העתיד כבר כאן! פורטל לקוחות חדש של ARBURG שרלוונטי יותר מתמיד

חברת ARBURG הגרמנית משיקה את שירות ArburgXworld שלה גם בישראל לאחר תקופת הרצה מוצלחת בגרמניה. מדובר בפלטפורמת שירות חדשנית המאגדת שירותים ואפליקציות רבות של החברה וניתנת להפעלה מכל מחשב, טלפון או טאבלט

פורטל הלקוחות החדש הופך את העבודה עם מכונת ההזרקה לנוחה יותר ברמה יום-יומית.

אמצע יום עבודה. יש הרבה הזמנות לייצור והלחץ בשיאו. פתאום נורת התקלה האדומה מהבהבת מעל אחת ממכונות ההזרקה. ומעכשיו מתחיל סרט ידוע מראש: יש לקרוא לצוות האחזקה שיטפל בבעיה, לא תמיד יודעים מה קרה למכונה, לעיתים יש צורך בהחלפת חלק ואז צריך ליצור קשר עם הספק/סוכן המקומי, אשר בתורו ייתכן ויצטרך לייבא את החלק מהספק המקורי בחו"ל, לפעמים יש לחכות לתמיכה טכנית של הספק כי צוות האחזקה אינו מיומן די לטפל במכונה וכו' וכו'… עכשיו קחו את כל זה ותוסיפו כאן פקטור קורונה שמקשה על אינטראקציות אנושיות.

כבר הבנתם, מדובר בתהליך הצורך זמן כאשר לעיתים המכונה יכולה להיות מושבתת ימים בהמתנה לתיקון. לא חבל? הדבר מוריד את התפוקות ומשפיע על שורת הרווח. אם רק היה אפשר לפשט את התהליך? דמיינו לכם שניתן היה ליצור קשר מיידי וישיר עם הספק שמכיר את המכונה כמו את כף ידו. הדבר היה מביא  לחסוך בזמן, עצבים וכסף.

לו היה לי ArburgXworld?

ובכן, ממש עוד מעט זה הולך להשתנות! חברת ARBURG השיקה את שירות arburgXworld. השירות התחיל עוד במרץ 2019, אולם הוא היה זמין כפיילוט בגרמניה בלבד. עכשיו אנחנו שמחים לדווח שבמהלך שנת 2021, השירות מתרחב למדינות רבות נוספות בעולם באופן הדרגתי, ובכללן ישראל.

מדובר למעשה באפליקציית ענן המקשרת את החנות הווירטואלית, מרכז המידע, מרכז השירות, וטיפולי התחזוקה הצפויים במקום אחד. האפליקציה זמינה מכל מכשיר, מחשב, טאבלט וטלפון סלולרי. הפורטל מכיל פונקציות ללא עלות ואפליקציות נוספות קיימות בתשלום. הוא זמין ברחבי העולם ב-18 שפות שונות אולם לצערנו עברית לא אחת מהן. בכל זאת, הם השאירו משהו לשפר בעתיד :).

ארבע חבילות שימוש שונות

לאחרונה הציעה החברה ארבע חבילות לפלטפורמת: חבילה בסיסית, חינמית, ועוד 3 חבילות בתשלום עם שירותים נוספים עליהן נרחיב בהמשך. המטרה של כולן – להגביר את היעילות בייצור באמצעות דיגיטליזציה. לקוחות ARBURG יוכלו להתחבר לפורטל, להתחבר למכונה עם מספר סידורי, להשתמש בשרטוטים ורשימת חלקי חילוף, לפתוח קריאות שירות או דרישה לחלפים שיגיעו לסופאד, נציג ARBURG בישראל, לצפות בתיק מכונה ובתיעוד החלקים והקריאות שנצרכו לגביה ועוד שלל שירותים נוספים.

רלוונטי במיוחד בזמן קורונה

למרות החיסונים, המגפה ממש לא מאחורינו. בזמנים כאלו, הפלטפורמה הזו נהייתה רלוונטית יותר מתמיד. תעשיות רבות עברו דיגיטליזציה מואצת, עבודה מהבית היא כבר לא מילת גנאי וכולנו התרגלנו לבצע פגישות ושיחות במקום פנים מול פנים – בשיחות וידיאו. ARBURG, בהיותה מובילת דרך כבר מזמן זיהתה את הצורך הזה בשוק ופעלה רבות לפיתוח מואץ והשקה של פלטפורמה דיגיטלית התומכת גם בעידן "תעשייה 4.0" שמחבר את כל המכונות ברחבי העולם. בנוסף, הפלטפורמה ידידותית ומתאימה לשימוש כמעט לכל אחד, החל במפעיל המכונה ועד לבכיר המנהלים ואנשי שיווק היות והיא מאגדת בתוכה מספר רב של אפליקציות אשר נרחיב עליהן מיד.

