העסקה עתידה להגדיל את יכולות השיווק של מותגי אז-אור, ביניהם מותג מכונות ההזרקה היפני Fanuc. היא תנגיש אותם למפעלים רבים יותר בתעשייה, כולל מפעלים קטנים ובינוניים
מהלך מעניין התרחש ממש לאחרונה בתעשיית הפלסטיק עם ההודעה כי חברת אופל פלסטיק רוכשת 50% מחברת אז אור. הרכישה כוללת את כל תחומי הפעילות של החברה, ומקשרת למעשה שני מותגים מובילים בתעשיית ההזרקה. האחד – חברת YIZUMI הסינית, מכונת ההזרקה הנמכרת בישראל, אותה הכניסה אופל לישראל בהצלחה רבה לפני 15 שנים. השני – Fanuc היפנית, מותג עילית מוביל בתחומו המיוצג על ידי אז אור למעלה מ-24 שנים. העסקה נוגעת לכל תחומי פעילות החברה, כולל נציגויות מובילות בתחום הציוד הנלווה כדוגמת בקרי הטמפרטורה של ToolTemp השוויצרית, PULSOTRONIC הגרמנית להפרדת מתכות, ופתרונות האוטומציה המובילים של Fanuc.
כל אחת מהחברות, אופל ואז-אור, תשמורנה על זהות נפרדת, אך מחלקות השיווק והמכירות, וכן מחלקת השירות והתמיכה הטכנית, יעבדו בשיתוף פעולה הדוק. הדבר ישפר את הנגישות והשירות ללקוחות החברות.
פבלו ינובסקי ימשיך לכהן כמנכ"ל אז-אור וכיאה לוותק המכובד ההולך איתו, ימשיך לספק תמיכה מצויינת בתחום הפיתוח הטכנולוגי והתמיכה הטכנית. מעיין אסא, דור שני בחברה, תמשיך גם היא כמנהלת השיווק ואילו עופר צ'יבוטרו יהיה אמון על התחום הפיננסי של החברה.
"אני רואה ערך מוסף משמעותי לאופל בעסקה הנוכחית", אומר עופר צ'יבוטרו הבעלים והמייסד של אופל פלסטיק. "השקעתי מספר שנים בחיפוש מותגים יפנים מובלים שישלימו את סל המוצרים שלנו. אני מאמין שההחלטה לחבור לאז אור ול-Fanuc היא הנכונה ביותר עבורנו עם המותגים האיכותיים שהחברה מביאה לשוק. הם משלבים איכות מצויינת, עם מחירים נוחים, ויאפשרו לנו להגדיל נוכחות בתחום ייצור פרימיום בתעשיית הפלסטיק".
גם באז-אור רואים תועלת משמעותית בחיבור החדש שתאפשר להגדיל את היקף המכירות. מעיין אסא מספרת: "כמי שפעילים באותו תחום בתעשייה, ההכרות שלנו עם אופל ארוכת שנים עם הערכה הדדית בין החברות ובין הצוותים המרכיבים אותן. זו הבחירה המתאימה עבורנו שתאפשר המשך צמיחה בראייה של שנים קדימה. לאופל יכולות שיווק ותמיכה טכניות מצויינות ואני משוכנעת שיחד נוכל לקדם את הספקים שלנו כך שיותר לקוחות יכלו להנות מהאיכות המצויינת שהם מציעים".
אחד הצעדים הראשונים שמבטיחים באז-אור לאור השינוי הוא הגדלת תקופת האחריות ופריסת תשלומים נוחה יותר, נושאים בהם אופל ידועה בהם בתעשייה. גם בתחום השירות צפויים שיפורים כאשר צוות השירות של שתי החברות יעבוד כיחידה אחת עם שירות נגיש ומורחב יותר.
"אנחנו מאמינים בתעשיית הפלסטיק בישראל, ורואים כאסטרטגיה כניסה לתחומים חדשים בה. אופל פלסטיק נמצאת כבר עכשיו במשא ומתן מעניין עם חברות נוספות. כאשר הדבר יבשיל לעסקה, נעדכן", מסכם עופר.