ללא ריח, ללא חומרים זרים ועם סימון לייזר: מסטרבצ'ים חדשים מבית תוסף

חברת תוסף מציגה שלושה פיתוחים חדשים המסייעים בהתמודדות עם דרישות השוק הגלובלי

תמונה 1: תוסף משיקה תוספי סימון לייזר לסימון מהיר, מדויי\ק איכותי ועמיד

דרישות השוק העולמי מציבות אתגרים חדשים תכופים בפני היצרנים והתעשיינים. מגמת הקיימות ההולכת וגוברת דורשת עלייה בשימוש בחומרים ממוחזרים, השימוש בחומרים אילו באריזות לתעשיית המזון מציב דרישות לעמידה בתקנים ורגולציות מחמירים. תקנים אילו דורשים היעדרות מוחלטת של כל חומר זר מאריזות של מוצרי המזון, סילוק ריחות רעים וקיימת גם דרישה גוברת והולכת, לטיוב אפשרויות הסימון על גבי האריזות. חברת תוסף מציעה שלושה מוצרים המסייעים להתמודד עם דרישות אלה:

תוסף סופג ריח

השימוש בפלסטיק ממוחזר נמצא במגמת עליה. אולם, לחומר ממוחזר קיימים חסרונות וריח לוואי הוא אחד מהם. לפתרון הבעיה מציעה תוסף סופח ריח חדש. שימוש בו מסייע ליצרני הפלסטיק להעלות את הערך משימוש בחומר ממוחזר בעל מחיר אטרקטיבי ולהתאים עצמם למגמת השמירה על הסביבה.

סופח הריח החדש, סופח ריחות לוואי ומקטין את רמתם הן בתהליך הייצור והן במוצר הסופי. הוא יעיל לספיחת ריחות הנוצרים גם כתוצאה מתהליכי חימצון ועיבוד שונים, ריחות לוואי מפיגמנטים או תוספים שונים.

בנוסף, התוסף מתאים במיוחד ליישום בייצור בקבוקים, מכסים וסוגרים (caps & closures) וכן לאריזות מזון ואפליקציות נוספות הנדרשות לחתימה אורגנולפטית נמוכה. דוגמה מייצגת הינה פקקים כחולים לבקבוקי משקאות.

יישום אפשרי נוסף באפליקציות של בניה וריהוט גן, במיוחד כאלו שעושות שימוש בחומר ממוחזר ובמיוחד בגוונים שחורים. יתרון נוסף הוא שבמקביל לספיחת הריח, התוסף מייצב את חומר הגלם הבתולי או הממוחזר כנגד דגרדציה תרמית נוספת. הוא ניתן לשימוש עם כל סוגי הפוליאולפינים וניתן לקבלו גם בהתאמה אישית במטריצות נשא שונות וליישומים ספציפיים.

החומר עומד בכל התקנים והרגולציות למגע עם מזון כולל FDA ו-EU. המינון המומלץ תלוי בחומר ובאפליקציה ועומד בדרך כלל, על 2-5 אחוז משקלי.

MD (Metal detectable) –תוסף לאיתור שאריות פלסטיק בגלאי מתכות

תוסף חדש זה, MD (Metal detectable), מאפשר גילוי של שאריות פלסטיק ע"י גלאי מתכות פשוט וסטנדרטי, שנמצא לרוב, בכל מקרה, על פס ייצור מודרני. ייחודו בשוק בכך שהוא עמיד מפני חלודה וקורוזיה. הוא אינו משפיע על המוצר עצמו ואינו משית מגבלות על התאמת הצבע הסופי של הפלסטיק.
תעשיות המזון והמשקאות כפופות לתקנים מחמירים הדורשים ממוצרי המזון להיות חופשיים מכל חומר זר. הפלסטיק הנמצא בשימוש נרחב בכל תהליכי הייצור של המזון וקיים חשש, כי עקב טעות, תחדור חתיכה ממנו למוצר המזון. תוסף זה מאפשר איתור קל ונוח ומבטיח שבמידה ודבר כזה אכן מתרחש, החומר הזר יתגלה על ידי גלאי המתכות. התוסף זמין במגוון של נשאים ובטווח צבעים רחב. צוות המומחים של תוסף עומד לשרותכם ויכול להציע התאמה לכל יישום שתאפשר איתור אף של חלקיקי פלסטיק קטנים ביותר.
יישומים אפשריים כוללים מכלי מזון גדולים ובינוניים כמו ארגזי ירקות ופירות; אביזרי ייצור ועיבוד כמו מסועים, סכינים, מערבלים, מברשות ואביזרי לישה המשמשים הן בתהליכי עיבוד המזון ובאריזתו והן בתעשייה הרפואית; איתור של אלמנטים חבויים כמו צינורות ואביזרי חיבור.

התוסף ניתן לאספקה בפני עצמו או בהטמעה עם תוספים אחרים כמו צבע או תוספי UV. הוא זמין במגוון נוסחאות עם גדלי חלקיקים פעילים שונים וכן בצבעים שונים; הוא אינו  נודד ומספק הגנה מחלודה וקורוזיה וכמובן, עומד בכל התקנים והרגולציות למגע עם מזון כולל FDA ו-EU.
המינון המומלץ תלוי מוצר ויישום ונע בין 2-5 אחוז משקלי. ישנה חשיבות להתאמת התוסף לצרכים הספציפיים של האפליקציה.

 תוסף לסימון לייזר
תוספי סימון לייזר לפלסטיק יעילים מאוד ומאפשרים סימון מהיר, מדויק, עיצוב מורכב, איכותי ועמיד לאורך זמן. פתרון סימון זה מהווה את הפתרון היחידי עבור כמה מסוגי הפולימרים והוא מאפשר גם חסכון בזמן הסימון וכן ברמת האנרגיה הנצרכת (תמונה 1). סימון בלייזר אינו מצריך הכנת פני שטח וניתן לשלבו בנקודות שונות בקו הייצור.

מרבית מוצרי סימון הלייזר מציעים סימון כהה (אפור עד שחור) על רקע בהיר או שקוף, סימון בהיר על רקע כהה, או סימון צבעוני על רקע כהה (שחור). תוסף מרחיבה את סך הפתרונות ומשיקה סדרה חדשה ושלמה של תוספי סימון לייזר למגוון רחב של יישומים:

  • סימון כהה על רקעים שקופים
  • סימון כהה בעל ניגודיות גבוהה לרקע אפור אטום
  • סימון בהיר על רקע כהה
  • סימון בגווני אפור
  • סימון שחור חסכוני על רקע אפור שקוף

החברה מציעה גם פתרונות מותאמי לקוח עבור פולימרים הנדסיים ומוצרים ספציפיים נוספים.

מוצרי החברה תומכים בסימון מהיר ומדויק, מאפשרים ניגודיות גבוהה ורזולוציה גבוהה על כמעט כל סוג של פולימר, ניתנים לכוונון לקבלת אפקט הצללה לפי דרישה, וניתנים לאספקה כמוצר בודד או בשילוב עם תוספי צבע נוספים. המינון המומלץ תלוי מוצר ואפליקציה ונע בין 0.5-3 אחוז משקלי.