הרכישה משרתת את קבוצת Faerch בשני מישורים, האחד, הגדלת דריסת הרגל שלה בשוק האמריקאי בו רואה החברה כיוון התפתחות עתידי והשני, פתיחת שער למזרח באמצעות אתר הייצור בישראל. זו הפעם הראשונה ש-Faerch יוצאת מגבולות אירופה כחלק מאסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח שלה והנעת כלכלה מעגלית
21 יולי, 2021
מפעל mcp בקיבוץ המעפיל. קרדיט: mcp
קבוצת Faerch, הספקית המובילה בדנמרק ואירופה לפתרונות אריזה קשיחים לתעשיית המזון, מודיעה היום על רכישה חדשה של MCP הישראלית שבסיסה בקיבוץ המעפיל. עד עכשיו החזיקה Faerch ב-16 אתרים המפוזרים באירופה בלבד. הרכישה של MCP מביאה לשינוי מציאות זו.
MCP הישראלית הייתה בבעלות קבוצת פלזית-פוליגל (50.1%) וקיבוץ מעפיל (49.9%). החברה מחזיקה בשני אתרי ייצור, האחד בארץ בקיבוץ המעפיל והשני באינדיאנה שבארה"ב. זה האחרון הוקם רק לפני כשלוש שנים. הוא הגדיל את כושר הייצור של החברה בישראל ב-30% ונראה כי הוא מהווה חלק חשוב בגינו רכשה Faerch את החברה. לצידו, המפעל בישראל יהוו ל-Faerch כיוון התפתחות נוסף ויפתח לה שער להרחבת הפעילות מול מדינות המזרח.
MCP היא חברה וותיקה שהוקמה לפני יותר מ-40 שנים. החברה מונה כ-200 עובדים ומתמחה בייצור מגשיות לתעשיית המזון כאשר ייחודה הוא במגשיות CPET שתופסות את עיקר נפח הייצור. לצידם יש גם מגשיות מ-PP ו-APET. בעידן בו מיחזור פלסטיק מסחק תפקיד חשוב בהתפתחות של החברה, מגשיות ה-PET צוברות תאוצה. אלו מתאימות למיחזור מכני וניתן לכבל אישור מגע עם מזון של החומר הממוחזר.
"אנו מצפים מאוד לשלב כוחות עם Faerch. הם מאפשרים לנו לשפר עוד יותר את היצע המוצרים שלנו ולתמוך בלקוחותינו בדרכם לעבר אריזות מזון ברות קיימא", אומר נתן וילנר, מנכ"ל MCP. "עם הבעלות החדשה של Faerch, אנו מקבלים גישה ליכולות חדשות לחלוטין המסייעות לנו לענות על הביקוש הגואה", הוא ממשיך.
"אנו מקדמים בברכה את MCP ואת עמיתינו החדשים לקבוצת Faerch", אומר לארס גייד הנסן, מנכ"ל קבוצת Faerch. "הפתרונות הסביבתיים שלנו ישלימו את מגוון המוצרים של MCP. הם יציבו אותנו בחזית הפיתוח של אריזות מזון הניתנות למיחזור, גם מעבר לאירופה", הוא ממשיך. "בכלכלה מעגלית, אריזות המזון מיוצרות מתוכן ממוחזר ומחוזרות חזרה לאריזות מזון חדשות במספר אינסופי של מחזורים. MCP תשמש אבן דרך עבורנו לכניסה לשוק האמריקאי החשוב, אשר נאמד בכ-55 מיליארד דולר. הייצור המקומי בארה"ב יאפשר לנו לתמוך בקמעונאים, בעלי המותגים וייצור המזון ולקדם כלכלה מעגלית אמיתית בשוק אריזות המזון בארה"ב".
העסקה צפויה להיסגר תוך שלושה חודשים, בכפוף לתנאי סגירה מקובלים ולאישור רגולטורי.