המהלך הוא חלק משיתוף פעולה עם תאגיד המיחזור תמיר, שמטרתו לעודד את הצרכנים למחזר אריזות. באותה הזדמנות אסם מסירה את עטיפות הצלופן ממוצרי הפודינג והג'לי – חיסכון של 12 טון צלופן בשנה, לטובת איכות הסביבה
במסגרת שיתוף פעולה עם תאגיד המיחזור תמיר, מתחילה אסם-נסטלה לשלב על אריזות מוצריה סמלים של פחי המיחזור הרלבנטיים למוצר. המוצרים הראשונים שיסומנו הם מוצרי הפודינג והג'לי, ויטמינצ'יק וסלטי צבר. עד סוף השנה יסומנו גם אריזות מוצרים נוספים, ביניהם: כל מוצרי הבמבה, ביסלי, אפרופו, דובונים, אבקות מרק, שקדי מרק, קטשופ, אבקות תיבול, פתי בר, עוגיות פיטנס, עוגות הבית, לחמית, פריכיות, בונז'ור ולתנור. באותה הזדמנות אסם מסירה את עטיפות הצלופן ממוצרי הפודינג והג'לי – חיסכון של 12 טון צלופן בשנה, לטובת איכות הסביבה.
אורח החיים המודרני מוביל ליצירת כמויות עצומות של פסולת, כך שכל אדם בישראל מייצר בממוצע כ-2 ק"ג פסולת ביום, שהם כ- 730 ק"ג בשנה וכלל תושבי המדינה מייצרים כ- 6.75 מיליון טון פסולת ביתית לשנה. עוד עולה מנתוני המשרד להגנת הסביבה כי פלסטיק מהווה 41.1% מנפח הפסולת בישראל, נייר – 15.8% וקרטון -12.25%.
למרבית חומרי האריזה ידרשו מאות שנים בטרם יתכלו, וחלקם לא יתכלו לעולם. פסולת שאינה מטופלת כראוי, עוברת להטמנה וכך תופסת מקום יקר ומזהמת את הקרקע, את מי התהום ואת האויר. על מנת למזער את הנזק הסביבתי, הוצבו בערים וביישובים פחי מיחזור בצבעים שונים, באמצעותם ניתן להפריד בין סוגי האריזות ולהעבירן למיחזור. סימון פחי המיחזור ינחה את הצרכנים מה הוא פח המיחזור המתאים: אריזות נייר יקבלו סימון של פח כחול, אריזות זכוכית יקבלו סימון של פח סגול, אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה יקבלו סימון של פח כתום.
לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה: " למרות האתגרים שמציבה הקורונה, חשוב להחזיר למודעות הציבורית את חיוניות ההגנה על הסביבה ולא לתת לשיח על הנגיף לטשטש את דחיפות הנושא. הפרדת הפסולת הביתית דורשת מאמץ קטן ותרומתה לסביבה עצומה. מעבר לסימון, אנו עושים מאמץ אדיר להפוך את כל האריזות שלנו לברות מיחזור או שימוש חוזר: עד סוף השנה נגיע לכמעט 70% ועד 2025 ל-100%. במקביל, אסם-נסטלה הציבה לעצמה יעדים שאפתניים לשמירה על הסביבה ובכלל זה אפס הטמנת פסולת כבר בשנת 2020, חיסכון בצריכת המים, וצמצום הפליטות ממפעלי החברה."
רני איידלר, מנכ"ל תאגיד מיחזור האריזות תמיר אומר כי: " אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם אסם כחלוצה בהטמעת סמלי המיחזור על מוצריה. באירופה מפרידים אריזות למיחזור כבר 30 שנה, ואילו בישראל התהליך רק החל ואנו מעריכים שרק אחת מתוך 6 משפחות מפרידה אריזות באופן קבוע. פוטנציאל ההפרדה עוד גבוה ולכן קיימת חשיבות רבה להסברה איזו אריזה מיועדת לאיזה פח. עד סוף 2020 לכ- 5 מיליון תושבים בישראל יהיה פח כתום למיחזור קרוב לבית. אנו דואגים שכל האריזות מהפחים הכתומים ייאספו בנפרד, יועברו למיחזור ויהפכו למוצר חדש."