HAITIAN משיקה את מכונות הדור החמישי, ומדגימה בעזרתן ייצור עם 100% ABS ממוחזר

הדגמים החדשים מציגים שיפורים מבוססי בינה מלאכותית לשיפור צריכת האנרגיה, תנועת חלקי התבנית ובקרת הסיכוך. אלו ונוספים סייעו ליצור עם 100% ABS ממוחזר במכונת MA5 סרוו הידראולית

תמונה 1: מכונות הזרקה מהדור החמישי הכוללות שיפורים המשלבים אלגוריתמי בינה מלאכותית, מתוצרת HAITIAN

חברת HAITIAN ריכזה מאמצים וחשפה לפני שלושה חודשים את הדור החמישי של מכונות ההזרקה שלהם. מדובר בשידרוג דגמים קיימים של  MARS ו-JUPITER הסרוו הידראוליות, ול-ZERES ו-VENUS החשמליות.

השיפורים מתמקדים בשילוב אלגוריתמי בינה מלאכותית בעבודת המכונות. הם מביאים את תהליך ההזרקה לדרגת עצמאות גבוהה, המאפשרת קבלת החלטות ויישום תיקונים באופן אוטומטי. להלן חלק מהשדרוגים:

  • HT Energy 2.0 – פלטפורמה להצגה וניהול של צריכת האנרגיה.
  • HT Clamp 2.0 – אלגוריתמי היזון חוזר ואופטימיזציה לתנועה מדויקת של חלקי התבנית.
  • HT Lubricate – בקרה חכמה לסיכוך, וניהול הגדרות סיכוך באמצעות אלגוריתמי ניתוח מידע.
  • HT Analysis – כלי דיאגנוסטיקה ותמיכה מתקדם הכולל גם ממשק תקשורת לסיוע אונליין.
מתאימים את יכולות ההזרקה של הדור החדש לעבודה עם חומרים ממוחזרים

חברת HAITIAN שמה דגש על ערכי הקיימות ומתמקדת בניהול צריכת האנרגיה של המכונות, ובייצור מחומרי גלם ממוחזרים או מתכלים. חומרים ממוחזרים ככלל מציבים אתגר מכיוון שהם אינם אחידים בתכונותיהם, ונמצאים בשלבים שונים של דגדציה. בתערוכת ה-CHINAPLAS האחרונה, מכונת MA5 סרוו הידראולית מהדור החדש הדגימה ייצור מתקן לטלפונים חכמים המורכב מ-100% ABS ממקור ממוחזר.

הקשיים בעבודה עם ABS ממקור ממוחזר 

בניגוד ל-ABS בתולי, הזרקת ABS ממוחזר מציבה אתגרים. תוספי הגנה מ-UV ונוגדי חימצון ביצעו את תפקידם בחלק המקורי ויעילותם פוחתת משמעותית. מנגד תהליך הדגרדציה של החומר לא הסתיים. קבוצות קרבוניל והידרוקסיל הנוצרות כתוצאה מפירוק של polybutadiene, מאיצות את  המשך הדגרדציה של החומר.

MA5 – מתגברת על האתגרים בייצור

למרות האתגרים, מכונת MA5 סרוו הידראולית מהדור החמישי מצליחה לספק מוצרים איכותיים ולהעניק ל-ABS הממוחזר חיים חדשים. כיצד הצליחו ב-HAITIAN לעשות זאת?

בקרת טמפרטורה משוכללת

  • האתגר: ל-ABS ממוחזר עמידות תרמית נמוכה. על מנת להבטיח ברק ואחידות פני שטח, ולהימנע מהצהבה, על זמן השהיה להיות קצר ככל האפשר ועל מהירות ההתכה להיות איטית. אחרת פני השטח עלולים לעבור את הטמפרטורה הרצויה, מה שגורם לשינויי צבע ולדגרדציה.
  • הפתרון: מכונת MA5 כוללת מערכת בקרת טמפרטורה דינמית מבוססת בקר PID, השולטת באופן דינמי על הטמפרטורה וצריכת האנרגיה של כל אחד מהאזורים בצילינדר, ומונעת התחממות יתר של ההיתך.

אופטימיזציה לפלסטיזציה

  • האתגר: ABS ממוחזר מגיע ממקורות שונים ומגוונים: הזרקה, שיחול, עם תיסופי מעכבי בעירה ומייצבי חום. לכל אחד מאפייני זרימה שונים. לדוגמא חומר ממוחזר שמקורו בתהליכי אקסטרוזיה יפגין זרימה נמוכה שאינה מתאימה לתהליכי הזרקה. העלאת טמפרטורת העבודה בעלת השפעה מוגבלת על זרימת החומר לא תפתור את הבעיה ותוביל להצהבה.
  • הפתרון: אזור הפלסטיזציה הותאם באופן שמסייעים בשיפור העיבוד ב-20%. אלו מביאים להיתך הומוגני למרות עבודה עם חומרי גלם ממקורות שונים. זאת מבלי להגדיל את צריכת האנרגיה שאף הופחתה במכונה כולה ב-20%.

בקרה ללחץ ההזרקה

  • האתגר: הזרקת ABS ממקור ממוחזר מצריכה לחץ גבוה, כאשר הלחץ במובלעת בעת פתיחת הדיזה משפיע מאוד על איכות פני שטח החלק. לחץ נמוך מידי יגרום למילוי חסר ושקיעות על פני השטח. לחץ גבוה מדי יקשה על חליצה מהתבנית.
  • פתרון: מערכת לחץ ההזרקה בסדרת מכונות MA5 שודרגה ל-18.5MPa. כך ניתן לעמוד בדרישות הלחץ הגבוה עבור ABS ממוחזר מבלי לחרוג מערכים גבוהים מדי.

למידע נוסף:
אסף תעשיות,
בני מאייר: 052-398-4873, [email protected]