SBI משיקה מערכת חדשנית לשינוי הברגים בדיזת CAST המבוססת על מנועים חשמליים בלבד

המערכת החדשה מאפשרת לשנות במהירות בצורה אוטומטית את מרווח השפתיים. טווח השינוי משמעותי ותומך גם במעבר בין הוראות ייצור בעוביים שונים. בנוסף, מציגה החברה מערכת VISION לאיתור וסימון פגמים ביריעות ובלוחות

תמונה 1: מנגנון מבוקר חשמלית חדש של חברת SBI לשינוי מרווח שפתי הדיזה. מימין לשמאל: Andeas Huemer – מנהל המכירות ב-SBI, ירון גוטמרק נציג החברה בישראל.

חברת SBI הגרמנית, הציגה בתערוכת ה-K מנגנון חדשני לשינוי המרווח בין שפתי דיזת CAST שטוחה. במקום שינוי המרווח בין השפתים על ידי חימום ברגים, מציעה החברה מנגנון חשמלי לחלוטין. במנגנון זה מחובר כל בורג למנוע חשמלי. בעזרת שימוש במנוף, ניתן לבצע תנועה עדינה שלו ולקבל תנועה משמעותית בהרבה של הבורג. הספק החשמל הנדרש לתנועה קטן במיוחד וכך ניתן להשתמש במנועים חשמליים קטנים.

המנגנון המוצע מאפשר טווח שינוי משמעותי בשפתי הדיזה (2-3 מ"מ), גדול בהרבה בהשוואה לטווח השינוי אליו ניתן להגיע במנגנון סטנדרטי המבוסס על חימום הברגים. כך ניתן לבצע לא רק כיול עובי של הלוח או היריעה במהלך הייצור, אלא גם לעבור בין הוראות ייצור בעלות עוביים שונים בקלות ובמהירות ללא צורך בהתערבות ידנית. המערכת מאפשרת גם חיסכון אנרגטי משמעותי ושינויי עובי מהירים במיוחד כך שכל חריגה מהטולרנס מטופלת מהר וחוסכת פחת. 

החברה תומכת בהחלפות דיזות ידניות לדיזות בעלות בקרת עובי אוטומטית במכונות קיימות. שבועיים לפני תערוכת ה-K הגישה החברה בקשה לפטנט על הרעיון והפתרון המוצע ייחודי ל-SBI. 

זיהוי פגמים ביריעות ולוחות

חידוש נוסף שמציגה לנו SBI היא יכולת לזיהוי פגמים ביריעות ולוחות. לפני כשנתיים רכשה SBI את חברת IVA הבלגית וטמיעה אותה בתוך החברה. רכישה זו של חברה עם טכנולוגיה מתקדמת ומחירים מאוד תחרותיים, פותחת בפניה פתרונות VISION מתקדמים על ידי מערך מצלמות המצלמות את הלוחות במהירות של עד 1000 מטר לדקה ותוכנה לעיבוד תמונה. את מערך המצלמות ניתן למקם לפי היישום הנדרש כאשר יריעות רחבות יעזרו בכמה מצלמות בשורה. את התוכנה ניתן "ללמד" אילו זיהומים מקובלים על ידי מתן דוגמאות, כאשר סך הכל יש 32 קטגוריות של זיהומים. לאחר שלב הלימוד מסיקה התוכנה את צורת העבודה הנכונה, סורקת עצמאית ומתריעה רק כאשר הזיהום עלה על הרף שהוגדר. אפשרות נוספת היא לשלב את הפתרון הזה עם מערכת אוטומטית לסימון הפגמים בגליל. כאשר יגיע פגע משמעותי, תסמן המערכת את הגליל כך שבתהליכי המשך יוכלו להוציאו מהייצור. 

למידע נוסף:
ארי גוטמרק, 054-465-6538,  [email protected]