חומרי ה-Non-Prime של Borouge מגיעים לישראל

חברת KASA קיבלה את האישור לשווק את המוצרים בישראל. מדובר בחומרי גלם מעולים, בתוליים, במחיר נמוך ממחיר חומרי ה-Prime. הדבר יחזק את יכולת התחרות של תעשיית הפלסטיק המקומית 

תמונה 1: מפעל Borouge באבו-דאבי.

יצרניות חומרי הגלם הפלסטיים מייצרות מיליוני טונות בשנה. אולם למרות הרצון לשמור על הדירות של כל אצווה, גם להן יש מוצרים סופיים החורגים מהמפרטים המוצהרים. חומרים אלו נקראים Non-Prime. גם אם מדובר בשברי אחוזים, תפוקות הענק של הריאקטורים, מביאות לכמויות לא מבוטלות של חומרים אלו. הם יכולים להתאים לחברות בעלות תהליך ייצור גמיש המקבל אליו טולרנסים פחות הדוקים, כזה שיכול לערבב איכויות שונות ועדיין להוציא מוצר סופי איכותי. כך התפתח שוק גדול הסוחר בחומרים אלו. המוטיבציה היא כמובן כלכלית, כאשר עלות החומר נמוכה בהשוואה לחומר רגיל והשימוש בו משפר משמעותית את יכולת התחרות של החברה היצרנית. חומרי ה-Non-Prime מחולקים למספר קטגוריות, בהתאם למרחק מהמפרטים, וההבדלים במחיר לעומת חומר גלם סטנדרטי יכולים לנוע מאחוזים בודדים ועד מספר דו ספרתי של אחוזים, עבור האיכויות הנמוכות. 

חברת KASA, חברת בת של כפרית ו-SJD, קיבלה לאחרונה את כל האישורים למכור בישראל את מוצרי ה- Non- Prime של חברת Borouge, אחת היצרניות הגדולות בעולם של פוליאולפינים ליישומי תשתיות, אריזה, אלקטרוניקה, צנרת ועוד. השימוש הפוטנציאלי בחומרי ה-Non-Prime נאמד בכמות של אלפי טונות בחודש של PP ו-PE, ליישומים השונים 

תהליך ארוך וקבלת אישור אקסלוסיבי 

קבלת אישור המכירה לא הייתה עניין של מה בכך. "תהליך האישורים היה קפדני ביותר וארך כמעט שנתיים", מסביר רביב ספיר, יו"ר החברה. "אני מאמין כי העובדה שחברת SJD הינה מפיץ מצליח של חומרי הגלם הבתוליים של Borouge סייעה לקבלת האישור היוקרתי המיוחל". Borouge מאשרת את המפיצים המורשים להפיץ את מוצריה במספר מוגבל, לכן אישור זה ממחיש את המחויבות של Borouge לשוק הישראלי. "בתקופה הקרובה אנחנו נפנה ללקוחות משמעותיים בתעשייה הישראלית במטרה להציע להם לקחת חלק בפעילות חדשה זו".  

גידול משמעותי במכירת חומרי Non-Prime  

העיסוק בחומרי גלם אלו אינו חדש ל-KASA ובעבר נמכרו חומרים שהגיעו בעיקר מארצות הברית. עם התגברות האיום החות'י באזורנו, דבר שהשפיע גם על ההובלות מארה"ב, פעילות זו התמעטה. כעת יכולה KASA להציע חומרי גלם באיכות גבוהה מאוד עם אספקות רציפות ומהירות. "אני מאמין שפעילות זו תהיה משמעותית לתעשייה הישראלית. עלות חומר הגלם מהווה מרכיב עיקרי בעלויות המוצר הסופי והיצרנים בישראל יוכלו להיות תחרותיים יותר. אנחנו שואפים לעבוד בהזמנות Back to back, אולם במידה ותהיינה הזדמנויות טובות במיוחד, נרכוש חומרים למחסן חומרי הגלם הגדול שלנו, כאשר כל ההפצה תתבצע בסיוע המערך הלוגיסטי המוצלח של כפרית", מסכם רביב. 

למידע נוסף:
KASA, אילן אשכנזי, [email protected] ,054-464-7801