EKO&CLEAN ממליצים על פרוטוקול ניקוי מסודר בהזרקה, המתאים לתבניות המכילות ראנרים חמים

ניסיון של שני עשורים ומומחיות בחומרי ניקוי, מביאים את החברה להמליץ על פרוטוקול ניקוי העוזר בקיצור זמן השבתת המכונה, שיפור מדד היעילות ותורם לחיסכון בחומרי גלם וניקוי

ראנרים חמים מאפשרים לקבל חלקים איכותיים יותר בהזרקה, נקודת כניסת חומר הגלם הופכת לבלתי מורגשת והם חוסכים בפחת חומר הגלם. אולם כאשר מנסים לנקותם, במעבר בין חומרים, קיים אתגר. שאריות צבע או פולימר נצמדות לדפנות ועולות בזמן יקר שיכל לשמש אותנו להמשך הייצור. אימוץ פרוטוקול ניקוי מסודר יביא לקיצור זמנים משמעותי ולחיסכון בפחת.

באיזה מנגנון ניקוי נשתמש? מנגנון כימי או מכני?

היצע חומרי הניקוי בשוק רחב. חלק מחומרי הניקוי מכילים מלאנים הפועלים במנגנון של ניקוי מכני. אלו עלולים לגרום לחסימות בתעלות הצרות של הראנרים ולנזק למכונה. תרכובות ניקוי כימיות יכולות להיות בחירה מצוינת לשינויי צבע מהירים אך במקרים מסויימים הן לא אגרסיביות מספיק כדי לנקות ביסודיות מערכות הזרקה מזוהמות במיוחד. לצערנו, לא קיים חומר ניקוי אוניברסלי. על כן מומלץ להתייעץ עם מומחה, כדוגמת חברת EKO&CLEAN הישראלית, להתאמה אופטימלית של החומר לתהליך.

ניקוי דו שלבי: תחילה הבורג והקנה – ולאחר מכן הראנרים החמים

כאשר מקור הלכלוך נמצא בבורג ובמנגנון ההזרקה, יש לאמץ גישת ניקוי דו שלבית. תחילה יש לנקות את הבורג והקנה ורק לאחר שאלו נקיים, ניתן להעביר את חומרי הניקוי גם דרך הראנרים החמים. כך נמנע מהחדרה לא מכוונת של מזהמים מאתגרים מהקנה לתוך הראנרים.

פרוטוקול ניקוי מומלץ לתבניות המכילות ראנרים חמים

נפרוס כאן המלצה על תהליך ניקוי מסודר של תבניות בהם מוטמעות מערכות של ראנרים חמים:

  • תחילה, יש לנקות את ציוד הזנת חומר הגלם מחומרים ותוספים.
  • לאחר מכן יש לכבות את מערכת הקירור של התבנית בצד שבו מוזרק החומר.
  • את טמפרטורת הדיזה, הראנרים והמניפולד יש לעלות תוך ניטור הטמפרטורה והקפדה לא לחרוג מהטמפרטורה המקסימלית של החומר על מנת להימנע משריפתו.
  • רק לאחר מכן יש להכניס את חומר הניקוי למערכת, בעזרת מערכת המינון, בהתאם להוראות הספק.
יציאה מסודרת מחומר הניקוי לתחילת ייצור מחדש

לאחר שתהליך הניקוי בוצע, מתחיל שלב היציאה ומעבר חזרה לייצור סידרתי:

  • יש לרוקן מערכת הזנת חומר הגלם ולהכניס את החומר החדש איתו נרצה לייצר.
  • נזרים את החומר לבורג ולמערכת הראנרים החמים לזמן מינימאלי של דקה או עד שמוזרקת מנה המתאימה למחזור הזרקה אחד.
  • לאחר שמתקבלת זרימת היתך נקיה של החומר החדש דרך נקודת ההזרקה בתבנית, ניתן להחזיר את טמפרטורות העבודה לתנאים הרצויים.
  • אז נריץ שוב את החומר למשך דקה או למשך כמה מחזורי הזרקה מלאים תוך בדיקת החלקים המתקבלים ועמידתם בדרישות האיכות.
כל תבנית עם הזמן שלה

לעיצוב התבנית השפעה גדולה על תהליך הניקוי. מכיוון שזרימת הפולימר בראנרים החמים היא למינארית, הזמן להשלמת מחזור ניקוי תלוי בכמות החומר, בזרימת ההיתך ובכוחות הגזירה המעורבים. באופן כללי, עבור מערכות בעלות קטרי זרימה קטנים יותר, ניתן לצפות למספר מחזורי הזרקה נמוך ולזמני ניקוי מהירים יותר. בנוסף, יש לזכור כי מערכות ראנרים חמים אינן מיועדות להזרמת חומרי הניקוי. על כן כל מערכת הזרקה וראנרים תגיב אחרת בזמן המעברים מחומר הייצור לחומר הניקוי.

יתרונות הגישה המסודרת לניקיונות עם EKO SAVE מבית EKO&CLEAN

מניסיון עבר עולה כי הקפדה על שלבי תהליך הניקוי כפי שציינו אותם כאן, תסייע לסיים את התהליך תוך שימוש בכמות מינימלית של תערובת ניקוי, צמצום פחת חומר גלם והקטנה זמן השבתת המכונה. זו תיראה בבירור בניתוח ביצועי יעילות המכונה אורך זמן.

למידע‭ ‬נוסף‭,‬‮EKO&CLEAN‭‬, אלי‭ ‬עמיר‭,‬
050-303-9426
[email protected]
www.ekopico.com ‮ ‬