מערכות לייזר לסימון מוצרים מבית ACI Laser הגרמנית מגיעות לארץ ומשווקות על ידי "אסף תעשיות"

החברה מציעה מגוון רחב של מערכות לסימון וכיתוב בלייזר, ומייצרת ציוד בטכנולוגיות לייזר הנהוגות בעולם הסימון (CO2 – Green Light – UV – Fiber laser). סימון פלסטיק בלייזר נעשה בארבע שיטות סימון שונות: הקצפה, קרבוניציה, התכה ושינוי במקדם שבירת האור. המערכות של ACI Laser קלות לתפעול ומתאימות להטמעה בקווי ייצור חדשים וקיימים

תמונה 1: הדפסה באמצעות שינוי מקדם שבירת האור של החומר שבוצעה בעזרת הציוד של חברת ACI Laser.

שימוש בטכנולוגיות לייזר לסימון מוצרים תעשייתיים צובר תאוצה בתעשיית הפלסטיקה לצד עולמות ייצור המתכות והמוליכים למחצה. ידידותיות הטכנולוגיה לסביבה המתבטאת ביכולת להימנע מדבקים, דיו וממסים, הופכת אותה למושכת דווקא בתקופה זו. בתעשייה ניתן לראות דוגמאות רבות של סימון בלייזר. אלו כוללות מספרים סידוריים, מספרי אצווה או תאריכי ייצור. סימון מורכב יותר מאפשר גם יצירת אלמנטים אסתטיים במוצר.

חברת ACI Laser הגרמנית, המיוצגת לראשונה בארץ על ידי אסף תעשיות, מייצרת פתרונות טכנולוגיים לסימון וכיתוב. החברה הוקמה לפני 23 שנים וסיפקה עד כה מעל 4000 מכונות ועמדות עבודה סטנדרטיות ומותאמות לצרכי לקוחותיה ברחבי העולם.

סימון בשיטות שונות למגוון שימושים לכל התעשיות

החברה מציעה מגוון רחב של מכונות לסימון פלסטיק בלייזר בשיטות הבאות:

סימון בהקצפה(Foaming) : קרן לייזר עוצמתית יוצרת הקצפה מקומית באזור רצוי. תהליך זה מביא להתאדות של חומרים נדיפים ולהיווצרות של בועיות קבועות המהוות את הסימון עצמו. בשיטה הסימון יהיה בגוון בהיר ובעל שקיפות נמוכה יותר מאשר הפולימר המקורי.

סימון בקרבונציה (Carbonization): המספקת סימון כהה. בשיטה זו מתרחשת שריפה נקודתית של פני השטח של הפולימר והתאדות חומרים נדיפים מהאיזור. השריפה ממשיכה עד למצב שבו נותר באזור רק פחמן. השיטה מתאימה לשימוש על חומרים בהירים.

סימון בהתכה ממוקדת (Engraving): בשיטה זו פני השטח של החומר עוברים חימום ואיוד, לקבלת גימור שונה, בדומה לאיכות פני שטח המתקבלת בעזרת שיוף עדין. השיטה מספקת טקסטורה שונה לאזור המסומן.

סימון על ידי שינוי מקדם שבירת האור: מנגנון פעולה נוסף לסימון הוא שימוש בלייזרים בעלי אורך גל נמוך (ומכאן, תדירות גבוהה) של 355-532 nm. אלו מייצרים סימון באמצעות שינוי מקדם שבירת האור של החומר לקבלת צבע שונה מהצבע המקורי של הפולימר. הסימון נוצר בעקבות מודיפיקציה במבנה המולקולרי של הפולימר באזור הרצוי.

פה המקום להוסיף שהחברה משווקת גם לייזר מסוג PICO, ויודעת לספק פתרונות לחיתוך רדידים, קידוח חורים והסרת חומר בחלקים קטנים ועדינים.

יתרונות הסימון בלייזר

העלייה בדרישה לסימון לייזר נובעת לא רק מיתרונותיו הסביבתיים אלא גם מסיבות אחרות. הסימונים המופקים בעזרתו יהיו מדויקים, ברורים לקריאה ועקביים בין יחידות המוצר השונות. הסימון נעשה ללא מגע במוצר, על כן לא נדרש דפינה של המוצר. בנוסף, סימוני לייזר יהיו עמידים יותר לאורך זמן בהשוואה לסימונים בטכנולוגית דיו, הן מכנית והן כימית. ההגבלה היחידה על רזולוציית ההדפסה מיוחסת לקוטר המיקוד של הקרן, שמגיע לכ-5 מיקרון.

לטכנולוגיה גם יתרונות תפעוליים. הלייזר הוא קומפקטי ועל כן היא מתאים להתקנה בחללים קטנים ויכול להשתלב ברצפת הייצור הקיימת ללא צורך בשינויים. בנוסף, היא אינה דורשת עבודות תחזוקה שוטפות ואין צורך בניקוי תדיר של המכונה, כמו שנדרש בהדפסת דיו. המכשיר מסופק עם תוכנת העריכה MagicMark V3 אשר מבקרת את תהליך הסימון ומתממשקת בעזרת רשת האינטרנט עם שאר המכונות על רצפת הייצור. התוכנה משלבת יכולות של תוכנת גרפיקה וממשק CAD, וניתן להעלות אליה קובץ גרפי להדפסה או להזין טקסט ישירות.

ACI Laser הגרמנית – השותף המתאים לפיתוחים חדשים

הפיתוחים והחידושים בענף הלייזר לא פוסקים, כאשר יתרונות הטכנולוגיה ביחס למתחרותיה המיושנות ברורים. חברת ACI Laser הגרמנית, ואסף תעשיות המייצגת אותה בישראל, מזמינים את התעשייה בארץ לפנות עם פרויקטים חדשים, מאתגרים ככול שיהיו.

למידע נוסף,
אסף תעשיות, רמי בן חמו: 052-830-1888, [email protected]