מגרסות דיגיטליות חכמות מבית חברת Hellweg

הזמנת חלקי חילוף אוטומטית, עבודה במצב ECO חסכני באנרגיה, הפסקת העבודה במקרה של כשל למניעת נזקים וגריסה בחום נמוך וללא אבק – אלו רק חלק מיתרונות המגרסות החדשות המציגה החברה

תמונה 1: מכונת GRANUmaster של Hellweg בעלת מסך מגע מזכוכית.

דור חדש של מגרסות שם דגש על חווית המשתמש. חברת Hellweg מציעה מגרסות דיגיטליות, GRANUmaster, בעלות מערכת בקרה חכמה, אשר מבטיחות ביצוע מהיר וממשק משתמש אינטואיטיבי. על מנת להבטיח עבודה רציפה ובטוחה, המערכת מנטרת, מתעדת ומנתחת בזמן-אמת את צריכת החשמל, מהירות הסיבוב והטמפרטורה. בדרך זו המערכת יכולה להתריע על בעיות תפעול לפני שהן עוד הופיעו.

בעבודה עם המגרסה ניתן לבחור בין שני מצבי הפעלה:

מצב ECO: במצב זה ניתן לחסוך עד 40% בצריכת החשמל. מערכת הבקרה החכמה אוספת מידע על התהליך, בין השאר על צריכת החשמל שלו לאורך זמן, לומדת על צרכי התהליך הספציפי ומשנה את פעילות המכונה בהתאם, כדי להגיע לתנאי הפעלה אופטימליים מבחינה אנרגטית. במהלך העבודה המפעיל יכול לקרוא את צריכת החשמל העדכנית ע"י אמפרמטר דיגיטלי וליהנות מגישה לסטטיסטיקה ארוכת טווח של צריכת החשמל.

מצב Boost: במצב זה תפוקת המכונה עולה באופן זמני, במטרה לפצות על תנודות ועליות בתפוקת התהליך. בנוסף, ניתן לבחור מהירויות סיבוב שונות המותאמות לפולימרים שונים, גם כאלו בעלי נקודת התכה נמוכה במיוחד, וללא צורך בקירור נוסף.

ממשק משתמש אינטואיטיבי והוראות הפעלה פשוטות

כל מגרסה מגיעה עם הוראות הפעלה המוטמעות בממשק המשתמש ומנחות אותו שלב אחרי שלב בתהליך. כך כל מפעיל מכונה יכול  לתפעל במהירות ובקלות. השליטה נעשית דרך מסך מגע אשר יכול להציג הוראות לניקוי, החלפת להבים ותחזוקה של רצועות ההנעה.

ניטור ואחזקה

המערכת מנטרת כל העת את טמפרטורת התהליך, יכולה להתריע מראש על כמות לא מספיקה של חומר סיכוך ובכך מונעת נזק למכונה. ניטור אקטיבי של חגורת ההנעה (V belt), משבית את פעילות המכונה במקרה של כשל, דבר המונע שריפה של החגורה. המערכת עוקבת אחרי שעות הפעילות, וממליצה על נקודות הזמן בהן רצוי להפסיק את הפעילות ולבצע עבודות תחזוקה.

ניהול אוטומטי של מלאי חלקי החילוף

בעזרת חיבור לאינטרנט המערכת שולחת אוטומטית בקשות לחלקי חילוף, עבור חלקים הנוטים לעבור שחיקה ובלאי טבעי במהלך הגריסה. כך נשמר מלאי זמין מיידית של חלקי חילוף. דבר זה מצמצם ואף מבטל את משך זמני ההמתנה לחלקי החילוף על מנת לחזור לפעילות.

תקשורת עם מכונות אחרות ברצפת הייצור

שימוש בפרוטוקול OPC UA לתקשורת ישירה בין מכונות ותאימות לתעשייה 4.0, שליטה מרחוק, הוראות הפעלה ואחזקה אקטיביות וברורות, מצבי תפעול שונים לפולימרים שונים, תהליכי הדלקה וכיבוי פשוטים, מערכת השבתה מהירה במקרה הצורך והמשך פעילות רציפה גם במקרה של כשל במערכת הבקרה.

גריסה בחום נמוך וללא אבק

סכיני החיתוך עובדים בשיטת גזירה במספריים (Scissor-cut) ואין בהם קווי ריתוך שכן הם יוצרו מיחידת מתכת אחת. כך מתאפשרת גריסה טובה יותר בחום נמוך השומרת על הפולימר. מבנה המכונה מאפשר גם צמצום משמעותי של ייצור האבק בזמן הגריסה. הסכינים כבדים ורובסטיים ומייצרים מומנט אינרציה גבוה, העוזר לפעולת הגריסה ותורם להורדת צריכת החשמל של המכונה.

למידע נוסף:

אנטק טכנולוגיות לתעשייה, אופיר נווה, 050-339-3366, [email protected]