כתר ממשיכה בשיתוף הפעולה עם UBQ לשימוש בחומר הגלם שלה במוצרים חדשים ברי קיימא

במסגרת שיתוף הפעולה, יושק קו מוצרים חדש, תחת השם: Made With UBQ

תמונה 1: אתר חברת כתר

זו לא הפעם הראשונה ששתי החברות משתפות פעולה, ההתחלה הייתה עוד בשנת 2021, כאשר חומר הגלם UBQ שימש בקו מוצרי העציצים של כתר. מפעל הייצור האירופי של UBQ, אשר ממוקם בהולנד, מקצה חלק נכבד מתפוקתו לשיתוף פעולה זה.

במסגרת פאנל שהתקיים בוועידת האקלים העולמית COP28, הוכרז כי כתר החליטה להרחיב את השימוש בחומרי גלם ברי קיימא של חברת UBQ, חברת קלינטק ישראלית, שמטרתה להמיר פסולת ביתית לא ממוינת לחומר תרמופלסטי. הרחבת השימוש מאפשרת לכתר להפחית את פליטות הפחמן מייצור, כחלק מאסטרטגיית הקיימות של החברה. 

בדו"ח הקיימות של כתר לשנת 2022 מנתה כתר את הצעדים שעשתה לקראת ישום יעדי הקיימות השאפתניים של החברה וכן, את ההשפעה הסביבתית של אסטרטגיית הקיימות שלה. באמצעות הרחבת השימוש ב-UBQ, כתר תוכל לממש תוך זמן קצר יותר יעדים אלו, בהם: הפחתה של 25% פליטת פחמן מייצור עד 2025, אפס פסולת להטמנה מייצור ושימוש בלפחות 55% חומרים ממוחזרים בממוצע בכלל מוצרי כתר.

יפתח סחר, מנכ"ל משותף כתר ישראל ומנהל תחום הקיימות בכתר: "מאז ומתמיד אנו מחוייבים להפוך את התעשייה שלנו להיות טובה יותר. שיתוף הפעולה עם  UBQ החל לפני מספר שנים, בהם למדנו וחקרנו את החומרים ותכונותיהם, וכעת אנו קרובים לראות את פירותיו. שיתוף הפעולה עם UBQ מאפשר לנו לספק מוצרים בעלי השפעה טובה יותר על הסביבה וליצור פתרון בר קיימא אמיתי".

אלברט דואר, מנכ"ל משותף ויו"ר UBQ Materials: "השותפות עם כתר משקפת את ההשפעה האקלימית בעולם של שיתוף פעולה עם לקוחות על מנת להשיג כמה שיותר הפחתה והימנעות מפליטות פחמן. כתר היא חלוצה בשילוב חומרים ממוחזרים, חדשנות בחומר ובמוצר, וקובעת את הסטנדרט שהתעשייה כולה צריכה ללכת בעקבותיו. בהתבסס על השנים האחרונות של שיתוף הפעולה, אנו מציבים את אמת המידה החדשה לחדשנות בת-קיימא שהתעשייה צריכה לעמוד בה, ולשים את הסרת פליטת הפחמן והימנעות ממנה בבסיסה".