נלחמים בזיהומים ומשפרים את חווית הנסיעה

עכשיו זה רלוונטי יותר מתמיד! איך מונעים מזיהומים לעבור מחולה לחולה דרך הציוד הרפואי ומה צריך לעשות על מנת לנסוע בראש שקט? ל-SABIC הפתרונות

תמונה 1: SABIC משיקה משפחה חדשה של קו-פולימרים על בסיס PC ליישומים רפואיים המגדילים את העמידות לנוזלי חיטוי אגרסיביים
נלחמים בזיהומים

לאחרונה, עם התפרצות נגיף הקורונה בסין, קיבלנו כולנו הוכחה לחשיבות הניקיון והחיטוי של מכשירים רפואיים במניעת התפשטות מגפות. כמי שראתה את הנולד, השיקה לאחרונה SABIC – יצרנית חומרי הגלם העולמית, משפחת קו-פולימרים חדשה של PC  – LNP™ ELCRES™ CRX , בעלי עמידות כימית גבוהה במיוחד ליישומים רפואיים (תמונה 1). החומרים החדשים הוצגו בתערוכת MD&M West 2020 בקליפורניה והם משפרים את עמידות הציוד לחומרי חיטוי חזקים הנפוצים לשימוש בבתי חולים.

פעולות חיטוי שכאלו גורמות לתופעה המכונה ESC – Environmental Stress Cracking או בעברית, סדיקה במאמץ בנוכחות נוזל. בתהליך זה נוזל חיטוי אגרסיבי, כדוגמת אלכוהול, פרוקסידים ו-quaternary ammonium, חודר לסדקים הקיימים בחומר ומאיץ את תהליך הזחילה עד להגעה לכשל. פולימרים חליפיים כגון PS, ABS, PET אינם עמידים בפני חומרי חיטוי. סל המוצרים החדש כולל חומרים אמורפיים וגבישיים למחצה,  הם כבר זמינים לשיווק ויכולים לתפקד ולשפר מוצרים קיימים כמו גם חדשים. הם יכולים לעבוד בתבניות הקיימות ואינם מצריכים שינוי בתהליך הייצור. לצד העמידות הכימית, לחומרים תכונות מכניות מצוינות בנגיפה וכיפוף וכן זרימה טובה. ניתן לקבלם בשילום על מעכבי בעירה.

"בעזרת הקו-פולימרים החדשים לקוחותינו יכולים להאריך את אורך חיי הציוד הרפואי ולמנוע תחלופה גבוהה של ציוד יקר. לאור התוצאות הטובות ביישומי רפואה אנחנו שוקדים כרגע על מוצרים דומים לתחומים נוספים בהם יש צורך בעמידות כימית", אומר פטריק דרפן, מנהל העולמי של חטיבת חומרים זו.

נסיעה בראש שקט

בתערוכת פנים הרכב EXPO 2019 הציגה SABIC שתי תרכובות חדשות להזרקה ממשפחת LNP™ LUBRICOMP™ שפותחו במיוחד כדי לסייע בהפחתת רעשים, צפצופים וחריקות בתוך הרכב. התרכובות מבוססת PC/ABS ו-PC/ASA, מספקות גימור בעל ברק נמוך לחלקים דקורטיביים שונים בתוך פנים הרכב. בהשוואה לחומרים אחרים המגבילים את אפשרויות הצביעה, כגון סיליקון המפריש חומרים לפני השטח וכן PTFE, הטכנולוגיה החדישה מאפשרת אחיזת צבע מצוינת.

לתרכובות החדשות יתרון נוסף ומשמעותי: הם בעלי מקדם חיכוך נמוך וכך מצמצמות את הרעשים והחריקות הנגרמים כתוצאה מהידבקות והחלקה של חלקי הרכב אחד על גבי השני. "אנחנו מרחיבים בהתמדה את סל המוצרים שלנו, המשקף 70 שנה של חדשנות טכנולוגית ושל הישגים, עם מוצרים חדשים שעשויים לתת פתרון לאתגרים הנוכחיים שהתעשייה מתמודדת איתם" אומר אד וויליאמס, מנהל מוצר בכיר בחברה. "שני הלובריקנטים החדשים שלנו, המשמשים לחלקי הרכב הפנימיים, משלבים פתרון אחד לשני נושאים משמעותיים: הפחתת רעשים ויכולת אחיזת צבע משופרת".
הגריידים החדשים מפשטים את תהליך הייצור מכיוון שהם מייתרים את הצורך בשילוב חומרי סיכוך נוספים המסייעים במניעת הרעשים. יתרה מזאת, המוצרים החדשים ניתנים לתפעול בציוד הקיים. שני המוצרים החדשים מציעים ביצועים מכאניים טובים להלימה (אימפקט) בטמפרטורות נמוכות ומסופקים בצבע שחור.

זו הפעם הראשונה ש-SABIC לוקחת חלק בתערוכה זו אך בהחלט נראה שלאור ההצלחה, זו לא תהיה הפעם האחרונה.

למידע נוסף: סוכית, דני סטלמן, 050-649-1261, [email protected]