רונן אלעד במגעים מתקדמים לרכישת מניות פלסטופיל מקיבוץ הזורע

אם העסקה תתממש במלואה, השליטה על חברת פלסטופיל תעבור לידיי אלעד שיחזיק 42% ממניותיה בתמורה לכ-41 מיליון ש"ח

חברת פלסטופיל פרסמה היום כי קיבלה הודעה מקיבוץ הזורע, בעל השליטה בחברה המחזיק 67% ממניותיה, על מגעים מתקדמים לרכישת אחזקת הקיבוץ על ידי איש העסקים רונן אלעד. לרכישה שני שלבים. בשלב הראשון ירכשו 18.6% ממניות החברה בתמורה לערך של 15 מיליון ש"ח. עסקה זו משקפת שווי חברה של 80 מיליון ש"ח. בשלב השני, תינתן אופציה לשלוש שנים בה יוכל רונן אלעד להגדיל את אחזקותיו בחברה ולרכוש כ-25% נוספים של החברה בעסקה המשקפת שווי חברה של 110 מיליון ש"ח. שווי זה גבוה משווי החברה כיום. הסכם הרכישה ילווה גם במעורבות פעילה של רונן אלעד בניהול החברה.

אם העסקה תתממש במלואה, השליטה על חברת פלסטופיל תעבור לידיי אלעד שיחזיק 42% ממניותיה בתמורה לכ-41 מיליון ש"ח. קיבוץ הזורע, ישאר עם 25% ממניות החברה. העסקה אושרה על ידי מוסדות הקיבוץ המוכרים.

איש העסקים רונן אלעד מחזיק בקבוצת מגוון המתמחה בייצור וסחר אלקטרוניקה. את החברה רכש ב-2015 ומאז הביא לגידול משמעותי בהכנסותיה הן באמצעות גידול אורגני והן באמצעות רכישות של חברות נוספות בתחום. האחרונה שבהן הייתה חברה סינרג'י שנרכשה במאי 2021 ומתמחה בייצור כבלים להולכת חשמל. בנוסף, הוא חלק מצוות הבעלים ברשת שילב וכן של רשת ג'מבו.

חברת פלסטופיל עברה מספר שנים מאתגרות אולם בשנתיים וחצי האחרונות, עם כניסתם לתפקיד של יצחק גולדנברג כיו”ר הדיריקטוריון ואיציק בן חנן כמנכ”ל החברה נעשו מספר צעדי התיעלות ושיפור משמעותיים והתוצאות נראות בשטח. החברה עומדת על תזרים מזומנים חיובי ופעילותה עברה לרווח החל מהרבעון השלישי של 2019. ברבעון הראשון של שנת 2021 דיווחה החברה על רווחים של 1.67 מיליוני ש”ח. זאת בהשוואה לרווח של 712 אלפי ש"ח ברבעון המקביל דאשתקד.

לפני פחות משנה יצאה החברה לסבב גיוס נוסף בבורסה ושם קיבלה פעם נוספת את אמון הציבור. בסבב זה גוייסו 11 מיליון ש"ח. מטרתו הייתה להוציא את החברה מרשימת השימור אליה נכנסה ביולי 2017, ולתמוך בחזונה האסטרטגי שכלל הגדלת הנוכחות הפיזית בשוק בארה”ב. בצד הטכנולוגי הרחיבה החברה את סל מוצריה הניתנים למיחזור במטרה לשמור ולתרום לכלכלה מעגלית ולשמירה על הסביבה.