פלורמא מציגה חדשנות טכנולוגית בתחום הצבע והתוספים

פתרונות מתקדמים לשילוב צבעים ותוספים בפלסטיק והקנייה של שלל תכונות מעניינות ופונקציונליות כמו מוליכות ואנטי-מיקרוביאליות

תמונה 1: קפסולות PreBlends ADDINOX של חברת M.J Additive

תעשיית הצבעים והתוספים מתפתחת, אמנם בקצב איטי, אבל ניתן לראות בה מגמות וחדשנות. החומרים הנדרשים במוצרים לצד דרישות תפעול מחייבות את ייצרני התוספים לספק מענה מתאים. חברת פלורמא, המתמחה בפתרונות צבע ותוספים לתעשיות הפלסטיק והכימיה מזה שלושה דורות, מייצגת מספר חברות עולמיות המציעות פתרונות חדשניים ומעניינים בנושא זה.

PreBlends – קפסולות תוספים ללא אבק באחוז העמסה גבוה

הכנסת אבקות לתהליך העיבוד מלכלכת ומאתגרת טכנולוגית. רוב האבקות לא זורמות בצורה חופשית וצריך למצוא את הדרך הנכונה למנן אותן לתוך מכונת הייצור. לכן מרבית היצרנים מעדיפים להשתמש בתרכיזים ותרכובים מוכנים מראש  .

חברת M.J Additive הגרמנית, עם ניסיון של מעל 30 שנה, פיתחה PreBlends – קפסולות דחוסות ("כופתאות") של תוספים פונקציונליים, ללא צורך בפולימרים נשאים. עובדה זו הופכת אותן למתאימות לשיטות ייצור שונות ולסוגי פולימרים רבים כגון: PS/HIPS, ABS, TPU, PVC, PE, PC, PET, PA ועוד. אחוז החומר הפעיל בקפסולות גבוה במיוחד – 99% ובזכות צורת האריזה שלהן, הן מאפשרות זרימה חופשית ללא אבק. 

בין התוספים שניתן למצוא בסל המוצרים של החברה: משפרי עיבוד ו-Anti Slip, מקציפים, תוספים אנטי-סטטיים, מייצבי תהליך, תוספי נוקליאציה ותוספי Anti Block. בנוסף החברה מציעה גם תוספים בהתאמה אישית ליישום הסופי של הלקוח.

תמונה 2: PrePerse של חברת PNM – מיקרו-גרגרים ליצירת תרכיזי צבע.
PrePerse – מיקרו גרגרי צבע המייעלים את תהליך הכנת התרכיז

חברת Precise New Material (PNM) מציעה מבחר של תוספי צבע, עם ריכוז צבענים גבוה של 70%-90%. 

הם מגיעים בצורה של מיקרו-גרגרים, המאפשרת זרימה עם רמת אבק נמוכה, דבר המבטיח פיזור טוב יותר משמעותית בהשוואה לאבקת הפיגמנט. אחוז הפיגמנטים הגבוה, בשילוב עם תוספי פיזור מיוחדים מאפשר הכנה של תרכיז במעבר יחיד באקסטרודר, אשר יכול לעיתים להיות רק חד בורגי. זאת בניגוד לאבקות פיגמנטים, אותן יש צורך להעביר בכמה מחזורים של תירכוב באקסטרודר דו בורגי על מנת להגיע לפיזור הרצוי. 

ניתן להשתמש ב-PrePerse להכנת תרכיזים עם נשאים שונים: PP, PE, PET, PA ו-PVC, המתאימים לשיטות עיבוד כגון שיחול והזרקה, ולמגוון יישומים מאתגרים כמו ציפויי אבקה, סיבים ויריעות דקות. 

