יריעות PLA דקות ב-30% עם Reifenhäuser Ultra Flat Plus

יחידת מתיחה הפועלת על היריעה החמה מיד לאחר יציאתה מניפ המשיכה מאפשרת ייצור של יריעה חזקה ודקה

מערכת Ultra Flat Plus של רייפנהאוזר, מתיחה לאחר ניפ המשיכה – יותר חוזק בפחות עובי.

פלסטיק ביו-מתכלה, כדוגמת PLA, מתאים למגמת הקיימות והכלכלה המעגלית הצוברת תאוצה. לשימוש בו יש פוטנציאל עצום, בעיקר בתחום אריזות המזון עם חיי מדף קצרים כמו מוצרי Takeaway. אולם, למרות זאת, עדיין לא רואים אותו בשימוש נרחב על המדף.

האתגרים בפלסטיק ביו-מתכלה

עקב התכונות השונות של החומר קיימים אתגרים בייצור יריעות ביו-מתכלות. אתגרים אלה, כשהגדול בהם הוא עלות החומרים, מעכבים את צמיחת השוק. חומרים ביו-פלסטיים יקרים בערך פי ארבע מאשר פוליאתילן. בנוסף, יש צורך להתאים את הציוד הקיים, מבחינה מכאנית, לעבודה עם חומרים אלה. בנוסף, חוסר הקשיחות של חומרים אלו עשויה להאריך את תהליך העיבוד שניוני שלהם.

הפתרון – דק וחזק

"אנחנו מאמינים שהחומרים הביו-מתכלים הם אלטרנטיבה אמיתית בכלכלה המעגלית" אומר מרסל פרוור (Marcel Perrevort) מנהל המכירות בחברת Reifenhäuser Blown Film Polyrema, "זו הסיבה שבגללה פיתחנו את Ultra Flat Plus, שהוא פתרון להגדלת היעילות ולשיפור תכונות העיבוד". יחידת מתיחה ייחודית המוטמעת באזור המשיכה של הבלון, מאפשרת ייצור של יריעה דקה בשלושים אחוזים. הורדת עובי של יריעה ביו-מתכלה, בעודה חמה, מגדילה את חוזקה. המשמעות היא הגדלת מהירות העיבוד הנוסף שלה עד לרמה זהה לזו של יריעות פוליאתילן. מתיחת היריעה עם Ultra Flat Plus היא יעילה מבחינה אנרגטית וחוסכת במשאבים. "שדרוג זה מאפשר לייצר יריעה ביו-מתכלה בקו חד-שכבתי. מערכת הבקרה של היישום מאוד מהירה ומשתלבת לתוך תהליכים קיימים" מוסיף פרוור.

למידע נוסף: פינטו טכנולוגיות בע"מ, שחר פינטו, 054-447-3064, [email protected]