ליעד משיקה את ה-SpectroMetric 6 בתערוכת ה-NPE

המערכת החדשה מהווה דוגמה לשילוב כוחות ויכולות של חברת האם Ampacet עם חברת הבת ליעד ליצירת מערכת בקרה ותיקון צבע און-ליין בייצור של חומרים ממוחזרים PCR 

תמונה 1: מערכת ה-SpectroMetric 6 החדשה לתיקון אונליין של הפרשי צבע בייצור של חומרים ממוחזרים PCR.

תערוכות מקצועיות מהוות לא פעם כר פורה להשקות של פתרונות חדשים. כך גם היה בתערוכת ה-NPE האחרונה אשר נערכה בתחילת חודש מאי באורלנדו, ארה"ב. חברת Ampacet העולמית, חברת האם של ליעד  השיקה את ה-SpectroMetric 6 – מערכת בקרה ותיקון צבע המיועדת לשימוש בייצור של חומרים ממוחזרים.  

אתגרים בייצור עם חומרים ממוחזרים PCR 

בייצור של חומר ממוחזר PCR, קיימים שינויים בתכונות בין אצווה לאצווה. הדבר מאתגר את יצרני מוצרי הפלסטיק להשתמש בו תוך שמירה על רמת איכות גבוהה. אתגר זה מתבטא בצורך לבקר באופן הדוק את תהליך הייצור, הן מבחינת טמפרטורות, הן מבחינת שינוי אחוזי מינון צבע ותוספים כדי לשמור על הטולרנסים והתכונות הסופים של המוצר. לעיתים, על מנת להימנע מכך, היצרנים מראש מכוונים את מערכת המינון למינון יתר של תרכיזי הצבע על מנת להיות בוודאות "על הצד הבטוח", ובכך נגרם בזבוז של חומר יקר. 

הפתרון – מערכות בקרת צבע רציפות און-ליין 

המערכת החדשה היא חלק ממשפחת פתרונות בקרת איכות הצבע Spectro 4.0 של ליעד.  

זו כוללת את ה-Spectro, מערכת המבצעת בקרה און-ליין של צבע המוצר ומתריעה כאשר היא מגלה סטייה מהטולרנסים שנקבעו. מערכת נוספת היא ה-SpectroMetric, אשר בנוסף לבקרת הצבע היא בעלת ערוץ הזנה אחד המשמש אותה למינון תרכיז הצבע כדי לבצע תיקון במקרה של סטייה. בשתיהן מדידת הצבע נעשית ללא מגע, בזמן אמת, בעזרת גשש המכיל סיב אופטי. הן יודעות לבצע מדידות מדוייקות והדירות, ללא קשר לכיווניות, מרקם או צורת המוצרניתן להשתמש בהן לבדיקה ישירה בזמן אמת של ייצור גרגרי חומר גלם, כמו גם חומר ממוחזר וכך לדעת את איכותו בכל רגע נתון.. 

ה-SpectroMetric 6 החדשה משלבת בתוכה את המיכשור המתקדם של ליעד ואת יכולות התאמות הצבע והידע בפיגמנטים של חברת האם Ampacet. היא בעלת שישה ערוצי הזנה, ולא רק אחד, ומאפשרת תיקון של גוון הצבע ולא רק של עוצמתו. המערכת מבצעת התאמת צבע בכל מרחב הצבעים L*a*b*.  

התאמת צבע מדוייקת באמצעות SpectroMetric 6 

המערכת משתמשת בדור החדש של טכנולוגיית הצבע ™FluxQF מבית Ampacet המוגנת בפטנט. היא מבוססת על שימוש בפיגמנטים טהורים בעלי יכולות מצוינות של צביעה, פיזור והעמסת צבע. אלו יכולים לתקן בקלות את חוסר ההדירות והאיכות הנמוכה של חומר הגלם הממוחזר, מונעים מינון יתר ומפחיתים עלויות ייצור.  

הגשש מודד את צבע הגרגרים המיוצרים ושולח את הנתונים לתוכנת תיקון צבע הנמצאת בענן. היא קובעת את שילוב הפיגמנטים האופטימלי ושולחת את התיקון בחזרה למערכת הבקרה של ה-SpectroMetric 6 וזו ממננת אותם ישירות לתוך האקסטרודר בעת ייצור חומרי הגלם הממוחזרים.  

מערכת ה-SpectroMetric 6 משתמשת, כאמור, בשישה ערוצי מינון אחד חלזוני למינון תרכיז הצבע הבסיסי ועוד חמישה ויברציוניים קטנים אשר ממננים את פיגמנטי ה– ™FluxQF לתיקון בזמן אמת. מינון הפיגמנטים מדוייק ביותר ומשתמש ביכולות ובטכנולוגיית המיקרו-מינון של ליעד. הבקרה מציגה את קריאות הצבע במרחב ה-L*a*b* ואת אחוזי המינון ומפיקה דו"חות הניתנים להורדה. 

ניתן לומר כי המערכת החדשה מאפשרת ייצור של חומר גלם ממוחזר PCR ברמת איכות גבוהה, אשר תעודד את שילובו במוצרים פלסטיים רבים. לאור הרגולציות המעודדות הגדלה אחוזי שימוש בחומרים ממוחזרים, לא פלא שהפיתוח החדש זכה להתעניינות רבה בתערוכת ה-NPE. 

למידע נוסף:
אורי אייזנשטיין,,050-521-4661 [email protected]