פלסטופיל גייסה 11 מיליון ש"ח להמשך הצמיחה

לצד שיפור ניכר בתוצאות הכספיות במשך השנה האחרונה, חברת פלסטופיל בקיבוץ הזורע הנפיקה מניות חדשות לציבור. בסבב גיוס זה גייסה החברה כ-11 מיליוני ש"ח. ההנפקה צפויה לתמוך בהמשך פיתוח פעילות החברה בארה"ב, תגדיל את אחוז המניות שברשות הציבור ותוציאה מרשימת השימור

חברת פלסטופיל מתמחה בייצור אריזות גמישות לתעשיית המזון. שוק זה הראה עלייה בדרישה בתקופת הקורונה עם הגידול בביקוש למזון לצריכה ביתית כאשר ההערכה לצמיחה עולמית עומדת על 5.7% לשנה. בעל השליטה בחברה הוא קיבוץ הזורע שהחזיק לפני ההנפקה כ-77% ממניותיה כאשר 8% מוחזקות בידי הציבור. לחברה 4 אתרים הפזורים בשלוש יבשות: האתר המרכזי בקיבוץ הזורע, אתר ייצור נוסף בישראל בשדה נחום ולצידם שלוחת ייצוא באירופה, בהולנד וכן שלוחה בארה"ב.

פלסטופיל עברה מספר שנים מאתגרות אולם בשנתיים האחרונות, עם כניסתם לתפקיד של יצחק גולדנברג כיו"ר הדיריקטוריון ואיציק בן חנן כמנכ"ל החברה נעשו מספר צעדי התיעלות ושיפור משמעותיים והתוצאות נראות בשטח. החברה עומדת על תזרים מזומנים חיובי כמעט שנתיים ופעילותה עברה לרווח החל מהרבעון השלישי של 2019. ברבעון השני של 2020 דיווחה החברה על רווחים של 2.47 מיליוני ש"ח.

סבב הגיוס הנוכחי הוצעו לציבור 18,835 יחידות מניה למכירה בשווי מינימום של 580 ש"ח ליחידה. החברה גייסה כ-11 מיליון ש"ח. מחיר המניה בסבב הגיוס הנוכחי נמוך בכ-14% ממחיר המניה ערב ההנפקה.

צעד זה של גיוס נועד להוציא את החברה מרשימת השימור, אליה נכנסה ביולי 2017, ולתמוך בחזונה האסטרטגי. חזון זה כולל הגברת הנוכחות הפיזית בשוק בארה"ב באמצעות חיזוק חברת הבת ומעבר ליכולות ייצור מקומיות בארה"ב. בצד הטכנולוגי עתידה החברה להמשיך לרחיב את סל מוצריה הממחזרים במטרה לשמור ולתרום לכלכלה מעגלית ולשמירה על הסביבה.