים הפונקציונליים של החברה. מתאים לשיחול יריעות רב שכבתיות, BOPP, ציפוי, הזרקה וניפוח 

תמונה 1: תעודת הסמכה ל-ISO 22000 של תוסף.

כחברה מובילה בתחום ייצור תוספים ותרכיזים, תוסף הטמיעה מספר תקנים אשר היא עובדת לאורם באופן שוטף דוגמת ISO 9001, ISO 14001 ו- ISO 45001. לאחרונה קיבלה תוסף הסמכה נוספת תקן ISO 22000 לבטיחות המזון. חשוב להדגיש כי את המהלך לקבלת התקינה ביצעה תוסף באופן וולונטרי, וזאת על מנת להעמיק את טיב השירות הניתן ללקוחותיה בתעשייה זו. 

מהו תקן ISO 22000? 

לחברת תוסף סל פתרונות רחב לתעשיית המזון הכולל תוספים פונקציונליים ותרכיזי צבע לבנים בעיקר לשיחול יריעות רב שכבתיות ו-BOPP וכן לציפוי באקסטרוזיה, הזרקה וניפוח. הרכב התרכיז מותאם במדויק לדרישות הספציפיות של היצרניות ולתקנות החלות על החומרים הבאים במגע עם המזון, כולל גם תקני FDA והאיחוד האירופי.  

התקן החדש בו עומדת תוסף נועד להבטיח את בטיחות מוצרי המזון ולא כל חברת תרכוב עומדת בו. הוא כולל דרישה לניטור ותיעוד מתמשך, נקיטת פעולות מונעות ומתקנות להקטנת הסיכונים, וביצוע מחקרי HACCP עדכניים. בנוסף התקן דן בתקשורת פנים ארגונית ותקשורת חיצונית אינטראקטיבית עם גורמים בשרשרת המזון לתיקוף, אימות ושיפור מתמיד. 

התקן מיועד לכל הארגונים בשרשרת המזון, ובכללם גם יצרני חומרי עזר ותוספים לתעשייה זו כדוגמת חברת תוסף. בנוסף, הוא מיועד גם לארגונים המשיקים לתעשיית זו כמו יצרני אריזות. 

המהלכים שביצעה תוסף לעמידה בתקן החדש 

תוסף משתמשת בטכנולוגיות ובמערכות הבקרה המתקדמות ביותר שיש ברשותה על מנת לעמוד בדרישות התקן. עליהן ניתן למנות גם בדיקה שוטפת ומדוקדקת של ספקי החברה, של חומרי הגלם, בדיקות בתהליכי הביניים עד לשחרור המוצר הסופי, ובקרת גישה למתקני הייצור המבטיחה כי רק כוח אדם מומחה ומיומן רשאי לעבוד לצידם. 

כדרוש בתקן, מספקת החברה תיעוד מפורט של חומרי הגלם הכלולים בתרכיזי הצבעים הלבנים והתוספים שלה. בכך היא מסייעת ליצרני אריזות מזון לרבות יריעות, גביעי יוגורט, בקבוקים וכו', לתעד גם את העמידה שלהם ברגולציה המחמירה של מגע עם מזון. עבור חברות אלו, עמידה בתקן ISO 22000 היא חובה. 

"תוסף מייחסת חשיבות רבה לאספקת חומרי גלם איכותיים לתעשיית המזון העומדים בדרישות המחמירות ביותר", מסבירה דינה חומצ'וק, מנהלת הבטחת איכות בחטיבת התוספים בחברה. "כחלק מהסמכת ISO 22000 החדשה, לרבות ISO 22002 חלק 4, המתמקד באריזות מזון, התאמנו באופן מקיף את התהליכים שלנו ליישומים אלו וביצענו בהם אופטימיזציה נוספת. לדוגמה, פיתחנו תכנית רב שנתית הכוללת יעדים מדידים בתחומי האיכות, בטיחות המזון ואיכות הסביבה. אנו מקצים משאבים ומטמיעים את ערך בטיחות המזון בכל עובדי הארגון. התקן החדש מתכתב עם התוכנית האסטרטגית של החברה לצמוח בשוק התרכיזים לאריזות מזון". 

סל פתרונות רחב לאריזות מזון 

לתוסף מגוון רחב של תוספים לתעשיית המזון, הכוללים גם תוספי אנטי-פוג, לביצועים גבוהים למניעת עיבוי על פני שטח האריזה, משפרי עיבוד חדשים ללא PFAS, תוספי מט הניתנים למיחזור, היוצרים אפקט מט עדין על יריעות פוליאתילן ופוליפרופילן ומשלבים עכירות (Haze) גבוהה וברק נמוך, תוספי החלקה (Slip) ואנטי-בלוק קבועים המבטיחים תכונות החלקה מיידיות ללא השפעה על תהליכי הלמינציה וטיפול בקורונה.   

תרכיזי הצבע הלבנים של תוסף עומדים בתהליכי עיבוד תובעניים במיוחד ומציעים איכות פיזור וחוזק צבע גבוהים. מתאימים גם לדרישות מיוחדות כמו אריזות חלב, בהן נדרשת התאמה לתכונות האורגנולפטיות, או שימוש בתוספים שאינם נודדים המתאימים ליריעות ללמינציה ולמיתוך. תרכיזי הצבע מתוכננים כך שלא יצטברו באיזור הדיזה (Die buildup) או יגרמו לעשן וריח בעקבות הטמפרטורות הגבוהות השוררות בתהליך הציפוי באקסטרוזיה 

למידע נוסף:
תוסף, תמיר ירקוני, 054-566-8848, [email protected] 

 

 

תמונה 1: תעודת הסמכה ל-ISO 22000 של תוסף.