המפעל של החברה במצרים יפיק כ-120,000 טון בשנה של מלאנים ותרכיזים. מהם היתרונות ללקוחות הישראלים?
כאשר חברת EuroPlas החליטה לפתוח מפעל חדש בעיר מדינת א-סאדאת שבצפון מצרים, היה ברור לקברניטי החברה כי זהו מהלך אסטרטגי חשוב להרחבת ההשפעה על השוק הבינלאומי. במיוחד על המזרח התיכון, אפריקה ואירופה. כמובן, ההשפעה המשמעותית ביותר צפויה להיות עלינו בישראל, כמדינה שכנה עם גבול יבשתי.
החברה, מהיצרניות הגדולות בעולם של מלאנים לתעשיית הפלסטיק, חנכה את המפעל בינואר האחרון, בעלות של כ-30 מיליון דולר. האירוע היה היסטורי עבורה, ולראשונה, השקעה זו מומנה במלואה, ממקורותיה הכספיים הפרטיים של החברה מוייטנאם.
המפעל השמיני של EuroPlas העולמית
המפעל של החברה החל להיבנות עוד בסוף שנה שעברה, והוא יהיה האתר השמיני שלה בעולם. נכון לעכשיו הוא מתמקד בעיקר בייצור מלאני גיר, כאשר בעתיד יש תוכניות להרחבה שלו לייצור תרכיזים ומלאנים נוספים. למפעל 24 מכונות ותפוקה של כ-120,000 טון בשנה. החברה מתכננת להכפיל את התפוקה בשנים הקרובות, ובהערכה אופטימית יגיע אף ל-300,000 טון בשנה.
למרות מיקומו במצרים, החברה מבטיחה כי טכנולוגית הייצור שהטמיעה בו תשמור על איכות הזהה לשאר המפעלים שלה בעולם. בעוד עובדי המפעל החדש יהיו מקומיים, הם יזכו לליווי טכני צמוד של מומחים מחברת האם מווייטנאם. בנוסף, חלק נכבד מהשיווק יתבצע גם כן על ידי EuroPlas העולמית.
בחברה מקווים כי שילוב של יתרונות השוק המצרי – כגון כוח העבודה הזול והמיקום הגיאוגרפי האסטרטגי – עם היתרונות האיכותיים והניסיון של EuroPlas, יהוו פוטנציאל ממשי להתרחבות במעגל לקוחותיה. בנוסף, הוא ישרת בצורה טובה במיוחד את הלקוחות הרבים הקיימים באזור המזרח התיכון, בין השאר מצרים, ערב הסעודית, טורקיה וכמובן ישראל.
בשורה ללקוחות בישראל
כאמור, המיקום האסטרטגי של המפעל החדש הינו משמעותי במיוחד ללקוחות בישראל. "קיבלנו כבר מספר הזמנות מהארץ לבחינת חומר הגלם המיוצר במצרים, ובמאי יצאו כבר מספר משלוחים", אומר אילן אשכנזי, סמנכ"ל התפעול של חברת KASA, המשווקת הרשמית של מוצרי EuroPlas בישראל, "אחד היתרונות הגדולים של המפעל מנקודת המבט של הישראלים זה מהירות ההובלה משם והוזלת עלויות השילוח".
על פי אילן, אם בעבר הובלות מווייטנאם לקחו שלושה שבועות, ולאחרונה בעקבות המעקף של תעלת סואץ, התארך זמן ההובלה לחודש וחצי, הרי ששינוע סחורות ממצרים ייקח שבוע במקסימום, בהתאם להתארכות ההליכים הבירוקרטיים. נכון לעכשיו מתוכננת תובלה ימית בלבד, אך בעתיד מתוכננת תובלה יבשתית המסוגלת להוזיל אף יותר את עלות המוצר וככל הנראה גם לקצר את זמן ההובלה. "כל מהלך מסוג זה הוא משמעותי לכלכלה הישראלית".
למידע נוסף:
KASA, אילן אשכנזי, [email protected] ,054-464-7801