מה נותן לנו "פורטל הלקוחות" החדש?

כפי שנאמר, פורטל הלקוחות זמין לעובדים מתחומים רבים, כולל מתחום הרכש, תפעול ואחזקה והייצור. חבילת השירותים הדיגיטלית מוצעת בארבע חבילות:

  • בסיסית: החבילה ללא עלות ללקוחות ומכילה אפליקציות כגון "מרכז המכונה", "מרכז השירות", "שירות עצמי", "חנות" ו"לוח שנה". האפליקציות מציעות מעקב אחרי מועדי תחזוקה, סקירה של מכונות שונות, היסטוריית השירות ועוד. ניתן להזמין חלקי חילוף וכרטיסי תחזוקה בכל שעה של היממה ואף להזמין אונליין חלק מהמכונות שהחברה מציעה.
  • פרימיום: חבילה מורחבת, בתשלום, אשר בה ARBURG מציעה מגוון כלים להגדלת זמינות המכונה. לדוגמה, באפליקציה "VirtualControl", המשתמש יכול לבצע סימולציה של בקרי המכונה על מחשב או טאבלט ולקבוע תנאים שונים לסט-אפים, לבצע אופטימיזציה לתהליך העבודה  או להדריך עובדים. כמו כן יש הרחבה לאפליקציות "מרכז המכונה" ו"שירות עצמי" אשר יציעו גם שירות שיחות וידיאו.
  • פרימיום פלוס: חבילה זו מציעה גישה למאגר מידע מורחב של החברה וכלי חישוב מעניינים אשר יכולים להפחית את הזמן של תהליכי תכנון ייצור, הכנת לעבודה והבטחת איכות כמו גם פיתוח מוצר ומכירות. אפליקציית "MachineFinder" מסייעת לבחור את הציוד המתאים ללקוח בהתבסס על המידע שהוא מספק על טכנולוגיית העיבוד וחומרי הגלם שלו.
  • Connect: חבילה זו מציעה הרחבות הקשורות במכונה עצמה, בתחום אינטגרציית המידע. ניתן לראות לוחות מידע של מכונות Allrounder שונות, המחשות של תהליכי עבודה וניתוח מגמות. המידע נשאב מהמכונה אל האפליקציה.
מכונת Allrounder 270 S – המכונה הראשונה שהלקוח יכול לאפיין ולהזמין און-ליין דרך פורטל הלקוחות.
מומחי החברה מספרים

בריאיון שנערך עם בנג'מין פרנץ, מנהל הפתרונות הדיגיטליים וסטפן רייך, מנהל מחלקת פיתוח פתרונות IT הם אומרים כי הפלטפורמה התקבלה בצורה טובה מאוד בקרב הלקוחות והם מרגישים כי היא מביאה איתה ערך מוסף אמיתי. אומר בנג'מין פרנץ: "העובדה כי חלק לא קטן של הפלטפורמה הינו חינמי לחלוטין מאפשרת ללקוחותינו להתנסות בה ללא חשש וללא סיכון. רבים מדווחים על עלייה ביעילות המכונות. בעקבות ההרצה המוצלחת בגרמניה, אנו רואים ביקוש לפלטפורמה גם בארה"ב, צרפת ומזרח אירופה". בנוסף רייך מציין כי: "חברות רבות נמנעות מנסיעות לחו"ל או ביקורים של אנשים חיצוניים עקב וירוס הקורונה. לכן אנו מציעים שירות תמיכה מרחוק ע"י מומחים מטעמינו ובסוף תהליך השירות יוצא דו"ח מפורט ללקוח."

שירותי הדרכה, Tutorials, למשתמשים השונים להכרת אפליקציות שונות בפורטל זמינים גם הם. ואם מישהו חושש לרגע מאבטחת המידע הזורם בפלטפורמה מציינים המומחים כי המידע מאובטח ומוגן ע"י הפרוטוקולים המתקדמים ביותר והוא זמין ללקוחות החברה בלבד.

תמיכה גם בישראל

לסיכום, נראה כי העתיד כבר כאן, לפחות עבור לקוחות ARBURG. חברת סו-פאד, המייצגת את ARBURG בישראל, הינה חלק בלתי נפרד ממערך השירות ללקוחות החברה גם בפלטפורמת השירות החדשה.

באמצעות תקשורת מרחוק יעברו מומחי ARBURG עם הלקוח על מאפייני המכונה שלב אחרי שלב.

למידע נוסף:

SU-PAD, איציק חרש, 052-357-5499, [email protected]