בקרוב, במגזין ספטמבר: פיתוח אבן קיסר – הסיפור שלא סופר / פרופ' משה נרקיס

פרופ' נרקיס, מגדולי חוקרי הפולימרים והפלסטיק בישראל אמון על פיתוח אבן קיסר. פיתוח הנחשב כאחת ההצלחות הגדולות בישראל. זהו סיפורו.

משה נרקיס, פרופסור אמריטוס בפקולטה להנדסה כימית בטכניון וחוקר בעל שם בתחום ההתנהגות של חומרים פלסטיים קיבל את הדוקטורט שלו בשנת 1966. מאז, הוא שימש במשך שנים ארוכות כמרצה בטכניון והעמיד דורות של מדענים, חוקרים ואנשי מקצוע בתחום הנדסת החומרים הפלסטיים. מתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת, ובמשך כשלושים שנה, היה ממפתחי אבן קיסר ושימש כיועץ לחברה שהוקמה בשנת 1987, על בסיס מפעל המרצפות הישן של קיבוץ שדות ים. ממרצפות על בסיס חול ים וגיר כחומרי גלם עיקריים נעשה מעבר לייצור על בסיס פוליאסטר וקוורץ, תוך שימוש בחומר מצמיד (Coupling Agent) שגרם להדבקת חלקיקי הקוורץ למטריצת הפוליאסטר.
הקשר של פרופ' נרקיס לחברת אבן קיסר היה כה חזק, עד שכשבנה את ביתו בשכונת דניה בחיפה הוא התבקש למלאו במוצרי החברה. "לאמיתו של דבר קצת חששתי להיות שפן ניסיון למוצר, על אף שהאמנתי בו", אומר משה נרקיס, "רעייתי, פרופ' נאוה נרקיס, תמכה מאד בהצעה, וכך היה. הבית רוצף כולו (כ- 250 מ"ר) בריצוף אבן-קיסר בעובי 10 מ"מ".
את נקודת מבטו המיוחדת של פרופ' משה נרקיס על תהליך הפיתוח והביסוס של אבן קיסר ניתן יהיה לקרוא בגליון ספטמבר הקרוב של מגזין PlasticTime.