פולירם מתהדרת במעבדה מוצלחת במיוחד. ניתן לדמות בה תהליכים מורכבים ובמידה ולא יימצא המכשיר המתאים, ייבנה פרוטוקול בדיקה מיוחד. שירותיה פתוחים גם ללקוחות חיצוניים
אחת המחלקות החשובות של המפעל היא המעבדה אשר נותנת שירותים לגופים שונים במפעל כגון הפיתוח, הייצור, הלוגיסטיקה והשיווק. מעבדה המצוידת בציוד בדיקה מתקדם מהווה נכס אמיתי למפעל ואף עוזרת לקדם פרוייקטים ומוצרים מול לקוחות פוטנציאלים וקיימים.
בפולירם אפשר למצוא מעבדה כזו, בעלת ציוד מתקדם, אשר חלקו אף נקנה במהלך פרוייקטי פיתוח עבור לקוחות. הדבר מוכיח את החשיבות הגדולה שפולירם רואה בלקוחותיה והאמון ביכולות צוותי המעבדה והפיתוח. עמרי חמו, מנהל המעבדה בחברה מספר: "אחת התעשיות המרכזיות לה אנו מספקים מוצרים היא תעשיית הרכב. בתעשייה זו קיימות דרישות מאתגרות מהפלסטיק, בעיקר מבחינת עמידות בטמפרטורות גבוהות ונמוכות, ויכולת התמודדות עם אחוזי לחות שונים. חשוב לנו לדמות עד כמה שאפשר את תנאי הסביבה של הלקוח על מנת לדעת שאנו עונים על דרישותיו בצורה הטובה ביותר. על כן הצטיידנו במספר מכשירי מדידה מתקדמים. כמו כן בפולירם רואים ערך עליון בשמירה על מקצועיות הצוות, ומשקיעים בהדרכות מקצועיות, העשרות ולמידה".
חום? קור? לחות מרובה? בפולירם יודעים לדמות הכול
אחד המכשירים בתחום זה הוא תא האיקלום, אשר ניתן להכניס אליו דגמי בדיקה ולהעביר אותם מחזורי בדיקה בטמפרטורות ואחוזי לחות משתנים. טווח הטמפרטורות נע בין מינוס ארבעים מעלות צלסיוס ועד 180 מעלות. "לאחר שהדגמים סיימו את מחזורי החשיפה לטמפרטורה ולחות, הם נבדקים אצלנו בבדיקת מתיחה ונגיפה בהשוואה לסט דגמים אשר נשאר בטמפרטורת החדר. במידה וההבדלים קטנים, ניתן להניח בבטחה כי הפתרון שלנו עומד בדרישות הלקוח", אומר עומרי.
טכנולוגיה נוספת אשר יכולה לתת אינדיקציה על התנהגות הפלסטיק בטמפרטורות שונות היא היכולת לבצע בדיקות מתיחה בטווח של מינוס 30 עד ל-180 מעלות. את דגמי המתיחה מאקלמים כשעה בטמפרטורה הרצויה ואז מבצעים את הבדיקה בהתאם לתקן ISO 527. יכולת העמידה של פלסטיק בטמפרטורות גבוהות או נמוכות, מאפשר החלפה של חלקי מתכת כבדים גם במקומות חמים מתחת למכסה המנוע. ברכבים חשמליים, בהם כל חיסכון של גרם במשקל משמעותו עוד מרחק שהרכב נוסע בין הטענה להטענה, שילוב של חלקי פלסטיק הופך להיות משמעותי יותר ויותר. טמפרטורות נמוכות רלוונטיות במדינות קרות בהן הטמפרטורות יורדות מתחת לאפס.
הדמיית תנאי אקלים חיצוניים והשפעת קרינת השמש
קרני UV משפיעות על שרשראות הפלסטיק וגורמות לדגרדגציה בתכונות המכאניות והאופטיות. בפולירם ישנם מספר מכשירים לבדיקות בלייה: מכשיר QUV-A, וכן תא בלייה עם קרינת מנורת קסנון, אשר מדמה את השפעות קרינת השמש בצורה אמיתית יותר, כך שניתן לבצע קורלציה טובה בין שעות החשיפה במכונה ושנות החשיפה בתנאי סביבה אמיתיים.
"בדיקות אלו חשובות במיוחד למוצרי פלסטיק כמו מדי מים או מוצרי חשמל החשופים לתנאי סביבה חיצוניים: קרינת השמש, רוח, גשם, קור וחום. לאחר החשיפה בתאי הבלייה, אנחנו בודקים את המראה הוויזואלי של הדגם – צבע, סידוק, ברק. ניתן גם לבצע בדיקות מכאניות לאחר בלייה על מנת לראות את השפעת קרינת השמש".
בונים מכשירים בצורה עצמאית
למרות אהבתנו לתקנים, לעיתים ללקוחות יש תנאי בדיקה מיוחדים אשר מכשירי בדיקה סטנדרטיים פשוט לא עונים עליהם. "לא אחת בנה הצוות שלנו מכשירי בדיקה "Home-made" אשר עזרו לדמות את התהליך האמיתי שעובר המוצר. לדוגמה, פיתחנו במעבדה מכשיר שחיקה מכאנית שנבדק על ידי השוואה של אצטל ופוליקרבונט בשחיקה. דוגמה נוספת הייתה בפיתוח תרכובות להולכת חשמל משופרת המתאימות לצביעה אלקטרוסטטית הנפוצה בתעשיית הרכב. שם הצלחנו לבצע קפיצת דרך משמעותית בפיתוח לאחר בניה של ציוד הדמיה מתאים".
שירותי המעבדה זמינים גם ללקוחות חיצוניים
מעבדת פולירם עובדת 24/7 ובהיותה יצרנית חומרי גלם, יש לפולירם יכולת ייחודית בביצוע הנדסה לאחור. בנוסף לשירותים למחלקות הפנימיות, המעבדה זמינה גם ללקוחות חיצוניים הזקוקים לבדיקות מעבדה בלתי תלויות שנעשות על ידי צוות מיומן.
למידע נוסף,
פולירם, עמרי חמו, [email protected]