חברת HCA מציגה: שבעה חידושים המקדמים קיימות לאריזות PET

בין הפתרונות: שיחזור הצבע הלבן בבקבוקי חלב ממוחזרים, שימור הטעם בבקבוקי מים מינרליים, נטרול הגוון הירוק או הצהוב המתקבל ב-rPET, שיפור IV, ועוד 

תמונה 1: Holcopearl ReWhite החדש של HCA משחזר את הצבע הלבן בבקבוקי חלב ממוחזרים.

זהו לא סוד כי PET הוא אחד מחומרי הפלסטיק הנפוצים ביותר בעולם, ומהווה כ-10% מכלל הפלסטיק המיוצר. בהשוואה לפולימרים אחרים, ל-PET יתרון משמעותי והוא יכול לעבור מחזור מכני ולהמשיך לשמש את תעשיית המזון. חברת HCA ההולנדית מציעה מגוון של תוספים שמסייעים לתהליך המחזור ומצמצמים את ההשפעת פסולת ה-PET על הסביבה. כלל מוצרי החברה מאושרים למגע מזון הן באירופה והן בארה"ב. 

Holcopearl ReWhite: שיחזור הצבע הלבן בבקבוקי חלב ממוחזרים 

מיחזור של בקבוקי חלק לבנים אינו מצליח לשמר את הצבע הלבן, וגורם להצהבה. תוסף Holcopearl ReWhite מסייע בשיחזור הצבע הלבן של אריזות rPET. בנוסף, הוא מבטיח חסימת 100% מקרינת ה-UV ועד 99.9% מהאור הנראה. הוא מאפשר שימוש במעל 50% rPET לבן תוך כדי הבטחת צבע אחיד ואטימות מלאה. 

ViscoBoost: שיפור הזרימה והשקיפות של rPET 

תוסף נוסף של החברה הוא ViscoBoost, שמשמש לשיפור הצמיגות האינטרינזית (IV) של rPET. שליטה ובקרה של ה-IV הוא גורם קריטי עבור הגדלת תפוקות בתהליך המיחזור והגדלת אחוז החומר הממוחזר במוצרים. ViscoBoost מעלה את ה-IV תוך שמירה על השקיפות וצלילות הצבע גבוהה בטמפרטורות העיבוד הסטנדרטיות לתעשייה. התוסף מתאים לכל האקסטרודרים הקיימים בשוק. 

תמונה 2: TintMask של HCA משפר את שקיפות ה-PET ומונע הצהבה.
Sort: צבע שחור ל-PET הניתן למיון במתקני המיחזור 

תוסף Sort מציע צבע שחור שמתאים למוצרי PET, כגון מגשים ומתמודד עם האתגר של מיון אריזות שחורות. חומרי צבע שחורים מסורתיים המבוססים על פיח ממסכים את קריאת ה-IR המשמשת במתקני המיון, מה לא מאפשר זיהוי ומיחזור. Sort פותר בעיה זו תוך שמירה על האסתטיות של הצבע השחור. 

TintMask: מנטרלים את הצהוב ב-rPET 

אחת הבעיות של חומר ממוחזר היא הצהבה הפוגעת בשקיפות. חברת HCA מציעה פתרון בשם Tintmask, צבענים המנטרלים את הגוון הירוק או הצהוב שמתקבל ב-rPET ומחזירים לו את שקיפותו הבתולית. הם זמינים כנוזלים או כגרגרים וניתנים למינון ישירות לצוואר מכונת העיבוד. שימוש בתוספים מאפשר גמישות גבוהה יותר בבחירת חומר הגלם הממוחזר, הדירות בין אצוות שונות, והגדל אחוזי הממוחזר בתוצר הסופי. 

צבענים ממקורות מתחדשים בכחול וירוק 

אחד מפרויקטי הפיתוח של החברה, שעדיין אינו זמין מסחרית, הוא צבענים ממקורות מתחדשים עם תכונות הזהות לצבעים ממקורות פוסילים. תוספים אלו יציבים במיוחד, ומגיעים מתוצרי לוואי של תעשיות שונות. הם זמינים בגוונים של כחול וירוק ומתאימים לשימוש במיכלים של PET ו-rPET. 

תמונה 3: Sort של HCA הוא צבע שחור ל-PET הניתן למיון במתקני מיחזור.
TasteGuard: שיפור הטעם במים מינרליים 

TasteGuard של HTC הוא פתרון לשימור טעמם של מים מינרלים בבקבוקי PET, ומגיע בחלקו ממקורות מתחדשים. הוא פועל להפחתת המיגרציה של אצטלדהיד (AA), שנוצר בתהליך הפקת ה-PET, אל המים. אצטלדהיד היא מולקולה שאינה מזיקה לאדם וקיימת באופן טבעי במגוון מוצרי מזון, אך היא נותן טעם פירותי ולא טבעי למים. הפיתוח החדש של החברה, TasteGuard Ultramax מהווה שיפור נוסף ליכולות המוצר, גם במינונים נמוכים מאלו של המתחרים. 

LightGuard: הגנה מפני קרינת UV לאריזות PET 

לכל מוצר רגישות משלו. רבים מהם רגישים ל-UV וחשיפה ממושכת לקרינה עלולה להביא לדגרדציה ולפגוע באיכות המוצר, טעמו, ריחו ותכונותיו. HCA מציעה משפחת תוספים (LightGuard) המקנה הגנה מושלמת לאריזות PET בטווח אורכי הגל של ה-UV, ללא פגיעה באורכי הגל של האור הנראה. גרסאות עם הגנה מעבר ל-UV בשילוב צבעים מותאמים אישית ניתנות להזמנה 

למידע נוסף:
פלורמא, דניאל פלורנטל, 054-474-4291, [email protected]