פתרון למגוון הפרעות זרימה במשפר עיבוד אוניברסלי חדש ללא PFAS

לאור הרגולציות החדשות, השיקה כפרית קו שלם של משפרי עיבוד PFAS free, הכוללים פתרון אוניברסלי לצד פתרונות מותאמים לבעיות ייצור שונות, וגם עמידות בטמפרטורה של עד 310 מעלות צלסיוס 

תמונה 1: בעיית זרימה של הצטברות היתך ביציאה מהדיזה. במקרים של הצטברות גדולה מאוד, התוצאה תהיה פני שטח מחוספסים מאוד.

תעשיית הפלסטיק קמה ביום בהיר אחד וגילתה כי ארה"ב הכניסה לתוקף רגולציות האוסרות על שימוש בחומרים המכילים תרכובות פלואוריות – PFAS (Per- and PolyFluoroAlkyl Substances), ואילו אירופה, אשר לא רוצה להישאר מאחור, מאמצת רגולציות אלו במהירות מסחררת. טוב, אולי זה לא היה כל כך דרמטי במציאות, אבל זה בהחלט היה מהלך מהיר בהשוואה להכנסה האיטית של רגולציות בדרך כלל. 

מהי הסכנה הבריאותית בחומרים המכילים PFAS?  

הקשר החזק פחמן-פלואור אינו מתפרק בקלות ונוטה להצטבר בסביבה או בגוף האדם. היות וחומרים פלואוריים הם מעכבי בעירה, הם משמשים לכיבוי שריפות, מתפזרים בטבע ומגיעים למקורות מי שתייה. מבדיקה שנערכה בארה"ב, עלה כי חומרים אלו נמצאו בגופם של אנשים אשר צרכו מי שתיה ממקורות אלו. מכאן הדרך לרגולציה הייתה קצרה. הבעיה היא שברשימת החומרים האסורים נמצאים כבר מעל עשרת אלפים חומרים והיא כוללת באופן גורף גם את הפלואורו-פולימרים, המשמשים כמשפרי עיבוד בתעשיית הפלסטיק. אלו הם פולימרים בעלי שרשרת ארוכה, אשר גודלם מונע הצטברות בגוף האדם. תעשיית הפלסטיק מנסה לשנות את רוע הגזרה, אך כרגע האיסור הוא גורף. 

האתגר בפיתוח משפרי עיבוד ללא PFAS 

משפרי העיבוד מתמודדים ביעילות עם בעיות ייצור שונות כמו שברי היתך, הצטברות חומר בדיזה, אי יציבות היתך ולחץ גבוה. בזכות האפיניות הטובה שלהם למתכות, הם מצפים את חלקי הבורג ומאפשרים זרימה טובה יותר של ההיתך. בהינתן האיסור לשימוש בחומרים אלו, מציעה כפרית חלופות PFAS Free אשר עונות לרגולציה, תוך שמירה על יעילות הייצור. 

פתרונות פורצי דרך ללא PFAS 

לא בכדי משפרי העיבוד שכולנו השתמשנו בהם עד עכשיו היו מבוססים על פלואור. הם נתנו פתרון אוניברסלי לבעיות הזרימה. הפתרונות החדשים ללא PFAS הקיימים בשוק בדרך כלל מציעים פתרון אינדיבידואלי לכל בעיית עיבוד. במאמץ פיתוח מיוחד, בשיתוף פעולה עם POLYFIL בארה"ב ו-CONSTAB באירופה, החברות בקבוצת כפרית, נמצא פתרון אוניברסלי ללא PFAS, אשר יכול להחליף את המשפרים הסטנדרטיים. לטובת אלו המבקשים למצוא פתרון להפרעת זרימה מסוימת בלבד, ניתן למצוא גם תרכיזים שכאלו בסל המוצרים. כמו כן, אפשר למצוא מענה גם עבור אלו המייצרים בטמפרטורות גבוהות של עד 310 מעלות צלסיוס. 

משפרי העיבוד מתאימים לכל סוגי היריעות, הלוחות והצינורות, ולשיטות העיבוד הנפוצות בתעשייה. יישום מעניין נוסף בו משפרי העיבוד החדשים מביאים ערך הוא שיחול יריעות HDPE MDO, המאפשר קבלת יריעות Mono-material. על ידי החלפת משפרי העיבוד המסורתיים בחלופות החדשות, ניתן לתרום לכלכלה מעגלית וייצור ידידותי יותר לסביבה. 

רבגוניות זו מאפשרת ליצרנים להתאים את משפרי העיבוד PFAS Free לדרישות הספציפיות שלהם, תוך השגת תהליכי ייצור אופטימליים ואיכות מוצר מעולה. למשפרי העיבוד יש אישורי FDA ו-EC למגע עם מזון. פתרונות אלו, המגיעים בזמני פיתוח קצרים במיוחד, מאפשרים ליצרנים לנווט בנוף המשתנה, ככל שהרגולציה ממשיכה להתפתח. לפיכך, תעשיית הפלסטיק יכולה להניע קיימות, יעילות ועמידה בדרישות, ולפתח עידן חדש של ייצור פלסטיק אחראי. 

למידע נוסף:
כפרית, רועי לוי, 054-648-7367, [email protected]