שיתוף בפעולה: יצרנית התבניות Erwes Reifenberg מרחיבה את המרכז הטכנולוגי שלה עם מכונה נוספת מבית ENGEL

החברה מתמחה בייצור תבניות מורכבות ומרובות מובלעות, בייחוד לפקקים, בקבוקים ואריזות. לאחרונה הותקנו שלוש מהתבניות שלה אצל לקוחות ישראלים 

תמונה 1: רן סתיו, מנכ"ל ארן בבדיקות קבלת תבנית של Erwes Reifenberg במפעל בגרמניה.

אין ספק כי הדרישות מיצרני התבניות הולכות ועולות משנה לשנה. חברת Erwes Reifenberg הגרמנית היא אחת מהחברות הוותיקות והמנוסות בייצור תבניות לתחום האריזה והפקקים. בארץ הותקנו לאחרונה על ידי ארן, המייצגת את Erwes Reifenberg, שלוש תבניות מתוצרתה בחברות בתחומי אריזות הקוסמטיקה והמדיקל. 

Erwes Reifenberg מעידה ממקור ראשון על האתגרים שהתעשיית ייצור בתבנית חווה: "היו לנו שני פרויקטים גדולים שהשלמנו בהצלחה בשנת 2020, אך הם דחפו אותנו לקצה גבול היכולת עם מכונת ההזרקה הקיימת שלנו. גם מבחינת תפוקה, היינו חייבים להרחיב את יכולות הייצור, בשל הדרישה הגוברת. בין השאר לתבניות גדולות ממדים גוברת, במיוחד בשוק הצפון אמריקאי", מספר ג'ון ארווס, מנכ"ל החברה. 

המכונה הוותיקה והטובה בה השתמשו, ENGEL e-motion 110, הייתה חייבת לקבל גיבוי נוסף. "כאשר מדובר בהשקעות חדשות, אנו מעדיפים להקשיב לצוות שלנו. הייתה לנו חוויה מצוינות עם מכונת ENGEL – במיוחד בשימוש ביחידת הבקרה. אתגרנו את השימוש במכונה בעבודה בסט-אפים מרובים בעבודה יומיומית והיא צלחה את זה בכבוד", אומר ג'ון. 

כפתרון, רכשה החברה מכונה נוספת של ENGEL, ה-ENGEL e-speed 550 ההיברידית עם כוח נעילה של 550 טון. המכונה מתאימה לביצועים גבוהים בתחום האריזות דקות דופן, ומתאימה לזמני מחזור קצרים של 2.5 שניות. 

האתגר בחירת המכונה המתאימה לדרישות של Erwes Reifenberg 

Erwes Reifenberg מתמחה בייצור תבניות מורכבות ומרובות מובלעות, בייחוד לפקקים, בקבוקים ואריזות. לחברה בנוסף מחלקה לתיקון תבניות, כולל של חברות אחרות. על מנת להבטיח איכות ברמה הנדרשת, היא מבצעת בחינה מדוקדקת של התבניות במרכז הטכנולוגי שלה לפני שליחה ללקוח. "אנחנו מבטיחים זמני מחזור קצרים במיוחד, עם טולרנסים קטנים ומדויקים במיוחד עבור לקוחותינו", מציין הוק, מנהל המכירות של החברה, "לכן ביצועי המכונה חייבים לעמוד בדרישות הללו". 

תמונה 2: רן סתיו, מנכ"ל ארן ואלון לרמן, מנהל מחלקת מיכון בארן בבדיקות קבלת תבנית של Erwes Reifenberg במפעל בגרמניה.

הבחירה ה-ENGEL e-speed 550 הוכיחה את עצמה, וזמני המחזור הצליחו להגיע לפחות משתי שניות במקרים מסוימים. למכונה יתרונות נוספים, כגון מערכת נעילה חשמלית עם צריכת אנרגיה נמוכה במיוחד, זרקן חשמלי עם הנעת סרוו. בנוסף, המרווח גדול מאוד בין הקולונות, שעומד על 1050 מ"מ, מאפשר עבודה עם תבניות גדולות במיוחד. אזור התקנת התבנית במכונה נקי לחלוטין מגריז, וחיפויים על מערכת הנעת ה-Toggle מונעים זיהום של המוצר בתבנית. התנועות במכונה מתבצעות במקביל לחסיכון משמעותי בזמן המחזור. 

לבחור את התבנית המתאימה למכונה, והמכונה המתאימה לתבנית 

בחברה, מייעדים את מכונת ההזרקה החדש לבחינת תבניות לאריזות של מוצרי טיפוח, תרופות, ואריזות דקות דופן. המכונה החדשה הוותיקה תמשיך לשמש עבור תבניות קטנות יותר. "אנחנו מסוגלים לייצר את התבנית המתקדמת ביותר, אבל ללא מכונת הזרקה עם הביצועים המתאימים, הפוטנציאל של התבנית לא ימומש. התאמה מדויקת בין מכונה ותבנית היא שם המשחק" מסכם מייקל ויזינגר, מנהל המכירות של אגף האריזה והמדיקל ב-ENGEL.  

למידע נוסף:
ארן מחקר ופיתוח, אלון לרמן, [email protected] ,054-664-5770