אי ירוק של קיימות – הפתרונות הירוקים של חברת Borouge מאבו-דאבי

פוליאולפינים המשלבים חומר גלם ממוחזר מבוססי PCR בשקי Heavy duty, בתעשיית הרכב ובצנרת טפטוף. פתרונות נוספים הכוללים שיפור יעילות הייצור, חיסכון אנרגטי והארכת חיי שירות המוצר

תמונה 1: שקית אשר יוצרה מחומר גלם ממוחזר, PCR של חברת Borouge.

חברת Borouge האמירתית הינה יצרנית  מובילה של פוליאולפינים ליישומי צנרת, כבלים, חקלאות, ציוד רפואי, תשתיות, אנרגיה, אריזה ועוד. שיטת הפילמור הבי-מודאלית שלה מאפשרת ייצור של PE ו-PP חזקים ועמידים במיוחד המתאימים ליישומים מאתגרים ורחבי היקף. בהתאם למגמת הקיימות בתעשייה, גם חברת Borouge העמידה ערך זה במרכז הפעילות הסביבתית שלה, והיא מציעה ללקוחותיה פתרונות ברי קיימא המקדמים כלכלה מעגלית ושמירה על הסביבה. בנוסף, היא מקפידה לפרסם מדי שנה דו"ח קיימות מקיף המאגד בתוכו את כל הפעילות הירוקה שהחברה עוסקת בה.

היוזמות הירוקות של Borouge עבור יריעות שונות

החברה מציעה פתרון מעגלי לשקים למשקלים כבדים (Heavy-duty).  חומר גלם העושה שימוש ב-30% חומר ממוחזר PCR שמקורו בשקים משומשים ביחד עם פוליאתילנים מסדרות Borstar ו- Anteo לייצור שקים חדשים. פתרון מעגל סגור זה מאפשר למחזר את השקים מספר רב של פעמים, תוך שמירה על טביעת רגל פחמנית נמוכה.

בתחום החקלאות, רב הצורך במיחזור יריעות לחממות ויריעות חיפוי קרקע הפזורות בשדות ברחבי העולם. פרוייקט נוסף של Borouge נותן חיים חדשים ליריעות Mulch. לאחר תהליך מיחזור מכאני של היריעות, הן משולבות עם פוליאולפינים ממוחזרים נוספים, ומהוות חומר גלם עבור צינורות השקייה בטפטוף לגידולים חקלאיים.

בנוסף, מציעה Borouge מגוון של פתרונות בתחום הכלכלה המעגלית הכוללים תכנון התומך במיחזור מלא, וכן חומרי גלם המשלבים חומרים ממוחזרים לאחר שימוש (PCR) ממקורות שונים: יריעות שרינק, בקבוקים אשר לא מיועדים לשתיה, פקקים ומכסים. 

לתחום האריזה מציעה החברה את ה- RD211C, קו-פולימר של פוליפרופילן אשר מציע פרודוקטיביות משופרת וחיסכון בעלויות עבור יישומי אריזה גמישה. "חדשנות הינה שחקן מרכזי באיכות, בידול וקיימות במוצרים שלנו. חברת Borouge ממשיכה להיות מחוייבת להניע כלכלה מעגלית בתעשיית הפוליאולפינים", אומר Eddie Wang, סגן נשיא בכיר בחברה.

הסמכות חדשות בתחום הגנת הסביבה למפעל התירכוב

מפעל התירכוב של Borouge בשנחאי קיבל את הסמכת ה-Global Recycled Standards אשר מבטיחה כי הוא עונה על התקינות המחמירות ביותר עבור הפוליאולפינים הממוחזרים של החברה. בנוסף, הוא קיבל את הסמכת התקן ISO 14064 עבור צמצום בפליטת גזי חממה. לאחרונה גם הותקנו בו פאנלים סולאריים לייצור אנרגיה ירוקה אשר אמורים לייצר 1.2 מיליון קוט"ש בשנה ולצמצם משמעותית את פליטות הפחמן במהלך הייצור. 

פתרונות ירוקים לתעשיות מגוונות

לאחרונה השיקה Borouge את ה- Borstar HE3477-RT, פוליאתילן בי מודלי חדשני העמיד בטמפרטורות גבוהות (PE-RT), אשר תוכנן לצינורות חימום בשימושים תעשייתיים. צינורות אלו עמידים ומאפשרים אורך חיים של יותר מ-50 שנים בתנאי טמפרטורה גבוהה. מוצר זה יכול לשמש מענה מתאים לביקושים הגוברים להחלפת צנרת סטנדרטית המשמשת כיום ביישומים אלו.

לתחום האנרגיה, מציעה Borouge את הפוליאתילן המצולב (XLPE), כולל Borlink™ LS4201S , אשר מתאים ליישומי אנרגיה נקייה ועמד במבחנים מקדימים של תקני בטיחות ואמינות בתעשייה. גם תעשיית הרכב אינה נשאר ללא מענה, בדמות פתרונות המשלבים חומרים ממוחזרים PCR, המציעים קלות משקל וקיימות לתעשייה זו, דוגמת Daplen™ ED0701SYC  ו- Fibremod™ GD3565SYC. 

למידע נוסף:
SJD, אילן אשכנזי, [email protected] ,054-464-7801