תמונה 3: תוסף ECOS להולכה חשמלית גבוהה של חברת HEIQ.
HEIQ – פתרונות חדשניים לציפויים בעלי תכונות מתקדמות: מוליכות חשמלית או פעילות אנטי-מיקרוביאלית

אחוז מוצרי הפלסטיק המשתלבים בתעשיות הרכב והאלקטרוניקה הולך ועולה. הם נדרשים לתכונות מתקדמות כמו הולכת חשמל, או אנטי-ויראליות ואנטי בקטריאליות. תכונות אלו אפשריות בזכות תוספים או ציפויים פונקציונליים. חברת HEIQ השווייצרית מציעה ארבעה פיתוחים חדשים ומעניינים בתחום: 

  • ®ECOS – תוסף מבוסס חוטי כסף המאפשר מוליכות חשמלית, תוך שמירה על שקיפות גבוהה במיוחד של 98%. ההתנגדות החשמלית המשטחית המתקבלת נעה מאוהמים בודדים למגה-אוהם למ"ר. ניתן לדלל את התוסף הצמיג עם מים או כוהל לקבלת דיספרסיה דלילה יותר עבור לכות וציפויים גמישים. בנוסף הציפוי מקנה למוצר תכונות אנטי-סטטיות, החזרת קרינות רדאר ו-IR, ואפשרות לתרמופורמינג ללא איבוד יכולת המוליכות החשמלית. התוסף מתאים לשיטות הדפסה שונות: Roll-to-roll, טמפון ו-Screen printing. ניתן לשלבו ביישומים מתקדמים כגון: מסכי מגע, מסכי LED, התעשייה הביטחונית, תעשיית הרכב, תאים פוטו-ולטאיים ועוד. 
  • Natural תוסף אנטי-ויראלי ממקור טבעי מבוסס על צמח המנטה. ניתן לשלב אותו במגוון ציפויים לקבלת אפקט אנטי-ויראלי קבוע. הוא שקוף, בעל תאימות ביולוגית ועמיד בשחיקה ובכימיקלים. לתוסף זה יעילות מוכחת מגובה באישורים. הוא מתאים ליישומים כגון: ציפויים מבוססי ממסים לחיפויי רצפה העשויים מ-PU, ציפויים מבוססי צילוב UV למוצרי פלסטיק, ציפויים סליליים לתעלות מיזוג אוויר, חיפויי חדר נקי וקירוי, ציפויים אנטימיקרוביאליים על בסיס מימי לצבעים אקריליים וציפויי אבקה. עומד בכל הרגולציות החדשות. 
  • HYPROTECHT תוסף מבוסס כסף לציפויים אנטימיקרוביאליים העמידים לזמן ממושך. בעל שקיפות גבוהה ועמידות לכימיקלים ולשחיקה. מתאים לציפויים, לבדים וטקסטיל, לתעשיית המדיקל, למשטחים להכנת מזון ולמוצרי צריכה ביתיים.
  • VIROBLOCK תוסף אנטי-ויראלי ואנטי-בקטריאלי, המראה פעילות מצוינת של 99.99% גם כנגד וירוס הקורונה. התוסף נבדק כנגד מגוון של בקטריות ווירוסים וקיבל אישורים של תקנים שונים על פעילות מוכחת לאורך זמן. מתאים ליישומי טקסטיל, בדים לא ארוגים, צבעים ומוצרי נייר ואריזות.
תמונה 4: בדיקות צבע היתך בתהליך רציף של חברת ColVis Tec.
ColVisTec – בדיקות היתך בתהליך ייצור רציף

לרוב, בתהליכי הייצור, אנחנו יכולים לבצע בדיקות איכות למוצר לאחר שהוא יוצא מהאקסטרודר. חברת ColVisTec מציעה פתרון מהפכני הבודק את התפתחות הגוון עוד בשלב ההיתך!  הטכנולוגיה משולבת תוכנה ומבוססת על ספקטרופוטומטר UV-VIS המסוגל לאתר שוני בגוון, הצהבה, דגרדציה תרמית ושוני ביציבות ההיתך. אין צורך בדיגום מיוחד או הכנה מוקדמת, המיכשור הינו אוטומטי לחלוטין ומבצע בדיקות כל 10 שניות תוך כדי תהליך הייצור הרציף. ניתן לשלב אינטגרציה עם מכונות מינון ובקרת תהליך, כמו גם עם מיקסרים מהירים. טכנולוגיה זו מאפשרת עלייה באיכות המוצר וירידה בכמות הפחתים וכתוצאה מכך – חיסכון כספי ניכר.

למידע נוסף:
פלורמא, דניאל פלורנטל, 054-474-4291, [email protected]