באירוע הוצגו מגמות חדשות ברגולציה הגרמנית והאירופאית, לצד פתרונות פולירם התומכים במגמות אלו: תרכובים עם טביעת רגל פחמנית שלילית, חומרים ממוחזרים ו-PP היברידי עם סיבי זכוכית ארוכים להחלפת PA
בנוף הציורי של טירת בלומנטל, אשר נמצאת לא הרחק ממינכן שבגרמניה, קיימה פולירם בתחילת יוני יום עיון לתעשיית הרכב הגרמנית שיועד לשותפים, לקוחות ומומחים מהתעשייה. האירוע התמקד (איך אפשר שלא) במגמות סביבתיות, שינויים רגולטורים, ופתרונות פולירם המספקים להם מענה.
כבר שמעתם על רגולציה שמקלה את ההגבלות?
"בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינויים ברגולציה בתחום הרכב", מספרת גבריאלה מרציפרו, מנהלת חטיבת הפוליטרון בפולירם. "במקום להמשיך ולהכביד, היא מתאימה את עצמה יותר למציאות. כך מעכשיו ניתן לשלב גם חומרים ממוחזרים מפסולת תעשייתית, למרות שיש עדיפות לשילוב PCR. התגמשות נוספת נראית גם בנושא אחוז שילוב חומרים ממוחזרים ברכב. זאת מתוך הבנה כי התחרות אל מול תעשיית הרכב הסינית – אינה הוגנת. שם אינם משיתים דרישות רגולטוריות דומות על היצרנים, וכך זוכים ליתרון משמעותי ולחיזוק יכולת התחרות אל מול היצרן האירופאי הכבול".
גם רגולציית ה-Altauto (תקנות אירופאיות וגרמניות המסדירות את הטיפול ברכבים שיצאו מכלל שימוש ומבוססות על התקן האירופי 2000/53/EC) הוצגה ביום העיון. זו נוגעת גם בהיבטים הקשורים לכלי רכב חשמליים כמו אחריות יצרן מורחבת על סוללות, כולל פירוק, מיחזור ומימון הטיפול בהן תוך קביעת יעדים כמותיים למיחזור המתכות הנמצאות בשימוש. הרגולציה הופכת להיות מחייבת, תחול גם על רכבים מסחריים קלים, ותכיל גם חובת תיעוד לחומרים הנמצאים בשימוש ברכב.
ממוחזר – אבל בלי ריח בבקשה
על מנת להשלים את התמונה, הוזמנו להרצות גם אנשי מקצוע ממעבדת בדיקות הפליטה IMAT UVE. "כאשר משלבים חומרים ממוחזרים בחלל הרכב, נושא פליטת הנדיפים משמעותי, במיוחד במדינות חמות", מסבירה גבריאלה. "לאחר הבנת האתגרים ושיטות הבדיקה הצגנו את הפתרונות של פולירם בתחום. אנחנו נעזרים במעבדות IMAT UVE לבדיקות ואישורים של החומרים שלנו, וכולם עומדים בהצלחה באתגר, כולל החומרים בעלי אחוז חומר ממוחזר גבוה".
הרצאות נוספות היו של ספק חומרי גלם ממוחזרים של פולירם, המספק PP ממוחזר שמקורו מפקקי בקבוקים וכן נציג חברת ה-TIER 1, Dräxlmaier, שהסביר על שילוב סיבים טבעיים בחלקי רכב.
אין מה לדאוג, יש Polytron Hybrid
החלק הטכנולוגי של האירוע הועבר על ידי נציגי פולירם, בשיתוף עם חברת הבת הגרמנית שלה, Polyram MCT והתמקד בשלוש משפחות של פתרונות:
- RamReduce: תרכוב המשלב את החומר UBQ, המבוסס על פסולת PCR ביתית, ומציע טביעת רגל פחמנית שלילית.
- Karilen-E ו-Karilen-P: תרכובים המבוססים על TPE ו-PP (בהתאמה) המשלבים גם חומר ממוחזר, טלק וסיבי זכוכית.
- Polytron Hybrid: תרכוב המבוסס על PP עם סיבי זכוכית ארוכים (LGF) בעל תכונות וביצועים גבוהים במיוחד, אשר יכול לשלב גם אחוזים גבוהים של חומר גלם ממוחזר.
התעניינות גוברת מצד הקהל נרשמה בהצגת המוצר ההיברידי. "מדובר ב-Drop in Solution", מספרת גבריאלה, "PP המשמש להחלפת PA משוריין בסיבי זכוכית קצרים, ללא צורך בשינוי של תנאי הייצור. היתרונות ברורים, זוהי אלטרנטיבה עדיפה תמחירית וסביבתית שיכולה לשלב גם חומרים ממוחזרים. הביצועים טובים היכן שתרכובים מבוססים PP עם סיבי זכוכית קצרים כושלים. לחומר ההיברידי פני שטח מצוינים על אף השימוש ב-LGF, ובזכות עמידותו הגבוהה ל-UV ולתנאים חיצוניים, הוא משמש גם לפנים וגם לחוץ הרכב.
פולירם ממשיכה להתרחב – גם במזרח אסיה ובארה"ב
את המפגש ניצלה פולירם גם כדי לעדכן את לקוחותיה בהתפתחות החברה למזרח. "יובל פלג המנכ"ל הציג את המפעל בתאילנד אשר בנייתו הולכת ונשלמת בימים אלו והוא אמור להיפתח לקראת סוף 2025. זאת בנוסף לתהליכי התפתחות בארה"ב, הכפלת שטח המפעל, רכישת 49% הנוספים מהמפיץ בארה"ב והשלמת יכולות הייצור של שלושת חטיבות המוצרים שלנו".
"האווירה הנהדרת, מזג האוויר הנעים והטירה העתיקה היוו רקע מושלם לחדשנות שהוצגה בין כתליה", מסכמת גבריאלה.
למידע נוסף:
פולירם, עמית קורן, [email protected]