לאחר יותר משלוש שנים של פעילות, נראה שהערך של פורטל הלקוחות של ARBURG משמעותי. יכולות חדשות מתווספות לו כל הזמן בתחום מידע על המכונות ותהליכי הייצור, שילוב מאגרי מידע חיצוניים ותמיכה מרחוק
שלוש שנים עברו מאז שהשיקה ARBURG לראשונה את פורטל הלקוחות הדיגיטלי שלה, arburgXworld, ובקיצור aXw. מאז הפורטל לא מפסיק להתפתח ויכולות חדשות מוספות אליו. אלו כוללות שיפורים בתחום מידע על המכונות, מסמכים טכניים, תהליכים, תחזוקה, פתרון תקלות התייעלות וחיבוריות.
בטווח שנים זה, ניתן כבר להסתכל אחורה ולכמת את התועלת שהוא מביא איתו ליצרנים. ועל כן, לפני שנצלול פנימה ליכולות החדשות והשיפורים הטכנולוגיים נעבור לשורה התחתונה: בדיקה שנעשתה על אולמות ייצור שאימצו שירות זה הראתה כי ניתן להגיע לחיסכון של כ-80,000 ש"ח בשנה – עבור רצפות ייצור המכילות 20 מכונות הזרקה ומעלה. מדובר בייעול משמעותי שמתורגם ישירות לשורת הרווח של המפעל. מספר זה יגדל אף יותר, עם פונקציות חדשות שיכנסו לשירות בעתיד.
קישוריות מעל לכל – גישה מרחוק לנתוני הייצור מכל מקום וזמן
ARBURG זיהתה מוקדם מאוד את הצורך בקישוריות ואת הערך שמביאים דיגיטליזציה וניתוח מידע תהליכי. פורטל הלקוחות מקדיש מאמצים רבים לתחום זה. בעזרתו, השליטה והאינפורמציה על מכונות ההזרקה והציוד ההיקפי הופכים לזמינים מכך מקום ובכל זמן, דרך מסכי מחשב והטלפון הסלולרי. הפלטפורמה מיועדת לשימוש כל בעלי התפקידים במפעל, החל במפעיל המכונה, אנשי האחזקה, וכלה בחברי הנהלה בכירים או באנשי השיווק. עבור כל אחד מהם מספק הפורטל את המידע הרלוונטי גם בצורתו הגולמית וגם בצורה מעובדת, תרשימים וגרפים, מהם קל יותר לראות את התמונה בכללותה.
שלושה מסלולי שירות שונים, בהתאם לצרכי המפעל
פורטל הלקוחות זמין בשלושה מסלולי הרשמה: מסלול הרשמה בסיסי וללא עלות, ושני מסלולי פרימיום. גם המסלול הבסיסי מביא לתועלת משמעותית אולם לטובת אלו שרוצים לבדוק את מסלולי הפרימיום הם זמינים לניסיון ללא עלות למשך שלושה חודשים כך שתוכלו להתרשם בעצמכם. נסקור כאן בקצרה את המסלולים השונים:
מסלול BASIC – מידע זמין על הציוד ההזרקה והציוד ההיקפי, פרוטוקולי תחזוקה וחנות וירטואלית
המסלול הבסיסי כולל את השירות MachineCenter, המאפשר סקירה על כל מכונות ARBURG במפעל. הוא כולל ספרי הפעלה ושרטוטים חשמליים, מכאניים והידראוליים לכל מכונה. השירות מאפשר גישה למידע בסיסי על מכונות ציוד היקפי של יצרנים אחרים שיכולים להתווסף לרשימה על ידי הלקוח. שירותים נוספים הנכללים בחבילה הבסיסית הם ה-ServiceCenter וה- SELF SERVICEאשר מאפשרים לפתוח קריאות שירות ואף קריאות שירות פנים מפעליות, ולקבל הנחיות לאיתור ופתרון תקלות בצורת תרשים זרימה. בסיס הידע של האפליקציות האלה מתרחב והולך.
על מנת לייעל את אופן הזמנת חלקי חילוף, מסלול BASIC כולל גם גישה לחנות הדיגיטלית ולמעקב אחר ההזמנה. בעזרתו ניתן למצוא את כל המידע הטכני הנחוץ על החלק, מצב המלאי, מחיר ומצב ההזמנה, פרטי האספקה ועוד. בנוסף, ניתן להתעדכן בחנות הדיגיטלית בהצעות מיוחדות של מכונות ARBURG יד שניה המוצעות למכירה.
מסלול PREMIUM – כלים חישוביים ונגישות למאגרי מידע לתכנון יעיל של הייצור
מסלול זה זמין כאמור ללא עלות נוספת למשך שלושה חודשים, להתרשמותכם. הוא כולל את ה- MachineFinder, מחשבון אפיון למכונת ההזרקה המסייע בבחירת המכונה המתאימה ביותר מתוך מגוון המכונות הקיים במפעל או מכונות חדשות, תוך שיקולים של יחידת הזרקה, התבנית, חומר הגלם ועוד. המחשבון כולל בנוסף מאגר מידע מתוחזק של חומרי הגלם ופרמטרי עיבוד מומלצים כגון טמפרטורות, לחצים ומהירויות.
גם ה-VirtualControl נכלל במסלול זה. הוא מספק סימולציות ייצור של מערכת הבקרה עבור צי מכונות ALLROUNDER במפעל. בעזרתו ניתן לבנות רצף של הוראות ייצור, לבצע אופטימיזציה ולקבוע תנאי סט-אפ, גם Off-line. יכולת זו שימושית במיוחד בהכשרת עובדים חדשים ולהנחיית טכנאים מרחוק על ידי טכנאים בכירים או מנהלים טכניים.
ה-DataDecoder מסייע בהסקת מסקנות לאחר הייצור. הוא מאפשר לתרגם את פרמטרי העבודה שמורדים מהמחשב לאקסל, לערוך אותם ולהשוות אל מול 5 הוראות ייצור קודמות למציאת חריגות או מגמות לאורך זמן במכונה ובתבנית.
מסלול PREMIUM Connect – משדרג את הבקרה בזמן אמת על תהליכי הייצור
חבילה זו היא המורחבת ביותר שניתן למצוא בפורטל. היא מספקת מידע בזמן אמת על המכונות והייצור וגורמת לייצור להיות שקוף – בכל רגע ובכל מקום. אפליקציית ה-MachineDashbord מאפשרת מידע בזמן אמת על הסטטוס של כל מכונה ומכונה וכן מבצעת ויזואליזציה של פרמטרי הייצוא באמצעות גרפים הקלים לעיבוד ולצפייה. ה-AnalyticsCenter מסייע באנליזה של התוצאות המתועדות. גם היא מרכזת את הנתונים בצורה גרפית המקלה על הסקת מסקנות. את הדוחות שהיא מפיקה ניתן לייצוא להמשך עבודה בכלים אחרים.
למידע נוסף:
SU-PAD, איציק חרש, 052-357-5499 ,[email protected]