מנכ"ל עולמי חדש ל-ubq

מייק תמן מונה למנכ"ל ubq ויהיה אמון על הפעילות בארה"ב וצפון אמריקה

מייק תמן מונה למנכ"ל ubq ויהיה אמון על הפעילות בארה"ב וצפון אמריקה

תמן הוא בעל ניסיון ניהולי רב. הוא שימש במשך 11 שנים מנכ"ל של ענקית מוצרי הבניה  Owens Corning, במהלכן הוביל אותה להיקף מכירות של 7 מיליארד דולר ב-33 מדינות ועם 20 אלף עובדים. לדבריו, הוא נרגש מההזדמנות לפתוח פרק חדש בחייו המקצועיים ולקחת חלק בבניית תעשייה חדשה בעלת פוטנציאל עולמי: "ubq תואמת לתפיסת העולם שלי ואני מאמין שהדרך החדשנית של החברה תעזור בהפחתת השימוש בפלסטיקים קונבנציאונליים ובפתרון בעיית האשפה העולמית המשפיעים דרמטית על הסביבה והאקלים״.

חברת ubq הוקמה ב-2012 על ידי היזם יהודה פרל וג׳אק (טאטו) ביג׳יו ששימש כמנכ"ל החברה עד כה. ביג'יו ימשיך לשמש כמנכ"ל ubq ישראל, אחראי על הפיתוח הטכנולוגיה וקידום הפעילות האזורית ובאירופה. תמן ינהל את החברה בארה״ב ויעסוק בבניית צוות בינלאומי במיקוד על צפון אמריקה שבה צופה החברה את עיקר הצמיחה בשנים הבאות. פעילות המו״פ של החברה תישאר בארץ, בקיבוץ צאלים.

תמונה 1: ביתן NGR בתערוכת ה-K המציג את חברת ubq הישראלית.

על ubq

ubq פיתחה טכנולוגיה ייחודית שמטרתה להפוך PCR (פסולת מיחזור צרכנית) לתירכוב תרמופלסטי חדש עם טביעת רגל כימית ייחודית. החומר מיועד להחליף חומרים פלסטיים מסורתיים מבלי לשנות את ציוד הייצור והעיבוד.

מפעל החברה בישראל ממוקם בצאלים ומטפל בכ-7000 טון פסולת ביתית בשנה. בתהליך הייצור נעשית הפרדה של זכוכית ושל מתכת מזרם הפסולת. שבעים אחוזים מהחומר שנשאר הופכים ל-ubq ו-30% הנותרים הופכים למים. התהליך ירוק ללא כל זרם פסולת. הוא אינו צורך מים ואין בו פליטת ושריפת גזים בעייתיים. היקף היצור של המפעל מגיע כיום ל-5,000 טון בשנה.

חומר הגלם של החברה משמש כבר היום בייצור מגוון רחב של מוצרים הכולל צינורות, פחי אשפה לרשויות מקומיות בארה"ב, עגלות קניות ועוד. החברה חתמה לאחרונה על הסכם עם רשת מקדונלדס בדרום ומרכז אמריקה שתשתמש במוצרים כתחליף לפלסטיק ועורכת פיילוט עם קונצרן הרכב העולמי דיימלר לשילוב חומר הגלם  שלה בתעשיית הרכב. לשימוש בחומר הגלם המופק בטכנולוגיה של החברה יש השפעה סביבתית אדירה הודות לצמצום הפליטה של גזי חממה מזיקים.